۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: دفاع مقدس سرشار از صحنه ها و لحظات ماندگار است

سپتامبر 18, 2015 در 16:32 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: ارزش هایی که در حماسه دفاع مقدس ظهور یافت، از عوامل مهم پیروزی بر دشمن بود که ریشه در فرهنگ ناب اسلامی و باورهای دینی رزمندگان را داشت.

Malekpour 5

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه (27 شهریور ماه 1394) ضمن سفارش نمازگذاران به پاکی و رعایت تقوای الهی، به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم (ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت پیشاپیش این روز به نمازگذاران افزود: امسال آغاز سال تحصیلی جدید در مقاطع مختلف از جمله حوزه و دانشگاه با اندکی پس و پیش با سالروز شهادت این امام همام یکی شده است که این مهم می تواند الهام بخش سنگربانان سنگر جهاد علم و دانش باشد.

خطیب جمعه سامان در وصف لقب این امام همام افزود: لقب باقر و شکافنده علوم توسط پیامبر اکرم (ص) به حضرت امام محمد باقر (ع) داده شده است.

وی در ادامه به مهمترین امتیازات امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و اذعان داشت: آن حضرت بنیانگذار انقلاب فرهنگی و نهضت علمی شیعه، بلکه اسلام شمرده می شود.

ملک پور شهرکی در بخش دیگری از مناسبت های هفته، فرا رسیدن 31 شهریور ماه آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس را یادآور شد و ضمن تبریک پیشاپیش این هفته، دفاع مقدس را سرشار از صحنه ها و لحظات ماندگار دانست.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس بزرگترین حادثه پس از انقلاب، حماسی ترین و با شکوه ترین فراز تاریخ ایران است افزود: ارزش هایی که در حماسه دفاع مقدس ظهور یافت، از عوامل مهم پیروزی بر دشمن بود که ریشه در فرهنگ ناب اسلامی و باورهای دینی رزمندگان را داشت.

امام جمعه سامان در ادامه افزود: از منظر مقام معظم رهبری، جنگ هشت ساله مثل یک گنجیست که با استخراج به هنگام و درست آن می توان آینده ملت ایران و تمامی آزادی خواهان عالم را تامین کرد.

خطیب جمعه سامان به 9 ذی الحجه روز عرفـه و آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس اشاره کرد و بیان داشت: عرفه از عیدهای بزرگ است؛ چرا که روزیست که حق تعالی بندگان حویش را به عبادت و اطاعت خود دعوت کرده است و شیطان در این روز از همه توقعات خوارتر و حقیر تر است.

امام جمعه شهرستان سامان به فرا رسیدن عید سعید قربان اشاره کرد و ضمن تبریک پیشاپیش این روز به نمازگذاران، بیان داشت: روز عید سعید قربان روز بسیار عزیزی است که انسان پیوسته در معرض امتحانات الهی واقع می شود که باید در سختی ها و مشکلات به خداوند یکتا پناه برد.

وی برگزاری نماز با شکوه عید سعید قربان در شهرستان سامان را یادآور شد و اذعان داشت: این نماز با شکوه در روز عید سعید قربان در مصلی مسجد جامع سامان برگزار خواهد شد.

ملک پور شهرکی، قربانی کردن در این روز را یکی از پر فضیلت ترین اعمال عید سعید قربان دانست و تصریح کرد: کسانی که می توانند در این روز برای رضایت خداوند متعال قربانی کنند و آن را در بین نیازمندان و مستمندان توزیع کنند.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به برگزاری همایش مسلمانان جهان در سرزمین وحی که هم اکنون در حال برگزاریست اشاره کرد و افزود: نظامیان جلاد صهیونیستی با حمله به نمازگذاران در مسجد الاقصی، تعداد زیادی از آنها را زخمی و نسبت به قبله اول مسلمانان بی حرمتی و تعدی کردند.

وی در ادامه بیان داشت: امروز جهان اسلام گرفتار مصیبت هایی مرموز همچون نا امنی گسترده ی ناشی از جریان های تکفیری و داعشی است و از سویی ملت مظلوم یمن تحت تاثیر وحشیانه تهاجمات از ناحیه آل سعود است.

خطیب جمعه سامان در این راستا با بیان اینکه باور افکار عمومی سکوت و انفعال کشورهای عربی است تصریح کرد: یکی از علت های اصلی و اساسی، گستاخی صهیونیست هاست.

وی در ادامه بیان داشت: جوانان پرشور و انقلابی فلسطین با دست خالی با صهیونیست های گرگ صفت درگیر شدند و ای کاش کمی از غیرت این جوانان مومن فلسطینی را مدعیان عربیت و اسلامیت در کشورهای عربی به ویژه دو گروه پر مدعا اما خائن یکی حکام کاخ نشین برخی کشورهای عربی و دیگر مدعیان خلافت اسلامی یعنی داعش داشتند.

ملک پور شهرکی تنها راه نجات قدس شریف و رهایی از آتش جنایات اسرائیل را تشکیل بسیج عمومی دانست و بیان داشت: همه باید خط مقاومت را تقویت کنند و از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند و شعار همیشگی مرگ بر اسرائیل را تا نابودی این رژیم جعلی فراموش نکنند.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به کشته شدن بیش از 110 نفر و زخمی شدن بیش از 240 نفر در سقوط جرثقیل بزرگ در داخل مسجد الحرام اشازه کرد و اذعان داشت: حج میعادگاه حضور گسترده امت مسلمان جهان است و حضور میلیونی مسلمانان مشتاق از گوشه و کنار جهان و برپایی مراسم با شکوه حج تمتع در روزهای خاص، نیازمند مدیریتی بالا و توانمندی گسترده است که به نظر می رسد خاندان حاکم عربستان سعودی از توانایی لازم برای انجام چنین مراسمی ناتوان و بی کفایت هستند.

وی به جنایات رژیم آل سعود در سال های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: به خاک و خون کشیدن هزاران زائر ایرانی و تعدادی از زائرین کشورهای دیگر که در حال فریضه برائت از مشرکین در سال 1366، کشته شدن بیش از 1426 حجاج بر اثر ازدحام جمعیت در تونل منتهی به مسجد الحرام در سال 1990 میلادی، کشته شدن بیش از 270 زائر بی گناه به علت ازدحام جمعیت به هنگام خروج حجاج از منی در مراسم رمی جمرات در سال 1994 میلادی، تکرار مجدد این حادثه و نتیجه آن کشته شدن  بیش از 345 نفر بر اثر ازدحام جمعیت در ورودی شرقی پل رمی جمرات، شهادت 340 حاجی و زخمی شدن 1500 نفر بر اثر آتش سوزی در منی در سال 1997 میلادی، کشته شدن بیش از 76 نفر از زائران بر اثر فرو ریختن یک هتل 8 طبقه در مکه مکرمه در سال 2006 میلادی و امسال هم سقوط یک جرثقیل بزرگ؛ که آنها به دروغ می گویند طوفان علت اصلی سقوط این جرثقیل بوده است که در واقع بی کفایتی آل سعود عامل اصلی وقوع این حادثه بوده است.

خطیب جمعه سامان در ادامه یادآور شد: این مساله مهم طی ماه های اخیر بارها از سوی مسئولان ایرانی و سایر مسلمانان به سعودی ها مبنی بر عدم استاندارد این تجهیزات به آنها تذکر داده شده بود، اما چه باید کرد که اختلاف میان شاهزادگان سعودی باعث شده است مسائل مهم و حکومتی عربستان معطل باقی بماند و هر ساله امنیت حجاج در خطر باشد.

وی در ادامه افزود: در این شرایط لازم است شورایی متشکل از کشورهای اسلامی برای اداره ی حرمین شریفین تشکیل شود و دست آل سعود از آن کوتاه تر گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *