۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: جز بر مدار مسجد، توسعه تربیتی کشور امکان پذیر نیست

آگوست 21, 2015 در 16:03 توسط

امام جمعه شهرستان سامان اجرای قوانین (اعم از اجرای قوانین الهی و کشوری)، عدالت محوری بودن دولت، برقراری ایجاد امنیت در عمران و آبادی شهـر و توجه خاص به طبقه محروم جامعه را از جمله وظایف دولتمردان برشمرد.

Malekpour 5

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در خطبه های این هفته نماز جمعه (30 مـرداد ماه 1394) ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختـر را گرامیداشت و با ذکر حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: بهترین فرزندانتان دخترهایتان هستند.

امام جمعه شهرستان سامان در این زمینه با اشاره به اینکه میان فرزندانتان عدالت را پیشه کنید اذعان داشت: در رابطه با دوست داشتن فرزندانتان به یک اندازه رفتار کنید که این خود نمونه بارز تقوی الهی است.

وی به مناسب های هفته اشاره کرد و به 30 مـرداد ماه روز جهانی مساجـد پرداخت و این در این رابطه افزود: مسجد کارکردهای فراوانی دارد از جمله آموزش احکام الهی، معارف اسلامی، شکل گیری ارتباطات فرهنگی، تکامل و تربیت دینی است.

خطیب جمعه شهرستان سامان با اشاره به اینکه جز بر مدار مسجد، توسعه تربیتی کشور امکان پذیر نیست تصریح کرد: فرزندان اگر از ابتدای کودکی و نوجوانی با مسجد آشنایی نداشته باشند در جوانی و میانسالی به سختی می توانند در وادی تربیت دینی وارد شوند.

وی مسجد را کانون رشد اخلاق فردی و اجتماعی دانست و بیان داشت: هر کس با مسجد انس برقرار کند رشد پیدا خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان سامان در این راستا از دست اندرکاران مساجد شهرستان، کانون های فرهنگی مساجد و امامان جماعت خواستار برگزاری جلسات به صورت ماهانه در جهت برنامه ریزی مناسب و مطلوب در مساجد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک پور شهرکی به 31 مـردادماه سالروز صنعت دفاعی اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به همه تلاشگران عرصه صنایع دفاعی، در این راستا به سیاست فرماندهی کل قوا پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده اند که در حوزه دفاعی اجازه دخالت به هیچ کسی داده نمی شود که بخواهند برای ما تعیین کنند که چه چیزی داشته باشیم و یا چه چیزی نداشته باشیم.

وی صنایع دفاعی کشور را یکی از ارکان مهم تامین امنیت ملی دانست و افزود: یکی از این ارکان مهم، صنایع توان موشکی است که ویژگی اصلی این توان موشکی ماهیت دفاعی آن است که هیچ تهدیدی را علیه کشوری ندارد مگر آنکه کشوری قصد تجاوز داشته باشد.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه یادآور شد: اصرار آمریکا و متحدانش برای ضربه زدن به این توان، با استفاده از ساز و کار قطعنامه شورای امنیت بسیار مشکوک و قابل بررسی است.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از مناسبت های هفته، به اول شهریور ماه روز پزشک اشاره کرد و این روز را به همه پزشکان شهرستان سامان گرامیداشت.

وی همچنین به فرا رسیدن هفته دولت اشاره کرد و با بیان اینکه قرآن کریم حاکم و سرپرست اجتماع را امین و نگهبان آن جامعه می داند افزود: در دیدگاه امیرالمومنان علی (ع) فلسفه حکومت احیای حق، انهدام باطل و رساندن انسان از خاک به خداست و این آرمان والا جز با حکومت صالحان تحقق نمی باید.

امام جمعه شهرستان سامان با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت افزود: دولت باید کارگزاران خود را از میان بهترین افـراد انتخاب نماید تا اشتباهات و انحرافات احتمالی به حداقل برسـد.

وی اجرای قوانین (اعم از اجرای قوانین الهی و کشوری)، عدالت محوری بودن دولت، برقراری ایجاد امنیت در عمران و آبادی شهـر و توجه خاص به طبقه محروم جامعه را از جمله وظایف دولتمردان برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک پور شهرکی به فرا رسیدن میلاد امام رئوف، حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) اشاره کرد و ضمن تبریک پیشاپیش این روز به نمازگذاران، به مهمترین ویژگی های بارز این امام همام پرداخت.

وی در بخش دیگری از خطبه ها، به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با شرکت کنندگان در مجمع جهانی اهل بیت (ع) و نمایندگان رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی پرداخت و ضمن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار از نقل ایشان فرمودند: اجازه نفوذ در ایران را به آمریکایی ها نمی دهیم؛ آمریکایی ها می خواهند از توافقی که تکلیفش معلوم نیست وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند، اما این راه را قاطعانه بسته ایم و اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به آمریکایی نمی دهیم.

امام جمعه شهرستان سامان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با رصد هوشمندانه و با نگاهی عمیق و انقلابی، همواره توطئه های جبهه استکبار را قاطع مطرح فرموده اند بیان داشت: این توطئه ها در مقطعی از انفعال و ارتجاع، مقطع دیگر در تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی، در مقطع دیگر از دین زدایی و برگرداندن دوران طاغوت و در مقطع دیگر از فتنه پرده برداشته اند.

خطیب جمعه شهرستان سامان در ادامه، با بیان آنکه رهبر معظم انقلاب، بسیار هوشمندانه و روشنگرانه دست دشمن را خوانده اند افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی هشدار داده اند که آمریکا همزمان می خواهد دو کار را انجام دهد که یکی آنکه آمریکا قصد دارد در ایران نفوذ پیدا کند و بر فضای امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران تسلط پیدا کند و دوم آنکه آمریکا می خواهد بر فضای منطقه هم تسلط پیدا کند که البته در این هدف نیز تسلط بر ایران جزء آرزوهای اصلی اش بوده است.

وی در ادامه افزود: دو راهبـرد شـوم، ایجاد اختلاف و نفوذ را در منطقه و ایران دنبال می کند و این هشدار دیگری از ناحیه دیده بانی است که فراتر از مباحث هسته ای و برجام را می بیند و از توده ی مردم به ویژه آنان که دل به ارزش ها و آرمان های انقلاب و ملت ایران دارند می خواهند که گرفتار مباحث انحرافی و سرگرم کننده ی پیرامون برجام هسته ای نشوند و با دوراندیشی، عمق اهداف دشمنان نظام و انقلاب به ویژه این مثلث شوم از جمله آمریکا، انگلیس و اسرائیل را ببینند و از توطئه های پنهان و آشکار آنان غافل نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *