۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: روند مذاکرات باید بر اساس راهبردهای رهبری رقم بخورد

مارس 13, 2015 در 15:19 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

malekpour 2

به گزارش سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، وجود تقوا را مصونیتی در برابر گناهات برشمرد که به راحتی می توان آن را کنترل کرد.

وی در ادامه سخنان خود به ادامه تشریح هفتگی در باب خلقت انسان اشاره کرد و در تشریح این موضوع با بیان اینکه خداوند متعال روح خود را در کالبد وجودی انسان قرار داده است تصریح کرد: انسان می تواند مسیری را طی کند که دیگر موجودات توان و قدرت طی آن مسیر را ندارند و انسان می تواند مسیر تکامل و رسیدن به خداوند تعالی را طی کند.

وی در ادامه به وجود عقل در همه انسان ها اشاره کرد و اذعان داشت: آن چیزی که قدرت را به انسان می دهد تا به مقام رفیع و بلندی دست یابد «عقل» است و به لحاظ اینکه خداوند متعال قدرت عقل را در آدمی ایجاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک پور شهرکی به وجود احساس مسئولیت در تک تک انسان ها اشاره کرد و افزود: در مکتب اسلام احساس مسئولیت فقط نسبت به مسلمانان نیست بلکه نسبت به جامعه انسانی است و این مهم جامعه را پویا می کند.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به توصیه های صریح و روشن رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در باب محیط زیست اشاره کرد و در دیداری که با مسئولان و فعالان حفظ منابع طبیعی و محیط زیست داشت به برخی از دغدغه های مرتبط با زیست محیطی داشتند اشاره کردند که ایشان این دغدغه ها را مرتبط با سلامت و پیشرفت کشور نیز عنوان کردند.

وی در ادامه توصیه های رهبری در باب این موضوع، با صراحتی مثال زدنی به مسئولان کشور در رابطه با این حیطه، تذکراتی را گوشزد نمودند از جمله تذکر به توصیه هماهنگی، پیگیری، توجه به مبانی اسلامی در مساله محیط زیست، مقابله با چالش های بزرگ زیست محیطی، مقابله با زمین خواری و کوه خواری بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم بعد از این باید قضاوت کنند که چه نهادها و افرادی در این زمینه فعالیت و تلاش کرده اند و چه نهادها و افرادی در این بازه کوتاهی نمودند افزود: ما همواره سعی می کنیم تذکرات صریح و روشن رهبر معظم انقلاب اسلامی را در شهرستان سامان همواره مد نظر قرار دهیم و همه مردم موظف به پیگیری این مسائل و درخواست از مسئولین مربوطه خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین ملک پور شهرکی در بخش دیگری از خطبه ها، به اجلاس خبرگان رهبری که تاسیس آن در روز 19 اسفند ماه صورت گرفت اشاره کرد.

وی به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان اینکه در این اجلاس انتخابی هوشمندانه، دقیق و معنادار اتفاق افتاد، ضمن تبریک انتصاب آیت الله یزدی به عنوان ریاست مجلس خبرگان رهبری، این انتصاب نشان داد که اعضاء مجلس خبرگان رهبری بدون تاثیر پذیری از فشارهای بیرونی حتی ذره ای، زاویه گیری از نظام را بر نمی تابند.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه افزود: این اعضاء شخصیتی را انتخاب کردند که وی از پیشگامان مبارزه با فتنه سال 88 بود و شجاعانه با روشن گری و افشاگرانه، مقابل فتنه گران ایستاد و این بسیار معنا دار است.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به روند دور جدید مذاکرات اشاره کرد و گفت: روند مذاکرات باید بر اساس دو راهبرد رهبری صورت بگیرد که «توافق یک مرحله ای» و راهبرد دیگر «همه ی آنچه قرار داد بسته می شود باید روشن، واضح و غیر قابل تفسیر و تاویل باشد».

حجت الاسلام و المسلمین ملک پور شهرکی در این راستا مهمترین توقع مردم ایران اسلامی از نمایندگان خود یعنی اعضای مذاکره کننده ایران این موضوع را مطرح کرد که در این بازی سیاسی، عملکردی عزتمندانه و غیرتمندانه داشته باشند؛ چرا که طرف مقابل به ویژه آمریکای جنایتکار نشان داده که بی صداقت و غیر قابل اعتماد است.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ی ایران با حفظ هویت ضد استکباری، مکتبی و انقلابی برد واقعی را نصیب خود بگرداند، آرزوی موفقیت کرد.

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از خطبه ها، به سالروز 22 اسفند ماه، روز بزرگداشت شهداء و تاسیس بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: آنچه همه ما امروزه داریم به برکت خون پاک شهیدان است و این عزتی که جمهوری اسلامی ایران دارد این است که دیگر کشورها به چشم عظمت به ایران می نگرند به برکت این خون های مقدس است و ما تا ابد مدیون شهدایمان هستیم.

وی در پایان سخنان خود به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و با افزون بر این نکته که برخی ها به بهانه ی شادی، آرامش را از انسان ها صلب می کنند افزود: این صلب آسایش ها حتی منجر به مشکلات جانی و مالی نیز در بین همنوعانمان می شود.

امام جمعه شهرستان سامان نظارت همگانی را در این راستا خواستار شد و از خانواده ها خواست مراقب فرزندان خود باشند تا خدایی ناکرده شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *