۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: مبارزه با استکبار، منطق تعطیل ناپذیر انقلاب است

اکتبر 16, 2015 در 16:46 توسط

امام جمعه سامان گفت: هر موضوع و مساله ای که بخواهد خمیر مایه اختلاف در جامعه شود و لو اینکه احساس کنیم بخشی از منافع ملی به خطر افتاده است باید به جهت تامین یک منفعت و مصلحت بزرگ تر از طرح و پیگیری آن خودداری کنیم؛ چرا که وحدت اقوام، وحدت جریان های سیاسی امروزه یک مصلحت بزرگ است.

Malekpoor Shahraki

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت، به برگزاری کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و ضمن تشکر از ستاد کنگره و دست اندرکاران در این عرصه بیان داشت: ستاد کنگره استان در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتند، حضرت آقا به یک نکته کلیدی اشاره داشتند و فرمودند: من دارم می بینم که چه اتفاقاتی می افتد؛ لشکر فرهنگی و سیاسی دشمن با همه ابزارهایی که برایش ممکن بوده است حمله کرده اند و آن به جهت سست کردن اعتقادات دینی و سیاسی ما بوده است و دشمن به دنبال جذب جوان ها به خصوص جوان های فعال و اثر گذار بوده است.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه خاطر نشان کرد: در هفته ی گذشته نیز مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران صدا و سیما یک بار دیگر به این مطلب اشاره کردند و فرمودند: جنگ نرم دشمن علیه ما شروع شده است و هدف دشمن در این جنگ نرم استحاله جمهوری اسلامی است و این یعنی تغییر باطن و سیرت جمهوری اسلامی با حفظ صورت آن، یعنی از درون انحلال و تغییر باورها و سست کردن ایمان مردم به ویژه جوانان است.

وی در ادامه بیانات رهبری به کارکرد این جنگ نرم اشاره کرد و اذعان داشت: کارکرد آن انگیزه های مقابله با دشمن را از بین می برد و زمینه ساز ایجاد اختلاف می شود.

امام جمعه سامان با بیان اینکه اگر باورها و اعتقادات انسان تغییر کرد همه چیز از دست می رود افزود: همه ما باید دست به دست هم دهیم و با برنامه ریزی دقیق و عالمانه روبری این جنگ نرم دشمن و اهداف آن بایستیم و به خصوص در این ماه محرم و صفـر که امام راحل و عظیم الشان انقلاب (ره) در این راستا فرمودند: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عزاداری ماه محرم در مساجد و حسینه های شهرستان سامان پرداخت و تصریح کرد: همان طور که به سراغ مداح می روید به دنبال علما هم بروید، به حمد الله شهرستان سامان عالم بسیار خوبی در قم دارد و در این راستا سعی شود هیات های عزاداری در مساجد و یا حسینه ها فاقد روحانی نباشند و سراغشان بروید و منتشان را بکشید.

حجت الاسلام ملک پور شهرکی با بیان اینکه عزاداری فقط سینه زنی و زنجیر زنی نیست تصریح کرد: باید اهداف امام حسین (ع) تشریح شود که در این راستا شهرستان ما از این جهت فقیر است.

وی در ادامه افزود: در این زمینه به نحوی برنامه ریزی شود که مردم به سمت مساجد و حسینه ها کشانده شوند و عالمی بیاید و برای آنها صحبت کند که این مهم باعث هدایت جوانان است، نه اینکه شرایط را به گونه ای تنظیم کنیم که یک مساله شرعی هم روحانی نتواند بازگو کند و فقط سر و صدا در خیابان ها بلند باشد.

خطیب جمعه سامان تاکید کرد: عزاداری خیلی مهم است اما اگر پشت این عزاداری تفکر، اعتقاد و ایمان راسخ نباشد آنگاه متوجه آن خواهیم شد که بچه شیعه های ما سریعا جذب افکار انحرافی می شوند و دشمن در جنگ نرم به اهداف خود می رسد و باورها و اعتقادات را تغییر می دهد.

حجت الاسلام ملک پور شهرکی در بخش دیگری از خطبه ها به نشست اعضای هیات های عزاداری شهرستان سامان اشاره کرد و اذعان داشت: در نشستی که در خدمت این اعضا بودیم با توجه به اینکه اعضای هیات ها  اصرار به دسته روی در شب های دهه داشتند بنده مخالف بودم.

وی در این زمینه ابراز داشت: بدلیل وجود هجمه دشمن که استحاله از درون است، خوب است که این دسته جات عزاداری در روز برگزار شود.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به تصویب طرح برجام در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: تصویب کلیات و جزئیات این طرح همراه حاشیه ها و جنجال هایی در میان نمایندگان بود که می دانید فارغ از ضعف ها و قوت های متن برجام و چگونگی تصویب آن در مجلس که با اعتراض های برخی نمایندگان مجلس به ویژه به نحوه ی مدیریت جلسات در روز تصویب کلیات و جزئیات طرح برجام همراه بوده است.

وی به وظایف امروز ما در این زمینه اشاره کرد و افزود: این وظایف نباید مورد غفلت و فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام ملک پور شهرکی با توجه به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری گفت: امروز یکی از مهمترین شاخصه های اقتدار نظام اسلامی انسجام ملی، وحدت و یکپارچگی است.

وی در ادامه افزود: هر موضوع و مساله ای که بخواهد خمیر مایه اختلاف در جامعه شود و لو اینکه احساس کنیم بخشی از منافع ملی به خطر افتاده است باید به جهت تامین یک منفعت و مصلحت بزرگ تر از طرح و پیگیری آن خودداری کنیم؛ چرا که وحدت اقوام، وحدت جریان های سیاسی امروزه یک مصلحت بزرگ است.

امام جمعه سامان خاطر نشان کرد: در برهه کنونی، یکی از راهبردهای نظام سلطه ایجاد دو دستگی در میان مردم و تقابل ملت با حاکمیت و ایجاد دوگانگی بین مسئولان نظام و جامعه است و هر موضوعی که بخواهد به این هدف دشمن کمک کند باید شناسایی و ریشه های تحقق هدف دشمن را خشکاند.

وی در ادامه افزود: بحث فرجام هم یکی از مواردی است که بیگانگان به عنوان بستری برای ایجاد اختلاف در میان مردم و قوای سه گانه و مراکز حاکمیتی روی آن حساب ویژه ای داشته اند که باید با تدبیر و هوشمندی از آن عبور کرد که مبادا سرمایه های ملی ما همچون وحدت و انسجام ملی لطمه و خسارت بخورد.

خطیب جمعه سامان افزود: برخی تلاش دارند برجام را گامی به سوی تجدید نظر در آرمان های انقلاب معرفی کنند که در واقع واقعیت این است که برجام تنها یکی از عرصه های مبارزه با استکبار است، مبارزه با استکبار منطق تعطیل ناپذیر انقلاب است و شعار همیشگی مردم در این راستا مرگ بر آمریکاست.

حجت الاسلام ملک پور شهرکی در بخش دیگری از مناسبت های هفته به 24 مهـرماه سالروز پیوند اولیاء و مربیان اشاره کرد و این پیوند را همکاری خانه و مدرسه در عرصه تعلیم و تربیت دانست.

وی در این زمینه بیان داشت: فرزندان اگر در بین مربیان و خانواده ها هماهنگ باشند، این هماهنگی موجب رشد و تربیت کودکان و نوجوانان می شود.

امام جمعه سامان در بخش پایانی خطبه ها به 29 مهـرماه سالروز اولین سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و ضمن تسلیت فرا رسیدن رحلت این عالم ربانی، ایشان را مرد روزهای سخت انقلاب اسلامی و شاگرد قدیمی امام بزرگوار و فقیهی پارسا، سیاست مداری صادق و استاد بزرگ حوزه و دانشگاه و موسس دانشگاه امام صادق (ع) بر شمرد که دائما در خط مقدم جهاد و مبارزه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *