۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: قدرت مانور نظامی ایران، بار دیگر امید را به دل مستعضعفان تابانید.

مارس 6, 2015 در 14:31 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

malekpour 2

به گزارش سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی، امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی، با توجه به موضوع خلقت آفرینش انسان ها، با بیاناتی از سوره مبارکه بقره به تشریح آن پرداخت.

وی در این راستا به مطرح کردن اینکه چه چیزی باعث شده است که انسان به این مقام دست پیدا کند افزود: عقل بشریست که انسان را به پرواز در می آورد و همه موجودات مخلوق خدایند.

ملک پور شهرکی در ادامه با بیان اینکه قدرت تعقل و اندیشه تنها چیزیست که انسان را از سایر موجودات جدا می کند تصریح کرد: بعثت و نزول انبیاء و رسولان الهی برای هدایت بشری همین عقل است و در غیر این صورت انسان و حیوان یک موجود مشترکی بیش نبودند.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه، با بیان اینکه چون قدرت تدّبر و اندیشه در وجود انسان نهفته است خداوند متعال نیز به او تکلیف می کند و برای او وظایفی قرار داده است.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از سخنان خود به وجود تقوای الهی در انسان ها اشاره کرد و افزود: تقوا به منزله ی این است که انسان مواظب خود باشد.

وی مثل تقوا را مانند کسی دانست که از یک بیابان پر از خار عبور کند و بوته های خار هر لحظه ممکن است لباس و تن او را مجروح و پاره کند.

ملک پور شهرکی در بخش دیگری از سخنان، به برگزاری نهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه که به مدت 3 روز در تنگه هرمز و آب های نیلگون خلیج فارس برگزار شد اشاره کرد و بخشی از تجهیزات و تاکتیک های نوینی که در این رزمایش به کار گرفته شد را مورد ارزش و تقدیر عنوان کرد و افزود: این مانور قدرت نظامی ایران را به رخ دشمنان اسلام نشان داد و بار دیگر امید را به دل مستعضعفان تابانید.

وی ادامه داد: این مانور به دشمنان اسلام نشان داد تحریم های سخت مستکبران در پرتو عنایات الهی و با اتکاء به جوانان دانشمند می توان به پیچیده ترین سلاح ها دست یافت.

امام جمعه شهرستان سامان این مانور را پیامی گویا به سراسر جهان عنوان کرد که تحریم ها همه بی اثر بود و ایران همیشه قدرتمند و در حال پیشرفت است.

وی این رزمایش را تضمین امنیت منطقه دانست و برای دشمنان اسلام این پیام را داشت که کوچکترین تعرضی به خاک میهن اسلامی، با شدیدترین واکنش سخت پاسخ داده خواهد شد.

خطیب نماز جمعه سامان با اشاره به اینکه ما در زمانی قرار گرفته ایم که حوادثی سرنوشت ساز و اثر گذار در حال وقوع است افزود: برای همگان روشن است که حساسیت های امروز جهان به لحاظ تاریخی منحصر به فرد است ، چرا که هیچ وقت شاهد این پیچیدگی ها نبوده است.

ملک پور شهرکی به نقش دو گانه و متضاد آمریکا در مقابل تحولات منطقه، در مقابل گروهک های داعش، در مقابل جریان های بیداری اسلامی و انقلابات مردمی و از طرفی ائتلافاتی که بر علیه داعش راه انداخته اند و مدعی مبازره و مقابله را با داعش دارد افزود: از طرفی کشورهایی که داعش را پشتیبانی می کنند و به عراق فشار می آورند و مدعی هستند که هلی بردهای بار ریزی و کمک رسانی به داعش هیچ ارتباطی با آمریکا ندارد.

امام جمعه سامان در ادامه با طرح این سوال که اگر هواپیما و بالگردهای کمک رسانی به داعش متعلق به آمریکای جنایتکار نوبده است، پس به کدامین کشور تعلق داشته است که با وجود پوشش های ماهواره ای، راداری، امنینی و اطلاعاتی چنین جراتی به خود داده است که حتی در شرایط سخت به داد تروریست های خون آشام داعشی برسد؟

ملک پور شهرکی به سالروز 15 اسفند ماه، روز درخت و درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و ضمن تبریک این روز، همت و تلاش را در حفظ محیط زیست و گسترش فضای سبز ضروری دانست و عنوان کرد: امروزه با صنعتی شدن جامعه، درختان نقش مهمتری در زندگی بشری دارند افزود: پاک بودن هوا و سلامت افراد به محیط زیست و فضای سبز بستگی دارد.

وی مساله درخت و درختکاری را بهترین راه حل مبارزه با آلودگی ها دانست و افزود: امیدواریم این روش بتواند در حل معضلات آلودگی محیط زیست بکاهد.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش پابانی خطبه ها، به فرا رسیدن 20 اسفند ماه، روز ملی راهیان نور اشاره کرد و افزود: در کشورهای مختلف سعی می کنند افتخارات گذشته خودشان را بزرگ جلوه دهند که دفاع مقدس یکی از نمونه های بارز و از افتخارات بزرگ ملت ایران اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه این افتخارات، این جانباری ها، این ایثارگری ها باید به جوانان انتقال داده شود افزود: یاد شهداء و یاد دفاع مقدس باید همیشه در دل ها زنده بماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *