۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: شهدای روحانیت بالاترین قشر در جامعه است

فوریه 20, 2015 در 14:57 توسط

حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در ابتدای خطبه های این هفته نماز جمعه، ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک معصیت، آن را تنها راه رستگار شدن عنوان کرد و افزود: اگر انسان، آراسته به تقوای الهی باشد هدایت الهی شامل حالش خواهد بود که در سایه تقوا، خود را تحت ولایت و سرپرستی خدا قرار داده است و خدا بر او حکومت می کند نه هوای و هوس، نه شهولت و نه آرزوهای دور و دراز.

Malek pour

به گزارش سامانِ بـرتـر، امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به نمازگذاران، روز پرستار و روز بهورز را به همه پرستاران و بهورزان زحمت کش ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

وی در تشریح این بانوی بزرگوار، آن حضرت را اسوه یک مکتب دانشگاهی عنوان کرد و افزود: حضرت زینب کبری (س)در هر میدانی از جمله در میدان زهـد، عبادت، عشق، معرفت، سیاست و… قهرمانی بی نظیر و بی همتا بود.

ملک پور شهرکی در ادامه با اشاره به اینکه ما هنوز با هدف قیام امام حسین (ع) و ماهیت اسارت حضرت زینب کبری (س) فاصله داریم تصریح کرد: اگر مرام و شیوه دختر فاطمه زهرا (س) در زندگی های امروزی جریان داشته باشد، زن های دنیای امروزی به جای روی آوردن به تجمل و زیورآلات و خودآرایی و به جای آنکه بازیچه دست قدرت های شیطانی شوند و موجبات فساد و تباهی خود در جامعه را فراهم آورند افزود: اگر حضرت زینب کبری (س) را الگوی خود در زندگیمان بدانیم و در این زمینه مرام زینبی را در وجود خود پرورش دهیم آنگاه باعث ایجاد ثبات و رشد مناسب جامعه انسانی خواهد شد.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان یکی از عرصه های الگوگیری حضرت زینب کبری (س) که مورد عنایت مردان درعرصه روابط خارجی است، نوع مواجه با ابر قدرت ها دانست.

امام جمعه شهرستان سامان به مناسبت های پیش رو در هفته جاری اشاره کرد و به سالروز اول اسفند ماه 1309، سالروز انتشار حکم حرام بودن مصرف تنباکو توسط فقیه مجاهد آیت الله میرزایی شیرازی و سالروز شهادت حجت الاسلام و المسلمین محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از فتواهای تاریخی همین تحریم توتون و تنباکوست.

وی در همین زمینه به تبعید عده ای از علماء توسط ناصر الدین شاه اشاره کرد و افزود: نتیجه این تبعید، منجر به فتوای میرزای شیرازی شد.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه تصریح کرد: روحانیت در همه ی عرصه پیشتاز بوده است به گونه ای که در دفاع مقدس نمونه بارز این عرصه ها بوده است.

ملک پور شهرکی به آمار بالای شهدای روحانیت در کشور اشاره کرد و افزود: کشور ما 4363 شهید روحانی نثار انقلاب کرده است که این رقم نسبت به جمعیت دیگر اقشار جامعه بالاترین میانگین را داراست.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان به حرکت های اصلاحی، مبارزه اجتماعی و سیاسی روحانیت در ایران اسلامی اشاره کرد و نقش روحانیت را در این عرصه ها بسیار مهم و ممتاز بر شمرد و افزود: در همه ی عرصه ها روحانیت نقش اصلی را داشته است و لذا دشمن همیشه دنبال ضربه زدن به این قشر از جامعه و به خصوص به حوزه علمیه است.

وی به تعبیر برخی از افراد در رابطه با طرفداری چهره دین و روحانیت در جامعه اشاره کرد و افزود: آنها اینگونه می پندارند که کسی که کار دینی می کند نباید کاری با امور سیاسی نداشته باشد چرا که در امور سیاسی مشکلات و یک سری نارضایت هایی وجود دارد که مردم از اهل دین بیزار می شوند و در کل دین باید از سیاست جدا باشد.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها به دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ضمن بیان نکات بسیار مهم و حائز اهمیت ایشان، تاکید بر حضور مردم در تمامی صحنه ها در مقابل دشمن داشتند به خصوص حضور بی نظیر مردم کشورمان در راهپیمایی 22 بهمن که ضربه کوبنده ای به دشمنان اسلام و نظام وارد کرده است.

ملک پور شهرکی در ادامه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: ایشان به برنامه های دشمن برای ضربه زدن به اقتصاد ایران پس از جنگ در کشورمان پرداختند و فرمودند: بهانه های دشمن فقط برای از بین بردن اصل انقلاب است.

وی در ادامه گفت: دو اشکال بزرگ اقتصادی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی «اقتصاد نفتی» و «اقتصاد دولتی» مطرح شده است که چاره آن تقویت اقتصاد مقاومتی از طریق اخذ مالیات از ثروتمندان و ارتقاء بهره وری و استفاده از کالاهای داخلی و ایرانی، پرهیز از اسراف و نیز استفاده از طرفیت های مردمی در این زمینه است.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در پایان به برنامه ریزی صحیح برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: استفاده از کالاهای داخلی و ایرانی و نیز پرهیز از اسراف و آنچه که مربوط به مسئولین نظام است باعث پیشرفت و ترقی کشورمان خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *