۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: پیامدهای مصرف مواد مخدر یک زلزله خاموش و جنگ بدون مـرز است.

ژوئن 26, 2015 در 15:45 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

Malekpour 5

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، به روند تکامل انسان ها اشاره کرد و آن را لازمه یک زندگی متعالی دانست.

وی محقق شدن این زندگی متعالی و والا را مستلزم آن دانست که زندگی در یک چارچوب قرار گیرد و از آن حـد فراتر نرود.

امام جمعه شهرستان سامان به بیانات بسیار مهم، حساس و صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و آن را یکی از مسائل مهم هفته گذشته دانست که باید نسبت به این سخنان مهم تحلیل و دقت نظر شود.

وی سخنان مهم رهبری را علاوه بر مباحث اخلاقی و توصیه های بسیار مهم دینی ایشان به مسئولان و مردم برای بهره مندی از برکات ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

خطیب جمعه سامان در ادامه بیانات مهم رهبری گفت: یک بخش از سخنان رهبری در رابطه با مسائل مهم هسته ای و بخش دیگر به مساله مدیریت کلان کشور از جمله اقتصاد مقاومتی، توجه به درون و چالش های کنونی اداره کشور و چگونگی رفع آنها اختصاص داشت.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، با نیم نگاهی به پیشینه تاریخی و توجه آمریکا و ایران گفت: این حقیقت روشن می شود که آمریکا جز به منافع خودش فکر نمی کند و تنها آرزویش تسلیم ذلیلانه ملت شریف ایران است.

وی در ادامه ابراز داشت: آمریکا از مخالفت با ملی شدن صنعت نفت در ایران و صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تا کودتای 28 مرداد سال 1332 و جنگ نابرابر 8 ساله با میدان داری صدام که با حمایت مستقیم آمریکا که نتیجه آن منجر به شهادت هزاران نفر و مجروح و آواره شدن مردم شد و در راس آن خسارت هزار میلیارد دلاری را به کشورمان تحمیل کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: همان دوران تجاوز که در هشتم تیرماه سالروز آن است استفاده از سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی و بمباران های مناطق مسکونی و تاسیسات نفتی ایران که تماما با حمایت آمریکا در جریان جنگ تحمیلی و همچنین سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران که با 290 سرنشین بی گناه و مردم عادی همراه بود مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

ملک پور شهرکی به روند عرصه مذاکرات هسته ای اشاره کرد و اذعان داشت: با این پیشینه تاریک و ظالمانه آمریکا، چگونه می توان در عرصه مذاکرات هسته ای دلخوشی داشت؛ به ویژه آنکه آمریکای جنایتکار و دشمن درجه یک ملت ایران که به قصد فرو پاشی نظام اسلامی و شکست مردم ایران، دست به تحریم های ظالمانه گوناگونی زده است کوتاه آمد؟.

امام جمعه سامان در ادامه یادآور شد: چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنها به دنبال توافق خوب مطابق تفسیر و برداشت خودشان هستند افزود: توافقی  که آمریکا مطرح می کند، در این مقطعی که به آن سخت نیاز دارد تا بتواند نسبت به آن در دنیا ایجاد سر و صدا کرده و اعلان پیروزی سر دهد که این مهم چیزی جز تحمیل ذلت نخواهد بود و در این راستا با هوشمندی، فرآیند مذاکرات را تا حصول نتیجه و توافقی منصفانه و عادلانه پیش برد.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: هدف اصلی آمریکا ریشه کن کردن صنعت هسته ای در ایران است و آنان به دنبال حذف ماهیت هسته ای هستند و لذا قصد برداشتن تحریم ها را هم به طور کامل ندارند و بر همین اساس ملت ایران حق دارد با تردید و عدم اعتماد به طرف های غربی نگاه کند.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها مناسبت های هفته جاری را یادآور شد و به سالروز پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: یکی ار بحران های امروزه ی جهان، موضوع مواد مخـدر است و تجارت عیر قانونی مواد مخـدر با چرخش مالی بسیار بالا منجر گردیده که مواد مخـدر در کنار اسلحه، نفت و توریسم به عنوان یک صنعت غیر قانونی جایگاهی برای خود پیدا کند.

وی در ادامه افزود: بر این اساس نمی توان انتظار داشت که ابر قدرت های جهان که خود را حامیان حقوق بشری می نامند برای مهار و کنترل این پدیده، گام های اساسی بر دارند.

ملک پور شهرکی در این راستا به اقدامات چشم گیر جمهوری اسلامی در مبارزه با مواد مخـدر اشاره کرد و همواره این اقدامات را مورد تحسنین جهانیان و مجامع رسمی بین المللی دانست که در این راستا زحمات زیادی را کشیده اند که واقعیات جامعه نشان می دهد زحمات کافی نبوده و می بایست بیشتر تلاش شود.

وی به پیامدهای مصرف مواد مخـدر در بین خانواده های اشاره کرد و اذعان داشت: خانواده ها باید پیامدهای مصرف مواد مخـدر، قرص های روان گردان و مشروبات الکلی را بدانند که این مهم یک زلزله خاموش و جنگ بدون مـرز است.

امام جمعه سامان در ادامه مناسبت های هفته، به دهـم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و از روحانیت خواست در منابر خود نسبت به معرفی این بانوی بزرگ اسلام عنایت ویژه ای داشته باشند.

وی به فرا رسیدن هفتم تیرماه، سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران حضرت امام خمینی (ره) که با انفجار بمب توسط منافقین در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 به شهادت نائل آمدند اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این شهداء روز قوه قضائیه را تبریک گفت.

خطیب جمعه سامان با اشاره به اینکه در این روز فاجعه بزرگی رخ داد و در آن روز 72 تن از بهترین فرزندان ایران اسلامی که در بین آنها شهید شاخص استان چهارمحال و بختیاری «شهید رحمن استکی» حضور داشت به شهادت رسیدند و عده ای هم مجروح شدند.

وی شهید بهشتی را یکی از ارکان های مهم انقلاب و دارای تفکر تشکیلاتی برشمرد که در تدورین قانون اساسی نقش مهمی را ایفاء کرد.

امام جمعه سامان با اشاره به اینکه دشمن به خوبی می دانست که اگر قانون اساسی به تصویب و تثبیت برسد دیگر نمی تواند انقلاب را به انحراف بکشاند و به همین جهت پیش از آنکه کار تدوین قانون اساسی به پایان برسد دشمن حملات تند همراه با تهمت و افتراء خود، متوجه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی نمود تا بلکه بتواند از به انجام رسیدن تصویب قانون اساسی جلوگیری کند.

ملک پور شهرکی در ادامه مناسبت های هفته، به پانزدهم ماه مبارک رمضان، سالروز میلاد با سعادت کریم اهل بیت (ع) حضرت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکـرام اشاره کرد و پیشاپیش این روز را به نمازگذاران تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *