۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: حادثه منا نشان از عدم ارزش گذاری و احترام به آحاد انسانی است

اکتبر 2, 2015 در 17:23 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: آنچه که امسال در جریان حج اتفاق افتاد یک حادثه عادی و طبیعی نیست بلکه این موارد نشان از بی عرضگی و بی کفایتی در اداره ی چنین مراسمات باشکوهی است و آنچه که بعد از حادثه منا اتفاق افتاد، نشان از عدم ارزش گذاری و احترام به آحاد انسانی است.

Malekpoor Shahraki

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه (10 مهر ماه 1394) ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات، فرا رسیدن عید سعید غدیر خم را به شیعیان جهان تبریک گفت و در این راستا خاطر نشان کرد: «ولایت پذیر بودن» یکی از مصادیق تقواست که فرد با این مهم ولایت پذیر است و از ولایت فقیه اطاعت می کند و به خود اجازه نافرمانی نخواهد داد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها، مناسبت های هفته جاری را یادآور شـد و در این راستا ضمن گرامیداشت 13 مهـرماه، روز نیروی انتظامی و آغاز هفته بزرگداشت ناجا اذعان داشت: جامعه امروز ما بی گمان قدردان خدمت گذارانی است که این قشر از جامعه به دور از شعار و سرو صدا، عمل گرایی و خدمت بدون منت را اساس کار خود قرار داده اند و مردم امنیت را مدیون این نیرو هستند.

وی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را یکی از مهمترین سازمان ها در جامعه ایران برشمرد و تصریح کرد: نیروی انتظامی، سازمانی است که بار سنگین برقراری نظم، امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی را بر دوش دارد چرا که در صورت برقراری نظم و امنیت در جامعه است که می توان در این راستا به رشد و تعالی در تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، دینی و عملی دست یافت.

وی به فرمایش گوهربار مقام معظم رهبری در رابطه با انتظارات مردم از نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: مردم از نیروی انتظامی توقع دارند قوی، مقتدر، هوشمند، پیچیده، سالم، امن، سریع و به هنگام باشد.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به 24 ذی الحجه روز مباهله پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و در این راستا به ماجرای تاریخی مباهله در سال های آخر عمر پیامبر اکرم (ص) پرداخت.

حجت الاسلام ملک پور شهرکی در بخش دیگری از خطبه ها، به حادثه غم بار و غم انگیز منا برای حجاج بیت الله الحرام اشاره کرد و ضمن تسلیت این مصیبت وارده به خانواده های داغدار این عزیزان و ملت شریف ایران اسلامی، اذعان داشت: آنچه از اصل حادثه، غم انگیزتر است تلاش گسترده و چِندش آور رسانه های وابسته به رژیم آل سعـود به طبیعی جلوه دادن آن است و مسئولیت آن را متوجه کشورهای دیگر می کنند.

وی با اشاره به اینکه آل سعود با این جنایاتی که مرتکب می شود صدماتی دیگر به مسلمین جهان وارد کرده است، افزود: جریان هایی که به دنبال پاک کردن صورت اصلی مساله و پاک کردن دامن کسانی که به بدترین شکل ممکن حرمت حرم را شکستند، میهمانان الهی را مورد بی احترامی قرار دادند.

ملک پور شهرکی ادامه داد: ملعونان ازل و ابد با چنین اعمالی باعث سست شدن ایمان برخی عناصر ضعیف الایمان به فریضه حج شده اند و نسبت به فریضه ی مهم و عبادی و سیاسی حج شک کنند، این در صورتی است که همه هجمه ها و حمله ها باید به مدیریت حج مربوط باشد نه اصل حج.

وی بیان داشت: آنچه که امسال در جریان حج اتفاق افتاد یک حادثه عادی و طبیعی نیست تصریح کرد: این موارد نشان از بی عرضگی و بی کفایتی در اداره ی چنین مراسمات باشکوهی است و آنچه که بعد از حادثه منا اتفاق افتاد، نشان از عدم ارزش گذاری و احترام به آحاد انسانی است.

خطیب جمعه سامان در ادامه گفت: چه بسا ضیوف الرحمانی که هنوز زنده بودند و تنها به دلیل بی حالی و بی رمقی که لابه لای کشته ها قرار گرفته بودند و اگر مختصر آب، هوا و یا اکسیژن به آنها می رسید تلف نمی شدند، اما ماموران سعودی جاهل نه خود قدم از قدم بر می داشتند و نه اجازه دخالت دیگران را نسبت به کمک به آنها می دادند.

وی در این راستا از مسئولان امر انتظار داشت موضوع را در ابعاد مختلف به صورت هوشمندانه و با قاطعیت هر چه تمام و بدون هیچ ملاحظه ای پیگیری های لازم را انجام دهند و پاسخ افکار عمومی جهان اسلام داده شود.

حجت الاسلام ملک پور شهرکی در بخش دیگری از خطبه ها، به فرارسیدن برگزاری کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی استان اشاره کرد و ضمن دعوت از عموم مردم شهید پرور شهرستان سامان در این کنگره ملی، بیان داشت: سالها برای برگزاری این رویداد بزرگ زخمت بسیار کشیده شده است و صدها جلسه در این راستا برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *