۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: هوشياری مردم در انتخابات و رای درست مردم شائبه نفوذ دشمن را از بين می برد

فوریه 26, 2016 در 15:15 توسط

امام جمعه شهرستان سامان با بيان اينکه هوشياري مردم در انتخابات و راي درست مردم شائبه نفوذ دشمن را از بين مي برد گفت: در اين انتخابات شاهد اين بوديم که دشمن مستقيم دارد در انتخابات دخالت مي کند و تعريف و تبليغ برخي کانديداها را مي کند که لازم است آنها بي درنگ از دشمنان اين ملت بيزاري جويند و تهمت از آنها دفع شود.
Malekpoor Shahraki

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در خطبه هاي نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا الهي و ترک معصیت، با بيان اينکه برجسته ترين ويژگي امام زمان (عج) صفت عدالت و عدالت گستري است تصریح کرد: اين عدالت فراگير است و همه عرصه هاي اجتماعي با عدالت مهدوي اداره مي شود.

وي افزود:  خداوند متعال در سوره حج آيه 41 مي فرمايد «کساني هستند که در زمين داراي قدرت و امکانات شوند نماز بپادارند و زکات را مي پردازند» امام محمد باقر (ع) در اين آيه مربوط به محمد (ص) و مهدي و يارانش مي باشد و عرض شد که ياران و کارگزاران حضرت هم عدالت و هم شايستگي دارند.

حجت الاسلام ملک پور با بيان اينکه عرصه ديگر عدالت قضايي است، بيان داشت: آخرين جايي که در يک جامعه بايد پناهگاه مظلومان باشد مراکز قضايي و دادگستري هامی باشد؛ به طور طبيعي اين مراکز بايد محل گرفتن حق و رسيدن حق به حق دار و اجراي عدل و داد باشد.

وي اذعان داشت: خدا نکند در چنين مجامعي بي عدالتي و طمع به چيزهاي ديگر غير استيفاء حقوق مردم حاکم باشد! بي خود نيست که در روايات ما مسأله قضاوت به راه رفتن در لبه جهنم تشبيه شده و بسيار حساس است.

خطیب جمعه سامان با اشاره بر اينکه به هر حال عدالت حقوقي و قضايي از مهمترين بخش هاي عدالت اجتماعي مهدوي است و بدون ذره اي اغماض و چشم پوشي و رعايت خويش و قوم و فاميل بازي و تطميع و تهديد اجرا خواهد شد، تصريح کرد: نمونه هايي از اين نوع قضائت ها در سيره پيامبر (ص) و اميرالمؤمنين (ع)  به وفور ديده مي شود، حضرت مهدي(عج) دنباله همان سيره را مي گيرد و آن را به کمال مي رساند.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، با بيان اينکه، امروز 7 اسفند ماه روز برگزاري انتخابات و اينکه ملت ايران حماسه ديگري را مي آفرينند، اذعان داشت: مردم مسلمان ايران نسبت به نهادهاي اجتماعي نه فقط حساسيت ملي دارند بلکه احساس مسئوليت و تعصب و غيرت دينی هم دارند براي همين هم حضور خوبي در انتخابات دارند و هم نسبت به انتخاب خود حساس هستند.

وي با اشاره بر اينکه براي ملت ايران مهم است که چه کسي با چه ويژگي هايي و تجربه و تخصص و با چه ميزان تعهد نسبت به آرمان هاي ملي و انقلابي و ديني وارد خانه ملت و حريم قانون گذاري مي شود و يا چه شخصيت هاي عالِم و مجتهدي و با چه شرايطي و چه ميزان پايبندي بر حمايت و تقويت رهبري نظام وارد مجلس خبرگان رهبري مي شود اين برايش مهم است و براي همين وسواس و دقت و بررسي لازم پاي صندوق هاي راي مي رود.

وی افزود: هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در ديدار مردم نجف آباد به نکات مهمي در مورد انتخابات اشاره کردند و آن مسئله نفوذ و خطر نفوذ دشمن را براي چندمين بار مطرح فرمودند.

خطیب جمعه سامان با بيان اينکه اينجا هوشياري مردم در انتخابات و راي درست مردم شائبه نفوذ دشمن را از بين مي برد، اظهار کرد: در اين انتخابات شاهد آن بوديم که دشمن مستقيم دارد در انتخابات دخالت مي کند و تعريف و تبليغ برخي کانديداها را مي کند که لازم است آنها بي درنگ از دشمنان اين ملت بيزاري جويند و تهمت از آنها دفع شود.

حجت الاسلام ملک پور افزود: اين توقع زيادي از کانديداهاي محترم نيست که در برابر دشمنان اسلام و نظام موضع بگيرند و از اسلام و نظام و امام دفاع کنند و براي اين کانديدا سخت است که صراحتا بگويد که استکبار جهاني و انگليس بي جا کرده که از ما تعريف مي کند همانطوري که در اين روزها ديديم برخي از ياران انقلاب که نامشان در فهرست هايي آمده بود از دشمن بيزاري جستند و موضع خود را صراحتا بيان کردند و حضرت آقا فرمودند: ملت ايران مجلسي مي خواهد که درد مردم را بشناسد شجاع و متدين باشد و دولت را به سمت اقتصاد درون زا سوق بدهد و به وظايف خود آشنا باشد و مرعوب آمريکا نباشد!!!

وي افزود: اميدواريم خروجي اين دو انتخابات بزرگ امروز به فضل الهي اين نشانه ها را داشته باشد از استحکام برخوردار باشد آرمان هاي انقلاب در آن باشد و دشمنان را مايوس کند و يک مشت محکمي بر دهان دشمنان باشدان شاءالله.

حجت الاسلام ملک پور با اشاره بر اينکه توقع مردم و ماموريت و اولويت هاي اصلي مجلس دهم بايد تحقق اقتصاد مقاومتي باشد، چرا که اقتصاد مقاومتي يکي از دغدغه هاي مقام معظم رهبري در اين سال هاي اخير بوده است، بيان داشت: يکي از مسائل مهم براي مردم اقتصاد است مطالبه مهم عموم مردم ثبات اقتصادي و تامين نيازهاي معيشتي است.

خطیب جمعه سامان با بيان اينکه وقتي مردم راي مي دهند يک مجلس براي قانونگذاري تشکيل مي شود بايد قوانيني تصويب کنند که از بروز مشکلات اقتصادي جلوگيري شود نه اينکه مشکلات مردم بيشتر شود، تصريح کرد: اولويت هاي بعدي عدالت آموزشي است يعني تقويت آموزش و پرورش که يکي از مطالبه هاي مهم است،  بعد مبحث صندوق هاي بازنشستگي و آسيب هاي اجتماعي است که لازم است مجلس دهم اين ها را در اولويت کاري خود قرار دهد.

حجت الاسلام ملک پور در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن 11 اسفند ماه به سالروز تولد شاعر نامی شهرستان سامان «عمان سامانی» اشاره کرد و ضمن تبریک پیشاپیش این روز به شهروندان سامانی اظهار کرد: عمان ساماني که آوازه او همه جا را فرا گرفته است که مقام معظم رهبري در اين باره مي فرمايند: اين استان از لحاظ نيروي فرهنگي و انساني خود را نشان داده است من فراموش نمي کنم سالهاي پيش از اين قبل از آني که بدانم سامان کجاست نام عمان ساماني و دهقان ساماني را به عنوان دو شاعر مي دانستم و شعر آنها را مي شناختم.

وي در ادامه تصريح کرد: اين شهرستان دارای ظرفيت هاي خوب و بالقوه ایست و در این راستا تلاش هايي هم شده که ان شاءالله 11 اسفند ماه روز ملي سامان اعلام شود که درخواست ما از مسئولين اين است که نسبت به اين امر همت و تلاش ويژه اي را داشته باشند.

امام جمعه شهرستان سامان به فرا رسیدن جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید اشاره کرد و افزود: جشن نيکوکاري همچون سالهاي گذشته در سراسر کشور برگزار مي شود، برادران و خواهران نيازمند منتظرند، همه افراد حق حيات و حق معاش دارند يعني زندگي را به شکل آبرومندانه بگذرانند.

وی در این راستا به فرمایشات گوهربار امیر المومنان علی (ع) اشاره کرد و افزود: اموالي که در اختيار انسان قرار مي گيرند از آن خداست کساني که بايد از اين اموال و ثروت بهره اي ببرند مشخص شده (فکر نکنيم ما وظيفه اي نسبت به ديگران نداريم) در بعضي مواقع هم انفاق واجب مي شود به خصوص اقوام و خويشاوندان و نيازمندان و بدهکاران که ان شاءالله هفته آينده نسبت به امر دقت نيازمندان را در يابيم و در حد توان کمک کنيم.

وي خاطر نشان کرد: امیدواریم در روز چهارشنبه که جشن نیکوکاری در محل پايگاه هاي مدارس برگزار می شود با اهداء و تحویل کمک های نوع دوستانه شما والدین به دست فرزندانتان، آنها را با انفاق کردن به دیگران آشنا کنيم.

انتهاي پيام/

 

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *