۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: نقش صیاد شیرازی در ایجاد وحدت بین قوای مسلح کشور از کسی پوشیده نیست

آوریل 10, 2015 در 15:50 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

Imam Jome Saman 1

به گزارش سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، به نامگذاری شعار سالجاری «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که شعار سالجاری شعاریست که ریشه در منش و شیوه ی رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال ها و حتی دهه های گذشته دارد.

وی در ادامه افزود: طبق این شعار باید گفت که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به عدم وجود فاصله دولت از مردم تاکید داشته است و این مهم یکی از آرمان های اولیه نظام جمهوری اسلامی بوده است.

ملک پور شهرکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز نظام اسلامی ما با این شعار بیش از پیش باید به سوی وحدت و هماهنگی حرکت کند تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این باب در سخنان بسیار مهمی که روز گذشته در بین جمعی از بانوان، شاعران و ذاکران اهل بیت علیهم السلام داشتند با تاکید بر این مهم که همدلی و همزبانی یک امر دستوری نیست بلکه مواظبت و پرورش می خواهد و این شعار سالجاری الزماتی دارد که باید مورد توجه جدی همه واقف شود.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای کشورمان اشاره کرد و اذعان داشت: همه مسئولان و تیم مذاکره کننده و تمامی دلسوزان نظام و علاقمندان به عزت و سربلندی کشور باید کلمه به کلمه بیانات مهم روز گذشته رهبری را در این راستا مد نظر داشته باشند.

وی در ادامه افزود: کلید اصلی مشکلات و مسائل اساسی کشورمان در گرو استحکام بخشی قدرت درونی کشور است و از این رهگذر همدلی و همزبانی دولت و مردم امکان پذیر خواهد بود.

امام جمعه شهرستان سامان با بیان اینکه اگر حل مسائل اساسی کشور را با نتایج مذاکرات پیوند بزنیم غفلت بزرگیست تصریح کرد: این غفلت می تواند مشوق دشمن برای ادامه فشار و جلوگیری از پیشرفت کشور باشد چرا که این مهم یکی از اهداف اصلی دشمنان اسلام است.

ملک پور شهرکی در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت های هفته جاری اشاره کرد و به روز 20 جمادی الثانی فرخنده زاد روز حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن و مادر، تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به نمازگذاران و مادران زحمت کش، به ویژگی های بارز شخصیت بانوی بزرگوار اسلام پرداخت.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه ریزی صحیح خانواده ها و تضمین آینده کشور اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین وظایف زن در جامعه اسلامی خانه داریست که دارای مقام بلند و حساسی است که فرزند آوری در این زمینه مجاهدت بزرگی را می طلبد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیشرفت در زندگی بشری زمانی حاکم خواهد شد که این وظایف به فراموشی سپرده نشوند تصریح کرد: عده ای شغل خانه داری را به چشم حقارت می نگرند که این دید، یکی از گناهان کبیره است.

خطیب جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود، به 21 فروردین 1378 سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی که به دست گروهک منافقین به شهادت رسید اشاره کرد و ضمن گرامیداشت نام این شهید بزرگوار، نقش صیاد شیرازی را در ایجاد وحدت بین قوای مسلح کشور، مهار دشمنان، حفظ تمامیت اراضی کشور، فتح جبهه های حق علیه باطل و… به نحوی دانست که از کسی پوشیده نبود.

امام جمعه شهرستان سامان در پایان سخنان خود، به سالروز افتتاح حساب 100 حضرت امام خمینی (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: لازم است همه در حد توان، در امر مقدس خانه سازی گامی برداشته و بنیاد مسکن را در این زمینه یاری دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *