۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب موقت سامان: هیچ کس حق ندارد چهره جمهوری اسلامی را دنیا مخدوش کند

سپتامبر 11, 2015 در 15:51 توسط

امام جمعه موقت شهرستان سامان گفت: بحث آمريکا و ايران بمب اتمي نيست، بلکه آمريکا به دنبال از بين بردن انقلاب و اسلام در کشور ماست.

IMG_6104 (Copy)

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‎الاسلام حبیب‌ الله شاهسون خطیب موقت نماز جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه (20 شهریور ماه 1394)، ضمن سفارش نمازگذاران به پاکی و رعایت تقوای الهی، با اشاره بر اينکه در حال حاضر در جامعه کنوني مسابقه چشم و هم چشمي و ثروت مطرح شده است ، بيان داشت: اکثر جوان ها به اين دلايل ازدواج نمي کند و سن ازدواج که بالا رفته يک گرفتاري عظيم در جامعه است، در ازدواج ها بايد مهريه و جهيزيه دختران سبک گرفته شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، با بيان اينکه در زندگي به چيزهاي که لازم و ضروري دختران و پسران است اکتفا کنيم و در ازدواج ها به دنبال چشم و هم چشمي نباشيم ، عنوان کرد: خيلي از کار هاي که در جامعه صورت مي گيرد در دستور شرع نيست و واجب نيست که اين کاره انجام شود.

حجت‎الاسلام شاهسون با اشاره بر اينکه در مسائل معنوي، خود را بالا دست هاي مقايسه و در ماديات خود را با پايين ترين ها مقايسه کنيم، اذعان داشت: بايد قدر سلامتي و امنیتي موجود در جامعه را قدر بدانيم.

خطیب موقت نماز جمعه سامان در ابتدای خطبه دوم، به خبر منتشر شده در رسانه ها مبنی بر برگزاری جشن به سن تکلیف رسیدن «آرمیتا» دختر شهید هسته ای رضایی نـژاد در کنار مضجع شریف رضوی اشاره کرد و افـزود: آنچه در این بین مهم و جالب بود رفتار پدرانه مقام معظم رهبری با این اتفاق بود.

وی با بیان اینکه ایشان با تمام مشغله و کمبود وقتی که دارند به جشن عبادت آرمیتا توجه داشتند و برای او یک هدیه فرستادند.

حجت‎الاسلام شاهسون در ادامه یادآور شـد: این اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی یک عمل آموزشی خوب برای پدران و مادران است که بهانه کمبود وقت و کار داشتن را برای بی توجهی به این گونه مراسم بیان نکنند.

خطیب موقت سامان در این راستا اظهار داشت: رهبری معظم یک جلد کلام الله مجید به عنوان یک هدیه معنوی به آرمیتا هدیه دادند که تا پایان عمـر وی به کارش خواهـد آمـد.

وی در رابطه با هدیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به آرمیتا رضایی نـژاد گفت: رهبری معظم به دست خط خود متنی در ابتدای قرآن مرقوم داشتند و آن اینکه «جشن تکلیف بر آرمیتای عزیز مبارک باد. امید است در پرتو قرآن، خوش بخت و در راه آرمان های قرآنی ثابت قـدم باشـد؛ ان شاءالله.»

امام جمعه موقت سامان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این متن در ابتدا صمیمانه و کودکانه به آرمیتا تبریک گفته است تصریح کرد: رهبری معظم در ادامه با لحنی رسمی برای او دعا کرده است تا هم اقتضای سن آرمیتا رعایت شده باشد و هم شان به تکلیف رسیدن او.

وی در این راستا از صدا و سیما و نهادهای فرهنگی خواست جایی برای جشن تکلیف و ترویج آن در سبک زندگی مشاهده کنند و برنامه ریزان برای این رخـداد مهم زندگی فرزندان، فکر مناسب نمایند تا ضمن ایجاد نشاط و شادی در جامعه، فضای معنوی و دینی هم حاکم گردد.

خطیب موقت سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به ديدار همه قشرها جامعه با مقام معظم رهبري در روز چهارشنبه گذشته اشاره و بيان داشت: چشم و چراغ نظام، مقام معظم رهبري است و مردم در تمامي مواردي که رهبر از مردم خواسته اي داشته است به رهنمون هاي رهبر لبيک گفته اند و در حال حاضر مسئولين بايد بيشتر به مطالب رهبري توجه داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، با اشاره بر اينکه مقام معظم رهبری در سخنان خود به رابطه آمريکا با ايران را مطرح کردند بيان داشت: آمریکا در هر شرايطي دشمن ما است و نبايد بعضي ها چهره زشت آمريکا را خوب جلوه دهند و نکته مهم در مذاکرات ايران و آمريکا به غير از مذاکرات هسته مذاکره ديگر ممنوع است.

شاهسون با بيان اينکه در مسائل هسته اي بايد جلوي نفوذ دشمن را در ديگر رده ها بگيريم، يادآور شد: بحث آمريکا و ايران بمب اتمي نيست، بلکه آمريکا به دنبال از بين بردن انقلاب و اسلام در کشور ماست.

وي در بخش دیگری از خطبه ها، خود به حق الناس بودن رای مردم در همه انتخابات اشاره کرد و اذعان داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت این موضوع خاطر نشان کردند که متاسفانه یکی از عادت های بدی که بعضی در داخل دارند آن است که در سلامت انتخابات تشکیک کنند.

خطیب موقت سامان خاطر نشان کرد : هيچ کس حق ندارد با با سخنان بيهوده چهره جمهوري اسلامي را در دنيا مخدوش کند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *