۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: توکل، توسل و معنویت یک موضوع اساسی در بین رزمندگان اسلام است

آگوست 14, 2015 در 16:22 توسط

امام جمعه شهرستان سامان پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان را ثمره شیرین توکل، توسل و مقاومت دانست.

Imam Jome Saman 1

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان، در خطبه های این هفته نماز جمعه (23 مردادماه 1394) ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات به 23 مـرداد ماه، سالروز پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان بر ارتش سر تا پا مسلح و جنایتکار رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه در سال 1358 و روز مقاومت اسلامی اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به نمازگذاران، آن پیروزی را ثمره شیرین توکل، توسل و مقاومت دانست و افزود: در این نبرد آنچه که واضح است رویارویی ایران و آمریکا به شکل کوچک آن است؛ گرچه حزب الله لبنان به واسطه فاصله زیاد از ایران نتوانست بهره های لازم را از حامی اصلی خود یعنی ایران اسلامی ببرد، اما رژیم صهیونیستی به راحتی به همه امکانات و تجهیزات دسترسی داشت.

وی در ادامه بیان داشت: در این جنگ اثبات شد که هر گونه حمله آمریکا به ایران می تواند چه عاقبتی را برای آنها داشته باشد؛ چرا که حزب الله لبنان که یک گروه محدود چریکی و دور از محور اصلی بود چنان بلایی سر آنها در آورد تا هزینه رویارویی با ایران در این جنگ برای آمریکایی ها نیز مشخص شود.

امام جمعه سامان توکل، توسل و معنویت را یک موضوع اساسی در بین رزمندگان اسلام دانست و بنا بر وعده های الهی در قرآن کریم افزود: نصرت الهی همراه با توکل کنندگان به خـداست و آنچه که در این جنگ اتفاق افتاد خارج از امور عادی بود، به گونه ای که عده ی زیادی از نیروهای رژیم صهیونیستی در قبال آنچه برای آنها اتفاق افتاده به جنون رسیده اند و تصورش برای آنها غیر ممکن بود.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به اول ذی العقده سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، هفته حج و روز دختـر اشاره کرد و ضمن تبریک فرا رسیدن این ایام در رابطه با شان و منزلت این بانوی بزرگ اسلام و آغاز دهه کرامت پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین ملک پور شهرکی، روز دختر را بسیار مهم بر شمـرد و گفت: دختران امـروز، زنان فردای جامعه ی ما و جهان اسلام هستند که یکی از مهمترین مسئولیت های امـروز ما این است که نقش زن را از دیدگاه اسلام ترسیم کنیم که اسلام چه دیدگاهی به زن و دختـر دارد.

امام جمعه سامان با اشاره به اینکه دید فرهنگ غرب به زنان، یک دید اهانت آمیز است و اسم آن را آزادی می نامند افزود: در حقیقت این مهم آزادی نیست بلکه غربی ها در طول سه قرن اخیر بر روی همه جنایات خود نام های زیبا گذاشته اند از جمله اینکه قتل و غارت می کنند، ثروت ملت ها را یغما و روی آنها نام آزادی طلبی حقوق بشر و دموکراسی می گذارند و به همین دلیل در این راستا برای زنان و دختران لقب آزادی نام نهاده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ غرب، نام دروغین زن و دختر را به عنوان یک کالا عنوان کرده اند افزود: در نگرش فرهنگ مقدس اسلامی نگاه به زن و دختر عزت بخش، کرامت بخش، استقلال دهنده به هویت و شخصیت زن بیان شده است و لذا نقش دختر در تحولات اجتماعی بسیار مهم ارزیابی شده است.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به 28 مـرداد ماه سالروز کودتای آمریکایی – انگلیسی برای بازگرداندن محمدرضا شاه خائن در سال 1332 اشاره کرد و بیان داشت: با یک نگاه اجمالی به تاریخ کشور متوجه می شویم که دشمنی آمریکای جنایتکار با ملت شریف ایران فقط مربوط به بعد از انقلاب اسلامی نیست بلکه قبل از انقلاب نیز آمریکا با ملت ایران دشمنی پیشه کرده بود.

وی کودتای 28 مردادماه را سبب سقوط حکومت ملی ایران و استمرار دیکتاتوری و استبداد سلطنتی دانست و بیان داشت: این کودتا موجب کشته و زخمی شدن ده ها هزار نفر و به تسخیر گرفتن میلیاردها بشکه ی نفتی در کشور شد.

امام جمعه سامان به مهمترین علل کودتای 28 مـرداد در بین نمازگذاران اشاره کرد و تصریح کرد: اعتماد مصدق به آمریکایی ها بود که مقام معظم رهبری می فرمایند: در هر موردی که مسئولین این کشور به آمریکایی ها اعتماد کردند ضربه خوردند و مهمتر از آن اینکه حکومت مصدق گرچه به واسطه آمریکایی سرنگون شد اما مصدق هیچ گونه خصومتی با آمریکایی نداشت.

وی در ادامه گفت: بر این اساس است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مذاکرات هسته ای می فرمایند: این مذاکرات چه به توافق برسد و چه نرسد، آمریکایی ها غیر قابل اعتماد و دشمن ملت ایران هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ملک پور شهرکی، به طی نمودن مراحل قانونی برنامه برجام هسته ای در دو کشور ایران و آمریکا اشاره کرد و اذعان داشت: در این ایام شاهد آن هستیم که دولت آمریکا اظهارات ضد و نقیضی دارد و در این زمینه بد عهدی، شرارت و سوء نیت خود را به معرض نمایش گذاشته است و ما نیز در این راستا باید چند نکته مهم را مد نظر داشته باشیم که چند دستگی و تفرقه ممنوع است و مراحل قانونی این متن باید طی شود و نقاط قوت و ضعف آن با هم دیده شوند.

وی در ادامه گفت: ما نیز همانند رهبر آزاده مان عرضه می داریم این برنامه چه به توافق برسد و چه نرسد آمریکا به عنوان مظهر استکبار و دشمن ایران شناخته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *