۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: مطلع کردن مردم از جزئیات مذاکرات از مصداق‌های همدلی است

آوریل 24, 2015 در 18:00 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

Imam Jome Saman 1

به گزارش سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، در رابطه با ادامه مباحث مهدویت و مساله ظهور حضرت ولی عصر (عج) که محور اصلی و کلید گشایش اضطرار به آن حضرت می باشد پرداخت.

وی در ادامه این مبحث بیان داشت: آنچه که انسان را به حرکت و به تلاش وا می دارد احتیاج و اضطرار است و خداوند متعال بدون قید و شرط جواب مضطر را می دهد.

وی در این راستا به استجابت دعا در بین نمازگذاران اشاره کرد و گفت: اسحاق ابن عمار از امام صادق (ع) پرسید که آیا امکان دارد دعای شخصی مستجاب گردد ولی برآورده شدن حاجتش به تاخیر افتد؟

حضرت در پاسخ فرمودند: بله؛ تا 20 سال وجود دارد و برخی از انبیاء الهی هم دعاهایشان با تاخیر اجابت می شد.

وی در ادامه گفت: وقتی حضرت موسی (ع) و هارون نابودی فرعون و ظلم او را خواستار شدند خداوند رحمان فرمود: دعای شما اجابت شد.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به دوری و پرهیز انسان ها از گناهان پرداخت و از منظر فرمایشات امیر المومنین علی (ع) گفت: از گناه بپرهیزید؛ چون بدبخت و شقی کسی است که بهشت جاودانه را به گناه پستی از گناهان دنیا بفروشد.

وی ادامه داد: انسان هایی که بدبختی و خوشبختی را از دید مادی و دنیوی می نگرند و صرفا به داشتن مقام زیبایی، سلامتی، شهرت، علم و… می دانند، آنها باید توجه داشته باشند که هیچ یک از این عوامل نمی تواند به طور مستقل باعث خوشبختی و بدبختی کسی شود بلکه همه ی آنها از نعمت های الهی هستند و با استفاده صحیح از آن می تواند منجر به خوشبختی انسان ها در دنیا و آخرت شود در غیر این صورت اگر در مسیر غیر الهی و نامشروع صرف شود در دنیا و آخرت بدبخت خواهد شد و دین خود را به بهای اندک و زودگذر دنیا فروخته است.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود شعار سال جاری «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» را یادآور شد و اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با شعار سالجاری، یکی از مصداق های همدلی را با مردم، مطلع کردن مردم از جزئیات و واقعیات مذاکرات هسته ای دانستند.

وی در ادامه گفت: شاید بتوان گفت که این مرحله از مذاکرات که در پیش رو داریم سیاسی ترین و حساس ترین بخش از مرحله مذاکرات است.

ملک پور شهرکی در ادامه با اشاره به اینکه شانزدهمین دور مذاکرات هسته ای در حالی به پایان رسید که نتیجه آن انتشار بیانه ای رسانه ای بود افزود: با اما و اگرهایی که در جریان مناظرات طی شد بیانگر این است که می شود با آمریکا مذاکره کرد.

خطیب جمعه سامان به هدف شوم طرف های مذاکره کننده پرداخت و تصریح کرد: هدف آنها تقسیم مردم به دو دسته موافق و مخالف مذاکرات هسته است و در نهایت دامن زدن به جبهه بندی سیاسی و نیز ایجاد چالش برای نظام مقدس اسلامیست که به فضل خداوند تبارک و تعالی و با درایت همیشگی رهبر فرزانه انقلاب و هوشمندی و بصیرت تودهی مردم در روزهای آغازین سال 1394 جلوه ای از همدلی و همزبانی دولت و ملت به رخ دشمنان اسلام کشیده شد و این بار نیز نا امیدی را در جبهه مخالفان و معاندان مردم ایران دیدیم.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به مناسبت های هفته جاری اشاره کرد و به سالروز پنجم اردیبهشت ماه 1359، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس که بر اثر طوفان شن به وقوع پیوست اشاره کرد و در این راستا بیان داشت: تفنگداران ارتش آمریکا در عملیاتی، با هدف آزاد کردن گروگانان این کشور که در سفارت آمریکا در تهران تحت مراقبت بودند وارد صحرای طبس شدند.

وی در ادامه یادآور شد: عنایات الهی و مدد غیبی خداوند متعال همواره پشتوانه این انقلاب بوده است و اگر می خواهیم این امدادهای غیبی حفظ شود شرطش این است که با عهدی که با اسلام بسته ایم پایبند باشیم و با اخلاص و استقامت این راه را ادامه دهیم.

ملک پور شهرکی در ادامه بیان مناسبت های هفته، به دهم رجب میلاد با سعادت جواد الائمه، امام محمد تقی (ع) اشاره کرد و پیشاپیش ضمن تبریک این روز، افزود: امام جواد (ع) پایه های امامت ر ا استوار کرد و خط رهبری را در اهل بیت حفظ نمود.

وی به نهم اردیبهشت ماه روز شوراها و هفته شهر و شهروند اشاره کرد و از زحمات شوراهای شهر و روستا در این زمینه تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه شهرستان سامان به پیش رو بودن هفته سلامت اشاره کرد و تصریح کرد: اجرای برنامه تحول سلامت موجب رضایتمندی مردم از حوزه بهداشت و درمان شده است.

وی در این زمینه به حیطه حوزه بهداشت و درمان شهرستان سامان اشاره کرد و اذعان داشت: اگر این مهم به خوبی مدیریت شود و مشکلات مردم شهرستان در این حوزه حل شود جای تشکر را خواهد داشت.

ملک پور شهرکی در بخش دیگری از خطبه ها مسائل منطقه ای را یادآور شد و افزود: رژیم آل سعود با به راه انداختن ائتلافی دروغین که بیشتر متکی بر حمایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی بود جنگی نابرابر و یک طرفه بر مردم مظلوم یمن تحمیل کرد و بنا داشت حرکت استقلال طلبانه و اسلام خواهانه مردم یمن را متوقف کند و با این کار نقاب از چهره ی واقعی خود کنار زد که پیاده نظام در این زمینه جبهه استکبار است.

وی در ادامه افزود: این انصارالله یمن بود که با پشتوانه مردمی و توکل بر خدا مقاومت کرد و یک بار دیگر ثابت کرد که خون بر شمشیر و طوفان های ساختگی نظامی و استکباری پیروز است.

امام جمعه سامان در پایان خطبه های این هفته، آغاز ثبت نام اعتکاف در شهرستان سامان را یادآور شد و تصریح کرد: امید است بتوان همچون سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در شان شهرستان برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *