۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: حفظ امنیت کشور از اقتدارات نیروهای مسلح است

آوریل 17, 2015 در 19:00 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

Imam Jome Saman 1

به گزارش سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، به وجود طبیعت بشری از منظر فرمایشات امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و گفت: طبیعت بشر با شهوت، میل، حرص، ترس، خشم و لذت آمیخته شده است جز آنکه در بین مردم کسانی هستند که این پیوند و کشش طبیعی را با نیروی تقوی و حیاء مهار کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تنها چیزی که انسان را از این موارد باز می دارد تقوی است تاکید کرد: این مهم اگر در وجود آدمی رخنه کنند باعث ایجاد دشمنی در انسان ها خواهد شد که اگر تقوی و مواظبت در این راستا نباشد انسان را به نابودی می کشاند.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به مناسبت های پیش رو در هفته جاری اشاره کرد و به سالروز 29 فروردین ماه، سالروز بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز نیروی زمینی و تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: در دنیایی که امروز در آن قرار داریم دنیای ظلم و جاهلیت است و سران دنیا برای اینکه مقاصد شوم خود را پیش ببرند دست به فجایع بزرگی در دنیا می زنند و با اسم صلح و حقوق بشر همه جا حمله ور می شوند و در این راستا سازمان های تروریستی را به وجود می آورند.

خطیب جمعه سامان در ادامه اذعان داشت: ایران اسلامی باید آمادگی خود را در جهت اقتدار نیروهای مسلح داشته باشند که این مهم عامل حفظ امنیت کشور ماست.

وی به نامگذاری روز 29 فروردین ماه اشاره کرد و بیان داشت: نامگذاری این روز از ابتکارات امام راحل و عظیم الشان اسلام (ره) بود.

امام جمعه سامان به روز دوم اردیبهشت ماه، یادآور تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در حقیقت هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان های الهی است.

وی در ادامه جایگاه سپاه را در جنگ تحمیلی ارزشمند خواند و تصریح کرد: باید در این زمینه جمله معروف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد که فرموند: اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.

ملک پور شهرکی در ادامه مناسبت های هفته، به فرا رسیدن ماه رجب و میلاد با سعادت حضرت امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و ضمن تبریک پیشاپیش این ایام، به فضیلت های این ماه در بین نمازگذاران پرداخت.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، حمله آل سعود به یمن را یادآور شد و ضمن محکوم کردن این جنایات ددمنشانه، مصداق این جنگ را از منظر مقام معظم رهبری «توحش» خواند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ جنایات آل سعود پیشتر هم در دنیا سابقه داشته است افزود: جنگ با یمن ریشه در تفکرات وهابی این رژیم غیر مردمی دارد.

امام جمعه سامان در ادامه تصریح کرد: آمریکا و کشورهای غرب، وقتی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران نفوذ خود را در منطقه از دست دادند، نه تنها رژیم دیکتاتوری آل سعود نتوانست بر قلب مردمان منطقه نفوذ کند بلکه روز به روز شاهد آنیم که این کشور جایگاه خود را از دست می دهد.

وی به تازه ترین عملیات رژیم پلید و غاصب آل سعود اشاره کرد که ادعای دروغین خادم الحرمین را بر دوش می کشند و با حرمت شکنی و آزار دو نوجوان ایرانی در جـده و از طریق پلیس های وهابی خود، دست به آبروی ریزی خود در جهان اسلام می کنند.

خطیب جمعه سامان در پایان خاطر نشان کرد: وهابیت فرقه ای است که انگلیس سیستم اطلاعاتی آن را مهیا کرده و با حزب سیاسی خود به مسلمانان جهان ضربه می زند که در راس آن آمریکای جنایتکار مدافع رژیم ضد مردمیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *