۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: مردم در 22 بهمن اقتدار و عزت خود را به دشمنان ثابت کردند

فوریه 13, 2015 در 16:28 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

malekpour 2

به گزارش سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در ابتدای خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی به یکی از نصیحت های و موعظه های لقمان حکیم به فرزندش در سوره مبارکه لقمان آیه 13 اشاره کرد و گفت: «پسرم، مشرک به خداوند تبارک و تعالی مباش و به درستی که شرک گناه بسیار عظیمی ست».

وی در تفسیر این آیه توجه به غیر حق و نیز توجه به غیر خدا را نوعی شرک دانست که نقطه متقابل آن در برابر شرک توحید است.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در ادامه افزود: حضرت موسی (ع) در زمان های گرفتاری با اینکه کلیم الله بود با خداوند صحبت می کرد و خدا را به حبیب الله که پیغمبر ما بود قسم می داد؛ زیرا پیغمبر ما در توحید و معرفت الهی و توجه به ذات اقدس احدیت، سرآمد همه آنها بود.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به ویژگی های بارز یک انسان مومن پرداخت و تصریح کرد: انسان مومن در زندگی باید دل و قلبش نزد پروردگار باشد زیرا  هیچ کس در این عالم جز ذات اقدس احدیت اثر گذار نیست و همه امور نزد خداوند متعال است.

وی در ادامه یادآور شد: نکته ای که نباید در زندگی از آن غافل شد آن است که عامل اصلی و سبب واقعی این کارها و حرکات، خود خداوند است و آنچه موجب خطا رفتن و ایجاد شرک در جامعه می شود، انس ما با این عوامل طبیعی است.

ملک پور شهرکی در بخش دیگری از سخنان خود به سپری شدن لحظه ی عمر انسان ها در این دنیا اشاره کرد و افزود: آنچه در آخرت و آخرین لحظات عمر به کار می آید تقوی است و تقوی یعنی رعایت کردن حدود الهی آن و خط قرمزهایی که خداوند متعال مشخص نموده است آنها را رد نکنیم و باید و نباید های زندگی را رعایت کنیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان از حضور مردم عزیز استان چهار محال و بختیاری به ویژه مردم غیور و شهید پرور شهرستان سامان که در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن ماه شرکت کرده بودند تشکر و قدردانی کرد.

وی در این زمینه یادآور شد: حضور حماسی شما در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان را متحیر کرده است و ملت ایران در این راهپیمایی ثابت کرد که ملتی زنده و متعهد به عقاید مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه شهرستان سامان با اشاره به اینکه با توکل بر خدا و استقامت می توان مقابل استعمارگران ایستاد و بر همه مشکلات فایق آمد تصریح کرد: ملت عزیز ما ثابت کرد که حفظ اسلام و اصول انقلاب برایش مهم است.

وی به زیبایی لبیک مردم به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخت و ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش افزود: اگر کسی که بخواهد ملت ایران را تحقیر کند با ضربه متقابل مواجه خواهد شد و این مردم با حضور بی نظیر خود آن ضربه را زدند.

ملک پور شهرکی، به فرا رسیدن سالروز 25 بهمن ماه روز صدور حکم تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی نویسنده خائن کتاب «آیات شیطانی» اشاره کرد و ضمن بیان اهانت جنون آمیز و نفرت انگیز به قرآن کریم، این واقعه را تنها در حد یک جسارت ابلهانه عنوان کرد و آن را یک اقدام حساب شده از سوی دشمنان اسلام دانست.

وی به چالش کشیده شدن دنیای غرب در جهان اشاره کرد و تاکید بر اینکه دشمنان ترس و واهمه دارند که اسلام فراگیر شود افزود: دشمنان اسلام سیاست اسلام هراسی را در پیش گرفته اند و برای اسلام ستیزی یک روز دست به آتش زدن قرآن می کنند، روز دیگر به نام مبارک پیامبر اکرم (ص) اهانت می کنند، روز دیگر کتاب می نویسند و روز دیگر کاریکاتور بر علیه پیامبر (ص) ترسیم می کنند.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان هدف دشمنان را از اهانت به مقدسات، ایجاد تضعیف دین و ایمان مردم به مقدسات، ایجاد جنگ مذهبی و تضعیف روحیه مسلمانان بر شمرد.

وی در این باب، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارکنان نیروی هوایی اشاره کرد و اذعان داشت: این مستکبران از چنین حرکت جدیدی در عالم احساس خطر می کنند و تلاش می کنند برای مقابله با آن، دست به هر کاری بزنند و این امر تعجب آور نیست.

ملک پور شهرکی در ادامه افزود: آنها فکر می کنند که با نوع رفتار ظاهری و یا با سخن گفتن می توان دل مستکبران و زورگویان عالم را به نظام اسلامی منعطف کرد و رضایت آنها را به دست آورد.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به ضربه خوردن دشمنان از استقلال ایران پرداخت و تصریح کرد: آنها با اسلام و عزت مردم مشکل دارند و به دنبال تحقیر ملت ایران هستند و هدف آنها ذلت مردم است تا از الگو قرار گرفتن انقلاب جلوگیری شود.

وی در همین زمینه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: بایستی عزت ملی محفوظ بماند که به حمدالله مردم با حضور خود در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن اقتدار و عزت خود را به دشمنان اسلام نشان دادند.

خطیب نماز جمعه جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش پدیده ی قاچاق کالا و ارز در کشور اشاره کرد و افزود: قاچاق کالا و ارز مخرب در امر تولید، سرمایه گذاری و اشتغال است.

وی به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی قرار داریم و شعار انقلاب استقلال است و یکی از موانع استقلال اقتصادی کشور بحث قاچاق کالاست.

ملک پور شهرکی، قاچاق را از نظر شرعی حرام دانست و به معضلات فرهنگی و اقتصادی فراوان آن پرداخت و به یکی از جنبه های استقلال اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: استقلال اقتصادی جنبه مشارکت عمومی و عزم همه ملت است که مردم در خرید باید از آن مواظبت کنند.

وی از حضور استاندار چهار محال و بختیاری و مدیران استانی در شهرستان سامان به دلیل افتتاح طرح های مختلف و دستورات استاندار جهت پیشرفت شهرستان سامان تشکر و قدردانی کرد.

وی در پایان افزود: امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت فوق العاده شهرستان سامان باشیم به نحوی که این شهرستان در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *