۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: پدیده تروریسم سال هاست که بر امنیت جهانی خدشه وارد کرده است

آگوست 28, 2015 در 16:01 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: شورای نگهبان در قانون اساسی ایران اسلامی دارای جایگاه ویژه ای است به گونه ای که عدم وجود آن در کنار مجلس قانون گذاری موجب عدم اعتبار مجلس می شود.

Malekpour 5

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه (6 شهریورماه 1394) ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، به دیدار کارگزاران و دست اندرکاران حج با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و در رابطه با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به بعد فردی و اجتماعی آن در بین نمازگذاران متذکر شد.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت های هفته اشاره کرد و به روز هشتم شهریور ماه 1360، سالروز انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه رئیس جمهور محمد علی رجایی و نخست وزیر حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد جواد باهنر و روز مبارزه با تروریسم اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای گرانقدر و بزرگداشت هفته دولت افزود: پدیده تروریسم سال هاست که بر امنیت جهانی خدشه وارد کرده است.

خطیب جمعه سامان با اشاره به اینکه این اقدام تروریستی که به دست عوامل ضد انقلاب وابسته به سازمان های جاسوسی غرب با هدف مقابله با اراده ی انقلابی ملت و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام شد در میان سایر عملیات های تروریستی در قبال مقامات عالی رتبه یک کشور کم سابقه بوده است.

وی در ادامه به کشته شدن بیش از 17 هـزار نفر و زخمی شدن بیش از 5 هـزار نفر از شهروندان و مقامات سیاسی ایران در حمله های تروریستی اشاره کرد و بیان داشت: پدیده ی شوم و ضد بشری تروریسم موضوعی آشنا برای ما ایرانیان که قربانیان اصلی آن هستیم می باشد و امروزه تروریسم به عنوان یکی از ابزارهای اصلی نظام سلطه برای گسترش، تقویت و تثبیت سلطه در سراسر جهان تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ملک پور شهرکی تروریسم، حمایت از تروریسم، متهم ساختن به تروریسم را ابزار همیشگی سلطه گران بین المللی دانست.

وی در رابطه با هفته دولت تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره با روی کار آمدن دولت های مختلف از همه دولت ها حمایت کرده اند و تاکید بر همکاری و اتحاد تمامی گروه های سیاسی، احزاب و مسئولان برای پیشرفت امـور را داشته اند.

خطیب جمعه سامان در ادامه افزود: این مهم باعث نشده است که رهبری معظم، خود را از تذکر دادن به مسئولان و مطالبه گری از طرف مردم بازدارند بلکه مطالبات در حوزه فرهنگ، در حوزه ی سیاست داخلی، خارجی، اجتماعی و اقتصادی را همواره مد نظر داشته اند.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از سخنان خود، به هجمه مجدد برخی افراد و جریان های سیاسی به جایگاه و مسئولیت شورای نگهبان اشاره کرد و اذعان داشت: برخی از افراد اینگونه القاء می کنند که این شورا مدلی منحصر به فرد در ایران است و در هیچ کجای دنیا مشابه آن وجود ندارد.

وی شورای نگهبان را یکی از مهمترین نهادهای حکومتی در نظام جمهوری اسلامی ایران بر شمرد و افزود: این نهاد شباهت زیادی با بعضی نهادهای حافظ قانون اساسی برخی کشورها دارد که در برخی کشورها نام آن دادگاه قانون اساسی یا شورای قانون اساسی یا دیوان قانون اساسی و مثل شورای نگهبان است.

امام جمعه سامان در ادامه با اشاره به اینکه شورای نگهبان در قانون اساسی ایران اسلامی دارای جایگاه ویژه ای است به گونه ای که عدم وجود آن در کنار مجلس قانون گذاری موجب عدم اعتبار مجلس می شود اذعان داشت: علت اصلی پیش بینی نهاد شورای نگهبان مساله حراست و نگهبانی از احکام اسلام و صیانت از قانون اساسی است.

وی در ادامه بیان داشت: شورای نگهبان به عنوان مفسر قانون اساسی، اصل 99 را اینگونه تفسیر کرده است که نظارت جامع و موثر بر انتخابات باید وجود داشته باشد و به این معنا که شورای نگهبان در همه زمینه های انتخابات می تواند تصمیم گیری کرده و تصمیم خود را به اجرا در آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *