۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب موقت سامان: با معارف امام شناسی امام رضا (ع)، مردم معرفت عامه پیدا کردند

دسامبر 11, 2015 در 15:45 توسط

خطیب موقت شهرستان سامان گفت: معارف امام شناسی امام رضا (ع) به نحوی بود که تا قبل از امام رضا (ع) معرفت نسبت به ائمه خصوصی بود و بعد از امام رضا (ع) عمومی شد و مردم معرفت عامه پیدا کردند و به خصوص در مناظراتی که با مامون انجام می گرفت.

IMG_1006 (Copy)

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی خطیب موقت نماز جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته، ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت از گناهان، به 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت این روز به نمازگذاران به «اسوه حسنه» یکی از تعابیر با شکوه قرآنی که خداوند متعال در وصف رسول اکرم (ص) بیان فرمودند اشاره کرد.

خطیب موقت سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به فرا رسیدن سی ام صفر سالروز شهادت ولی نعمت ما ایرانیان، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت شهادت این امام همام به برکات زیاد آمدن این امام به ایران پرداخت و اذعان داشت: وی با حضورش در ایران 2 تصرف مهم را انجام داد که از جمله اینکه پایگاه و بلکه پایتختی برای شیعه آماده کرد که در این باب با بیرون رانده بنی عباس پایتختی برای رشد تشیع پدید آمد.

وی در ادامه به اشاعه معارف امام شناسی به عنوان یکی دیگر از تصرفات این امام رئوف اشاره کرد و بیان داشت: تا قبل از امام رضا (ع) معرفت نسبت به ائمه خصوصی بود و بعد از امام رضا (ع) عمومی شد و مردم معرفت عامه پیدا کردند و به خصوص در مناظراتی که با مامون انجام می گرفت.

خطیب موقت سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به 20 آذر ماه سالروز شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب اشاره کرد و ضمن تسلیت شهادت این روحانی مبارز به ویژگی های بارز این عالم ربانی پرداخت.

حجت الاسلام رضی در بخش دیگری از خطبه ها، به فرا رسیدن اول ربیع الاول سالروز هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه اشاره کرد و افزود: با شنیدن خبر هجرت پیامبر اکرم (ص) به مدینه مشرکان با هم مشورت کردند و تصمیم بر آن داشتند از 40 قبیله، هر قبیله ای یک نفر به صورت شبانه به خانه رسول خدا (ص) هجوم بیاورند و پیامبر را به قتل برسانند تا خون وی بین 40 قبیله تقسیم شود تا بنی هاشم نتواند انتقام بگیرد.

وی در این راستا به اقدامات و اولین گام های موثر پیامبر گرامی اسلام (ص) در بین نمازگذاران اشاره کرد و بیان داشت: بنای مسجد النبی، صلح و آشتی بین دو قبیله اوس و خزرج، پیمان برادری در بین مهاجران و مردم مدینه و نیز صدور دستور العمل جهت اداره مدینه از جمله این اقدامات مهم ایشان بود.

حجت الاسلام رضی همچنین در بخش دیگری از خطبه ها به یکی دیگر از رویدادهای مهم در اول ربیع الاول، آغاز قیام توابین در کوفه به رهبری «سلیمان ابن صرد خزاعی» اشاره کرد و در این راستا به توصیفات این قیام پرداخت.

خطیب موقت سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به 5 ربیع الاول سالروز رحلت حضرت سکینه (س) اشاره کرد و ضمن تسلیت پیشاپیش این روز به ویژگی های بارز این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی در پایان خطبه ها، شهادت شهید مدافع حرم در استان چهارمحال و بختیاری «شهید احمد قاسمی کورانی» را به امام زمان (عج)، ولی امر مسلمین جهان و نمازگذاران تبریک و تسلیت گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *