۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: مکه مکرمه خطرناک ترین شهر مقدس جهان است

سپتامبر 25, 2015 در 15:10 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: رهبری معظم در ابتدای پیام خود به مناسبت کنگره عظیم حج تاکید بر اهمیت معارف حج از جمله مبارزه با بت پرستی، هوا پرستی، استکبار و نفسانیت را داشتند که این اولین وظیفه ایست که خداوند متعال برای حجاج تعیین کرده است.

Malekpoor Shahraki

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه (3 مهـرماه 1394) ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی، این مهم را بهترین راه جلب رضایت پروردگار دانست.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه خطبه ها به محور های پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت کنگره عظیم حج اشاره کرد و افزود: رهبری معظم در ابتدای پیام تاکید بر اهمیت معارف حج از جمله مبارزه با بت پرستی، هوا پرستی، استکبار و نفسانیت را داشتند که این اولین وظیفه ایست که خداوند متعال برای حجاج تعیین کرده است.

وی در ادامه ی محور های پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: در این پیام رهبری معظم سیاست های شرارت آمیز آمریکا در منطقه را عنوان کردند.

خطیب نماز جمعه سامان گفت: اختلاف افکنی میان مسلمین به بهانه قومیت و مذهب، ایجاد جنگ و خونریزی، ویرانی، آوارگی، فقر و عقب ماندگی دانست.

وی در ادامه اذعان داشت: رژیم جنایتکار صهیونیستی رفتار غاصبانه در کشور فلسطین را به نهایت درجه شقاوت و خباثت رسانیده و هم به حریم مقدس مسجد الاقصی اهانت کرده و هم جان و مال فلسطینیان را لگدمال می کند و آنچه در این میان باعث تاسف است آن است که نخبگان و علمای اسلامی که بیشترین وظیفه را برای مقابله با این توطئه دارند در این عرصه به وظیفه خود به خوبی عمل نمی کنند و اصلا غافلند.

ملک پور شهرکی در ادامه بیان پیام محوری رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبری معظم در آخر پیام خود اشاره به حادثه خسارت بار مسجد الحرام داشتند و مسئولیت آن را حاصل بی تدبیری و رفتارهای ناصحیح دولت عربستان دانستند.

وی در این راستا به وقوع حادثه رمی جمرات و منا که در آن مجددا تعداد زیادی از زائران خانه خدا از جمله 2000 زائر از کشورهای مختلف جهان و در راس آنها 131 زائر ایرانی به دلیل بی کفایتی آل سعود کشته شدند اشاره کرد و افزود: اگر تمامی شهرهای مذهبی جهان را بررسی کنید متوجه می شوید که مکه مکرمه خطرناک ترین شهر مقدس جهان است که طی 30 سال گذشته 7 هـزار حاجی در حوادث مختلف جان خود را از دست داده اند.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به دیدار هفته ی گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بیانات بسیار مهم ایشان که قابل توجه و تحلیل جدی است پرداخت و تصریح کرد: در میان محورهای مختلف بیانات رهبری معظم در آن جایگاه سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی تحلیل شد و نقش سپاه در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی به خوبی تبیین شد.

وی به نکات مورد توجه این بیانات اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی که کشور نیازمند استقلال و ایستادگی در برابر نفوذ دشمن است، متاسفانه عده ای سلطه ی استکبار را توجیه و پذیرش این سلطه را توجیه به ظاهر علمی می کنند و با این ادعا که باید با دنیا هماهنگ شویم و این هماهنگی با خواسته های مستکبرانی که ملت های دنیا را زیر سلطه خود آورده اند را به عنوان هماهنگی با دنیا مطرح می کنند.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه ها را یادآور شـد و ضمن تبریک این ایام به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و مدیران مدارس، این ایام را عید آموزش و پرورش دانست و در این راستا از مدیریت آموزش و پرورش سامان و از همه همکاران ایشان نسبت به مباحث و فعالیت های فرهنگی تقدیر و تشکر نمود.

وی توطئه و نفوذ دشمن را در اقلام فرهنگی یادآور شـد و اذعان داشت: در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشتند که باید نفوذ دشمن را هم در اقتصاد و هم در فرهنگ و سیاست ببندیم.

ملک پور شهرکی در بخش دیگری از سخنان به 9 مهـر ماه سالروز جهانی سالمندان و روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اشاره کرد و ابراز داشت: قدر سالمندان را بدانیم و به آنها احترام بگذاریم که رضایت خداوند متعال در آن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *