۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: در روند مذاکرات، طرف مقابل به دنبال بهانه جوییست و تمایلی به حل موضوع ندارد.

مارس 20, 2015 در 15:14 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

malekpour 2

به گزارش سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، به پیرامونی از حقایق و شان پاره تن حضرت رسول گرامی اسلام (ص) از منظر قرآن کریم پرداخت.وی به دعای لحظه تحویل سال اشاره کرد و ضمن بیان مفاهیم نکته به نکته این دعا گفت: امیدواریم در سال نو، به تغییرات روحی و معنوی دست پیدا کنیم. وی در ادامه پیشاپیش سالی سرشار از خیر و برکت برای همگان در سال جدید آرزو کرد.

امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته، به سالروز 29 اسفند ماه روز ملی شدن صنعت نفت ایران اشاره کرد و به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب این هشدار که فرمودند: کمترین وابستگی به نفت باید باشد افزود: در دنیای امروز نفت مایه تولید، گرما، نور و روشنایست از آن طرف نیز وسیله ای در جهت قدرت ایران است و ملت غیور ایران با این مهم در صحنه سیاست بین المللی ابزار قدرت کند به شرط آنکه ابزار قدرتش اقتصاد نفتی نباشد.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از سخنان خود به روز اول فروردین ماه، آغاز سال 1394 و عید سعید نوروز اشاره کرد و ضمن تبرک این روز به نمازگذاران با بیان اینکه این ایام، ایام غم و سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) است همه سعی کنیم حرمت این ایام را حفظ کنیم .

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه، به عمر کوتاه حضرت زهرای مرضیه (س) اشاره کرد و این عمر را با برکت ترین قطعه حیات و تاریخ بشر عنوان کرد و افزود: با خصوصیات والای این حضرت به جاست که با شرکت در مجالس عزاداری این بانوی بزرگوار آن را با برکت تر از هر سال به فضل الهی تجربه کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در بخش دیگری از خطبه ها به سالروز دوم فروردین ماه و یکم جمادی الثانی روز هجوم مزدوران پهلوی به مدرسه فضیه قم در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و در سال 1342 اشاره کرد و مصادف با آن به سالروز آغاز عملیات فتح المبین در سال 61 نیز اشاره نمود.

وی وقوع این واقعه را آشنا نمودن مردم با واقعیت های دردناک جامعه عنوان کرد و با بیان آنکه این حادثه بر خلاف تصور شاه که فکر می کرد سبب سرکوبی روحانیت و قیام مردم می شود عاملی برای تثبیت تفکر سیاسی امام خمینی (ره) در جامعه شد که نتیجه آن باعث نزدیک شدن به پیروزی انقلاب گردید.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به سالروز سوم فروردین ماه روز تاسیس حوزه علمیه قم توسط آیت الله العظمی حائری در سال 1301 اشاره کرد و اهمیت کار این روحانی را به قدری عنوان کرد که امام خمینی (ره) در این باره فرمودند: اگر این مرحوم در حال حاضر بودند کاری را انجام می دادند که من انجام دادم و تاسیس حوزه علمیه در آن روز از جهت بعد سیاسی، کمتر از تاسیس جمهور اسلامی در ایران امروز نبود.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه خطبه ها به سالروز چهارم فروردین ماه و سوم جمادی الثانی شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و ضمن تسلیت پیشاپیش این روز به نمازگذاران، افزود: رسول گرامی اسلام (ص) همیشه تنها دخترش را پاره وجود و روح ایمان خود می دانست و این توصیفات به منزله ی این است که توجه مومنان در طول تاریخ به این نکته مهم باشد که باید از این بانوی بزگوار درس عبرت و الگو بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در بخش دیگری از خطبه ها به بحث روز در رابطه بامذاکرات هسته ای پرداخت و گفت: این مذاکرات نشان داد که طرف مقابل به دنبال بهانه جوییست و تمایلی به حل این موضوع ندارد.

وی به نامه 47 نماینده آمریکا که بیان داشتند توافقاتی صورت بگیرد که صرفاً تا دولت اوباما اعتبار داشته باشد افزود: در این رابطه 250 تفر از نمایندگان کنگره هم اعلام کردند و حتی قطعنامه شورای امنیت نیز نمی تواند آنها را این بار به لغو تحریم های یکچانبه علیه ایران بکشاند.

امام جمعه شهرستان سامان در پایان افزود: با ابراز سخنان رهبری که در سال 1392 در دانشگاه افسری امام علی (ع) که فرمودند: آنها عهد شکن و خود برتر بینند گفت: این حقیقت یعنی اینکه توجه جدی ما باید به اقتصاد مقاومتی باشد تا در شرایط تحریم قادر به پیشرفت و تعالی کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *