۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: نظام سلطه گری آمریکا و صهیونیسم، به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است

می 8, 2015 در 16:49 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

Malekpour 5

به گزارش سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، به مناسبت های هفته جاری اشاره کرد و فرا رسیدن 25 رجب، سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را به نمازگذاران تسلیت گفت.

وی به حدیثی گران بها از این امام همام اشاره کرد و افزود: هر کس خشم خود را از مردم باز دارد خداوند متعال عذاب خود را در روز قیامت از او بر خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه این مناسبت به وجود دو عنصر صبر و استقامت، نماز و عبادت در وجود ایشان اشاره کرد و اذعان داشت: امام موسی کاظم (ع) برای مبارزه با حاکمان و خلفای زمانش و نیز برای اثبات حقانیت اهل بیت (ع) از این دو عنصر بهره می برد.

وی ادامه افزود: آن حضرت در زمان حیات خود با چالش های مستقیم حکومت غاصب روبرو بود و لذا زمینه مبارزه ایشان با حاکمان جور، بخش اعظمی از عمر شریفشان را در زندان سپری شد که وی در زندان نیز از هدایت و کمک به شیعیان دست نکشید.

ملک پور شهرکی در بخش دیگری از خطبه ها، به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با معلمان اشاره کرد و افزود: رهبری معظم در این دیدار به اهمیت اساسی و مهم آموزش و پرورش در شکل دهی به دنیای آینده پرداختند و فرمودند: باید مسئولان به معیشت معلمان توجه داشته باشند چرا که دشمن در صدد است از مسائل صنفی و معیشتی معلمان برای صدمه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کند که با آگاهی و نجابتی که معلمان در این زمینه دارند تلاش دشمنان را به شکست منجر خواهد کرد.

خطیب جمعه شهرستان سامان در ادامه این دیدار به مساله مهمی که مورد توجه عموم واقع شد اشاره کرد و بیان داشت: اظهارات اهانت آمیز مقامات آمریکایی علیه نظام مقدس اسلامی، حمله نظامی به ایران بود.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باب اشاره کرد و گفت: هیبت نظام اسلامی باید حفظ شود و مذاکره زیر شبح تهدید معنایی ندارد و تذکر و توصیه به تیم مذاکره این بود که خطوط قرمز حفظ شود و تحقیر، تهدید و تحمیل را نپذیرند که این مهم خواسته ملت والای ایران اسلامیست.

امام جمعه شهرستان سامان به حساسیت ویژه کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی برای به وجود آوردن خاورمیانه جدید است و از طرف دیگر تحولات بیداری اسلامی در کشورهای منطقه می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تجزیه کشورهای بزرگی مثل عراق، سوریه، عربستان، ایران و یمن و حتی مصر آرزوی سران استکبار است تا با تجزیه آنها بر منابع منطقه تسلط پیدا کنند و تشکیل کشور کردستان و تجزیه عراق یعنی جدایی بخش هایی از ایران، ترکیه، عراق و سوریه است.

امام جمعه شهرستان سامان به حمله نظامی عربستان به یمن و سکوت همه کشورهای عربی و اسلامی در مقابل این حملات اشاره کرد و اذعان داشت: تلاش ترکیه برای سرنگونی دولت بشار اسد با حمایت های همه جانبه از تروریست های سوریه و تلاش آمریکا و برخی کشورهای منطقه ای برای تجزیه عراق نشان دهنده آن است که طرح خاورمیانه جدید در دستور کار اصلی دولت آمریکا قرار دارد و این وضعیت کنونی، هوشیاری و حساسیت دولت را می طلبد که فعال تر با جریان ها، حوادث و تحولات منطقه ای برخورد نمایند.

ملک پور شهرکی در بخش دیگری از خطبه ها به ادامه مناسبت های هفته جاری اشاره کرد و سالروز 18 اردیبهشت ماه روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را گرامیداشت و این سازمان را بی طرف، بی غرض و مستقل از حاشیه ها دانست و بیان داشت: وظیفه این سازمان حفاظت از زندگی و کرامت قربانیان جنگ و خشونت داخلی و یاری رساندن به آنهاست.

امام جمعه شهرستان سامان به سالروز 24 اردیبهشت ماه روز لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای آیت الله مجاهد میرزا محمد حسن شیرازی اشاره کرد و تصریح کرد: این عالم مجاهد پرچمدار یک مبارزه پر مغز و پر معنا علیه مراکز فساد بود و ما می بینیم هر جا که احساس وجدان دینی در مردم بیدار بود نقشه های استعمار شکست خورده است.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و اذعان داشت: در این مراسم بیش از 700 هزار نفر از اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان در 5500 مسجد در سراسر کشور حضور داشتند که این مراسم در شهرستان سامان نیز نسبتاً مطلوب بود.

وی در این زمینه از دست اندرکاران برگزاری این مراسم معنوی تشکر و قدردانی کرد.

ملک پور شهرکی در پایان به نشست هم اندیشی دست اندرکاران و ائمه جماعات مساجد در شهرستان سامان با حضور حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و از اقشار مختلف مردم در این زمینه دعوت نمود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *