۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: تحریم هراسی و بزرگ نمایی تحریم های ظالمانه، یک جنگ روانی است

جولای 3, 2015 در 16:10 توسط

امام جمعه سامان گفت: آنچه در نگاه ملت ایران در اولویت باید قرار گیرد برنامه ریزی در فضای تحریم های ظالمانه و استکباری است و در این راستا باید کار را با مقاومت پیش برد.

Malekpour

به گزارش خبــرنگار سامانِ بــرتــر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه (12 تیـرماه 1394)، ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، به فرا رسیدن روزها و شب های پرفضیلت قـدر اشاره کرد و آن را از بهترین، مهمترین و حساس ترین روزها و شب های سال عنوان کرد.

وی در این زمینه یادآور شد: «شب قـدر از هزار ماه برتر و والاتر است و شبی است که تا ابد دست ما را پر می کند».

خطیب جمعه سامان با اشاره به سوره مبارکه قـدر و نزول این آیه گفت: قرآن کریم به جمله «ما همواره انذار کننده بودیم» اشاره داشته است و این مهم از قرآن کریم بیانگر این است که «انذار کردن، سنت همیشگی ماست که فرستادگان خود را برای بیم دادن ظالمان و مشرکان مامور می کنیم.»

وی در بخش های دیگر از خطبه ها، به مناسبت های هفته جاری در بین نمازگذاران پرداخت و در این راستا به 12 تیـرماه، سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در خلیج فارس و شهادت 298 سرنشین در سال 1367 اشاره کرد و این روز را به خانواده های این شهدای عزیز تسلیت گفت.

امام جمعه شهرستان سامان همچنین به 14 تیـرماه سالروز دستور آمریکا مبنی بر مسدود کردن دارایی های ایران در سال 1359 اشاره کرد و افزود: جنایات آمریکا از ترورها، انفجارات و حمایت های بی حد و مرز از صدام گرفته تا سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس ایران و دیگر جنایات، آنقدر در این ایام افزایش یافته است که در این راستا مقام معظم رهبری در جمع خانواده های معـزز شهدای هفتم تیـر فرمودند: از پنجم تا پانزدهم تیرماه سال 1360 را به حق می توان دهه حقوق بشر آمریکایی نامید؛ حقوق بشر آمریکایی که معنای آن یعنی ترور، خونریزی و کشتن مردمان بی گناه است.

ملک پور شهرکی با اشاره به اینکه تحریم ها و محاصره های اقتصادی غرب و آمریکا به سال های اخیر اختصاص ندارد افزود: این تحریم ها و محاصره ها از روزهای اول پیروزی انقلاب به ویژه در 8 سال دفاع مقدس بوده است.

خطیب جمعه سامان به تمدید یک هفته ای مذاکرات اشاره کرد و اذعان داشت: این مذاکرات درس ها و عبرت های فراوانی برای ما داشته است و این مذاکرات چه به توافق خوب و شایسته منتهی شد یا با زیاده خواهی طرف های غربی به ویژه آمریکای جنایتکار به بن بست برسد و نتیجه ای را در برنداشته باشد هیچ خلل و تزلزلی در حرکت رو به جلو ملت ایران اسلامی به وجود نخواهد آورد.

وی یادآور شد: آنچه در نگاه ملت ایران در اولویت باید قرار گیرد برنامه ریزی در فضای تحریم های ظالمانه و استکباری است و در این راستا باید کار را با مقاومت پیش برد.

امام جمعه سامان در ادامه افزود: این حقیقتی است که مقام معظم رهبری فرمودند: توده مردم شریف ایران پای اقتدار و عزت نظام و کشورشان مقاومت کرده و با هر شرایطی ایستادگی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تحریم هراسی و بزرگ نمایی تحریم های ظالمانه یک جنگ روانی است تصریح کرد: ملت ایران و به ویژه جوانان تحصیل کرده بارها ثابت کرده اند که می توانند تهدید را به فرصت و تحریم را به پیشرفت تبدیل کنند.

ملک پور شهرکی در این راستا افزود: بهتر است این ساده لوحان منفعل، ظرفیت های داخلی کشور را باور کنند و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام گرفته است به اتحاد ملی بیاندیشند و از جای جای کشور مقتدر ایران اسلامی فریاد عاشورایی این مردم را بشوند و بدانند که برای مردم شریف ایران نه تحریم هراسی و نه خود تحریمی که دو روی یک سکه هستند سرسوزنی اثر نداشته و نخواهد داشت.

خطیب جمعه سامان در بخش های دیگری از خطبه ها به 14 تیـرماه، سالروز گرامیداشت شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت و از خدمات ارزنده شهرداری ها و دهیاری ها در خدمت رسانی بهتر و مطلوب به مردم قدردانی نمود.

وی به برگزاری مراسمات محفل انس با قرآن کریم در سطح شهرستان سامان اشاره کرد و ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم در مساجد و حسینه ها گفت: کار قرآنی صرفاً نباید به ماه مبارک رمضان محدود شود بلکه در طول سال موسسات قرآنی و مکتب های قرآنی باید فعال باشند و با یک برنامه ریزی صحیح بتوان در سال های آتی شاهد پیشرفت در امور قرآنی باشیم تا بتوانیم قاریان و حافظان بسیاری در سطح شهرستان سامان داشته باشیم.

امام جمعه سامان به گرامیداشت هفته اکرام ایتام اشاره کرد و افزود: سعی کنیم در اکرام ایتام سهمی داشته باشیم که همه این اعمال خیر، باقیات الصالحات است.

وی به فرا رسیدن 21 ماه مبارک رمضان، سالروز شهادت حضرت امیرالمومنان علی (ع) اشاره کرد و پیشاپش این روز به نمازگذاران و روزه داران تسلیت گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *