۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: جنگ عربستان، اقدام علیه بشریت و نقض تمام قوانین بین المللی است

آوریل 3, 2015 در 16:05 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

malekpour 2

به گزارش سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، تقوا را راه نجات و عامل رستگاری انسان ها دانست که بدون این مهم هیچ عملی نزد پروردگار یکتا پذیرفتنی نیست.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود، به مباحث مهدویت و ظهور منجی عالم بشریت (عج) که محور اصلی و کلید و راهگشای فرج است اشاره نمود.

وی در این راستا به وجود علم، یقین، معرفت و انتظار اشاره کرد و افزود: این موارد اگر ما را به اظطرار برساند ظهور فرج گشایش خواهد یافت.

ملک پور شهرکی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود 6 خصلت والا از جمله: روزه ، نماز ، زکات ، حج و عمره ، خوبی ها و نیکی ها در وجود بشریت اشاره کرد و افزود: انسان ها باید این 6 خصلت را در دنیا با نیت و اخلاص کسب کنند و با خود داشته باشند تا از آسیب ها در امان باشند.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی در جامعه بین الملل و تاثیر گذاری آن در سیاست های جهانی اشاره کرد و با اقتضای اینکه باید در داخل کشور یکپارچگی و یگانگی و نیز در گفتارها ملموس تر عمل شود تصریح کرد: امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، این مهم الزاماتی را در بر دارد که محوری ترین و اصلی ترین مطلب در این مورد باید به دقت توجه شود که کانون اصلی همدلی و همزبانی همین ولایت و رهبریست که با منویات، هدایت ها و هشدارهای حکیمانه خود همواره دولت و ملت را راهبری می فرمایند.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری، به مناسبت های هفته از جمله روز ملی فناوری هسته ای و نیز سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکای جنایتکار اشاره کرد و افزود: تقریبا این موضوع را همه به خوبی می دانند که انرژی آینده جهان، انرژی هسته ای است که تقریبا پایان ناپذیر است.

وی در ادامه گفت: گروه 1 + 5 به خوبی می دانند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست ولی باز به دنبال بهانه جویی هایی می گردند و نمی خواهند ایران پیشرفتی در تمامی عرصه ها داشته باشد.

ملک پور شهرکی در ادامه با بیان اینکه آنها پیشتر کشور ایران را تحریم و تهدید به جنگ کرده بودند تصریح کرد: این کشور ها حال دیدند که تحریمات و تهدیدهای به جنگ تاثیری در بر نخواهد داشت و تنها راهی که برایشان باقی مانده مذاکره است.

وی با اشاره به اینکه فن آوری هسته ای جز درخواست های اصلی مردم و حق مردم است تصریح کرد: کسی حق چانه زنی و پایمال کردن مردم ایران را ندارد.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به مسائل منطقه ای و جنگ وحشیانه ی عربستان علیه ملت یمن اشاره کرد و یادآور شد: عربستان با چراغ سبز و حمایت صریح آمریکا و همدستی برخی رژیم های عربی وابسته به ریاض این جنگ را بر علیه کشور بی دفاع یمن آغاز کرده است که مصداق این جنگ، نمونه بارز جنگ های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه است.

وی با بیان اینکه همه مدعیان دروغین حقوق بشر سکوت کرده اند تصریح کرد: این اقدام ننگ عربستان، اقدام علیه بشریت و نقض تمام قوانین بین المللی است که در این راستا سکوت سازمان های جهانی، شورای حقوق بشر و کشورهای حامی تجاوز نظامی عربستان سعودی سوال بر انگیز است.

خطیب جمعه سامان در ادامه افزود: آنچه که ارزشمند است این است که میدان و ابتکار عمل در اختیار نیروهای یمنی و انصارالله است که با ائتلافی که تشکیل داده اند پایان غم انگیزی در انتظار آل سعود است.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه مناسبت های هفته، به سالروز وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها) و روز تکریم مادران و همسران شهداء یاد کرد و وفات این حضرت را به نمازگذاران تسلیت گفت.

وی همچنین به روز 19 فروردین ماه سال 1359، سالگرد شهادت آیت الله صـدر و خواهرش توسط رژیم سابق بعث عراق اشاره کرد و به تشریح ویژگی های بارز این شهید پرداخت.

ملک پور شهرکی در پایان خطبه های نماز جمعه، از همه شهروندان و مسئولین که در راستای رفاه حال گردشگران و مسافران نوروزی در تلاش بودند که نظم خاصی در شهرستان به خصوص ترافیک حاصل شود تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *