۰

کشاورزی / کل اخبار

ورود سامانه بارشی جدید به شهرستان سامان / کاهش افت دما در روزهای پایانی سال

مارس 14, 2016 در 18:00 توسط

رئيس هواشناسي شهرستان سامان از ورود سامانه بارشي جدید به این شهرستان از اواخر روز دوشنبه و کاهش افت دما در روزهای پایانی سال خبر داد.
145467857950805203
شکرالله محمد علیزاده سامانی در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از اواخر روز دوشنبه به استان چهارمحال و بختیاری نفوذ خواهد داشت باعث ایجاد کاهش سه درجه ای محسوس دما در روزهای پایانی سال خواهیم بود.

وی افزود: کشاورزان بايد در روزهای پایانی سال در راستاي جلوگيري از سرمازدگي محصولات خود تمهيدات لازم را داشته باشند.

رئیس هواشناسی شهرستان سامان با بیان اینکه نقشه های پیش یابی هواشناسي بيانگر عبور سامانه بارشي جدید به استان چهارمحال و بختیاری از اواخر روز دوشنبه تا اواخر روز سه شنبه است، اظهار داشت: به تناوب بارش های رگباری باران و تگرگ همراه با باد نسبتاً شدید به تناوب در نقاط مختلف استان توام خواهد بود.
محمد عليزاده با اشاره بر اينکه در شهرستان سامان از اواخر امشب و صبح فردا بارندگي در این شهرستان قطعي است، خاطر نشان کرد: پيش بيني بارندگي در شهرستان سامان هشت تا 10 ميلي متر برآورد شده است.

وي با بيان اينکه کشاورزان منطقه مي توانند از کودهاي شيميايي براي درختان استفاده کنند، اظهار کرد: توصيه به کشاورزان در راستاي به شکوفه نشستن درختان بادام و ساير ميوه هاي درختی، کشاورزان آمادگي لازم براي مقابله با سرما زدگي تشعشي و جبهه اي بالخص افت دما را داشته باشند.

رئیس هواشناسی شهرستان سامان یادآور شد: در روزهای پایانی سال (جمعه و شنبه) احتمال کاهش سه درجه ی دما دور از انتظار نیست.

وی در توصیه ای جدی به کشاورزان منطقه به جهت مقابله با سرمازدگی احتمالی اذعان داشت: کشاورزان دو ساعت قبل از طلوع آفتاب در روزهای پایانی سال تمهيدات لازم را براي جلوگيري از سرمازدگي از جمله استفاده از بخاري باغي، روشن نمودن آتش و … داشته باشند.
انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *