۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب موقت سامان: مسئولین کشورمان باید قدردان و شکرگذار مردم باشند

فوریه 6, 2015 در 22:21 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه، امروز در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

Namaz Jome Saman 2.mp4_20150206220646

به گزارش سامان بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی هاشمی خطیب موقت شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه، ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، به تشریح خطبه 28 نهج البلاغه در بین نمازگذاران پرداخت.

وی در تفسیر خطبه 28 نهج البلاغه از منظر امیرالمومنان علی (ع) گفت: امروز، روز تمرین کردن و آماده شدن و خودسازی است و فردا (روز قیامت) روز شتاب و مسابقه گرفتن به سوی سرانجامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش بارندگی و نزول رحمت الهی در بین نمازگذاران اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از دلایلی که باعث عدم بارش رحمت الهی می شود وجود برخی از گناهان و فساد در جامعه است؛ به نحوی که خداوند متعال در قرآن کریم تغییر رفتار و اعمال صحیح انسان ها را در نزول رحمت الهی دانسته است.

خطیب موقت شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به وظایف مردم و مسئولین در جامعه کنونی اشاره کرد و تصریح کرد: مسئولین کشورمان باید قدردان و شکرگذار مردم ایران باشند زیرا مردم غیور ایران نمونه بارز و مصادیق دینداری و ولایتمداری در جامعه اسلامی ایران هستند.

در ادامه سخنان خود گفت: عمر بشری به اندازه مفید و سودمند است که نسبت به یکدیگر خدمت صادقانه ای داشته باشند.

هاشمی در ادامه به وظایف متقابل مردم در برابر مسئولان اشاره کرد و با اشاره به اینکه مردم باید در تمامی زمینه ها توجیه باشند افزود: اگر مردم بخواهند به نگرش اولیه انقلاب چشم بیندازند ابتدا باید در شعارها تفکر کنند که در آن زمان چه ظلم ها و ستم هایی به اقشار مختلف جامعه به خصوص به قشر زنان می شد و باعث ایجاد آسیب های اجتماعی می گردید.

وی در ادامه افزود: در زمان قبل از انقلاب، حکومت به نحوی بود که مردم در مباحث اخلاقی و دینی خود به صراحت نمی توانستند برای سید الشهدا (علیه السلام) به عزداری و سینه زنی بپردازند.

خطیب موقت شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها به اقدام ننگ، ظالمانه و از دور از انسانیت جلادان داعش در بین نمازگذاران پرداخت و ضمن محکوم کردن جنایات داعش بر سر مسلمانان به خصوص سوزندان زنده زنده خلبان اردونی و سر بریدن پدر و پسر یک خانواده عراقی را نمونه هایی بارز از اعمال دست نشانده های آمریکا و اسرائیل عنوان کرد.

وی به وجود امنیت در جامعه اسلامی ایران در بین نمازگذاران پرداخت و ضمن وجود رهبری حکیم، با تقوا و آگاه افزود: دشمن به هیچ وجه فکر دسیسه برای کشورمان را نخواهد داشت و به حمد الله این کشور یکی از کشورهای امن در منطقه است.

وی در پایان ضمن تبریک فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن و روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، از نماز گذاران و مردم شریف و همیشه در صحنه سامان خواست همچون سال های گذشته در راهپیمایی عظیم و مردمی 22 بهمن شرکت کنند تا یکبار دیگر نفرت و انزجار خود را نسبت به دشمنان اسلام بیان کنند و مشت محکمی به سیلی آنان بزنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *