۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: دولت مردان برای رفع مشکلات مردم باید برنامه داشته باشد

ژانویه 29, 2016 در 15:41 توسط

امام جمعه شهر سامان گفت: دولت براي خروج از رکود در جامعه بايد هزينه هاي توليد را کم و قدرت خريد مردم را بالا ببرد و براي اين امر نياز به برنامه است تا مشکلات مردم حل شود.
Malek pour
به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور شهرکی در خطبه هاي نماز جمعه با دعوت خود و نمازگزاران به تقوا الهي با بيان اينکه براي اينکه يار امام زمان باشيم با عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهيم، اظهار داشت: يار و کارگزار امام زمان بودن نياز به عدالت، انصاف و سنخيت دارد.

ملک پور افزود: امام زمان (عج) خود نظارت دقیق بر اعمال و افکار یاران و کارگزاران خود دارد و ما نیز باید بر افکار و اعمال خود بازنگری داشته باشیم.

وی با بیان حدیثی از امام صادق (ع)  که فرمودند اولین محاسبه در پیشگاه خداوند در روز قیامت نماز است، بیان داشت: اگر نماز ما مورد قبول خداوند واقع شود تمامی اعمال ما نیز در نزد خدواند پذیرفته می‌شود و اگر نماز ما پذیرفته نشود دیگ اعمال نیک و پسندیده ما نیز مورد قبول واقع نخواهد شد.

ملک پور با اشاره بر اینکه از مصادیق تقوا نماز است، اذعان داشت: در نظام اسلامی دغدغه مهم اقامه نماز است که اجلاس سراسری نماز در کشور و استان‌ها در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی برای اجلاس سراسری نماز در قزوین پیامی داشتند که این پیام در راستای این مورد بود که مردم و مسئولین  نسبت به ترویج نماز در جامعه و خانواده‌ها احساس مسئولیت داشته باشند، عنوان کرد: اگر نماز و ترویج برگزاری نماز در جامعه افزایش پیدا کند آسیب‌های اجتماعی در جامعه کم خواهد شد.
ملک پور با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز باید از خانواده‌ها و اقوام آغاز شود، تصریح کرد: نماز یک عامل معنوی مؤثر در راستای کم شدن آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

امام جمعه شهر سامان گفت:  به لحاظ اینکه هفتم اسفندماه انتخابات برگزار می‌گردد و الان هم شورای محترم نگهبان نظر خود را در مورد افراد اعلام کرده همه باید به این نظرات احترام بگذارند و اگر کسی اعتراضی دارد از مجرای قانونی رسیدگی کند. تشخیص شورای نگهبان نه مخالف قانون است نه مخالف اسلام لذا همه باید قبول کنند.

ملک پور با بیان اینکه شورای نگهبان تأیید یا رد صلاحیت‌ها را که جریانی و جناحی بررسی نمی‌کند که نتیجه‌اش تأیید یا رد یک جریان باشد، عنوان کرد:  شورای نگهبان تک تک افراد را براساس قانون بررسی وضعیت می‌کند و این ظلم به شورای نگهبان است که افرادی یا جریان‌هایی برای دو قطبی کردن جامعه و ايجاد موج سياسي به نفع جريان خود دروغ پردازي مي کنند تا در انتخابات به نتيجه مورد نظر خود برسند.

وي با بيان اينکه رعايت حق الناس ، رعايت اخلاق سياسي از سوي تمامي مسئولان و نخبگان و رسانه ها در انتخابات مورد انتظار همه مردم است، بيان داشت:  اگر اين اخلاق سياسي در سال ۸۸ رعايت مي شد و شوراي نگهبان بقيه دست اندر کاران انتخابات را متهم نمي کردند که اين همه خسارت بر کشور تحميل نمي شد .

حجت الاسلام ملک پور با بيان اينکه به هر حال افرادي دانسته يا نداسته با دشمن هم کلام شده اند و مي خواهند مردم را دلسرد کنند برنامه آنها اين است که نگذارند افراد صالح انتخاب بشوند و دنبالند افراد ناصالح و کساني که دلشان دنبال حرف آمريکاست راي بياورند و دنبالند موريانه ها در ارکان نظام نفوذ کنند، بيان داشت: اما اين را بدانند اين مردم بصيرند ، اين مردم فهيمند، اين مردم همانند گذشته همه نقشه هاي شما را نقش بر آب مي کنند.

ملک پور با بيان اينکه در اين چند روز برجام با همه هياهو ها و بالا و پايين ها و با همه نظرات موافق و مخالف بنابر قول رئيس جمهور محترم به فرجام رسيده است حالا دولت خدمت گذار هيچ عذري براي غفلت از امور اصلي مردم ندارد، تصريح کرد:  الوعده وفا ، وقت عمل به وعده ها دلنشين و زيباست.

وي افزود: تنوع و وسعت وعده ها به حدي بود که در همه حتي دانش آموزان و بچه ها اين احساس را ايجاد مي کرد که دولت يازدهم و بالاتر از آن به فرجام رسيدن برجام، يک فصل نويي در زندگي مردم آغاز مي شود. لذا مردم منتظرند که آيا دولت مردان براي روز هاي پسابرجام برنامه اي دارند يا نه؟

ملک پور عنوان کرد: بي تعارف مردم منتظرند ، بيکاري، تورم، رکود بر مردم فشار مي آورد دولت يک فکري بکند، دولت براي خروج از رکود بايد هزينه هاي توليد را کم بکند ، قدرت خريد مردم را افزايش بدهند.

وي با بيان اينکه بعد از اين رفع تحريم ها اگر هم پولي آزاد مي شود دولت اگر برنامه نداشته باشد مشکلات مردم را بيشتر مي کند، اظهار کرد: کارشناسان اقتصادي و نمايندگان مجلس هم که اعلام کردند تنها 25 تا 30 درصد مشکلات اقتصادي کشور به تحريم ها باز مي گردد.

خطیب جمعه شهر سامان با بيان اينکه مشکل اصلي در مديريت نامناسب اقتصادي است و بايد به اين باور برسيم همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند اقتصاد مقاومتي نسخه درمان اقتصاد راکد و بيمار است يعني تکيه بر توان ملي و داخلي در حالي که ما مي بينيم اصلا براي آن تلاش نمي شود.

حجت الاسلام ملک پور با بيان اينکه با نگاهي سياسي اندک پول آزاد شده در ماجراي پرهزينه و پرضرر برجام را دارند صرف واردات مي کنند و کساني هم که شغل داشتند بيکار مي شوند، خاطر نشان کرد: اميد داريم دستگاه هاي نظارتي براي اين خطر بزرگ فکري بکنند.

وي با اشاره بر اينکه دوشنبه دوازدهم بهمن ماه ، آغاز دهه مبارک فجر، ضمن تبریک پیشاپیش این ایام تصريح کرد:  اين همه فتنه و توطئه بر سر راه انقلاب به وجود آمد اما به فضل الهي با قامتي استوار و با عزت به پيش مي رود، اين يعني پختگي انقلاب اسلامي ، چقدر انقلاب هايي بودند که همان دهه اول ظهورشان دچار تغيير و انحراف شدند از جمله انقلاب روسيه يا انقلاب کبير فرانسه.

ملک پور یادآور شـد: انقلاب اسلامي با آن ارزش هاي اعتقادي و ديني خود، هم اقتدار را دارد و هم به سرعت جاي خود را در دل ملت هاي مسلمان مظلوم باز کرده است و براي آنان تبديل به الگو شده و راز موفقيت و پيروزي و ماندگاري انقلاب اسلامي در مواجهه با توطئه ها رهبري، مردم  و مکتب يا همان دينداري مردم است.

وي تصریح کرد: ضروري است که هم تحليل صحيح از انقلاب اسلامي داشته باشيم و هم بازخواني کنيم آن جوهره هاي اصلي و عوامل موفقيت ها را که ان شاء الله در اين ايام با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته و تلاش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان برنامه هاي خوبي در سطح شهرستان سامان خواهيم داشت.

امام جمعه شهر سامان به جدید التاسیس بودن این شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: به دلیل اینکه هنوز برخی از ادارات در شهرستان مستقر نشده اند يا اداراتي هم که مستقر هستند آن امکانات و توانايي لازم را ندارند که مردم کارشان راه بيفتد، درخواست ما از مسئولين محترم آنان و ادارات کل آنها اين است که نسبت به اين امر دقت بيشتري داشته باشند و در اسرع وقت آن کمبودها را تامين کنند و همين جا از همه مديران ادارات با اينکه تمام امکانات لازم را ندارند و کار را به خوبي پيش مي برند تقدير و تشکر مي کنم.

انتهاي پيام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *