۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: وجود رهبری با تقوا و آگاه از فضایل پروردگار به ملت ایران است

ژانویه 30, 2015 در 15:47 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه، امروز در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

38061

به گزارش سامان بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی به فراز هایی از زیارت روز جمعه امام زمان (عج) اشاره کرد و به تفاسیری از این زیارت نامه در بین نماز گذاران پرداخت.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان به فرصت های پیش رو در بین انسان ها اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که فرصت هایی که خداوند متعال در بین ما قرار داده است جهت انجام هر گونه فرایضی الهی بهره مند شویم.

وی در همین زمینه یادآور شد: واقعیت این است که انسان نیازمند به یک فرصت هایی مثل روز جمعه و نماز جمعه است تا بتواند راه بلندی را که تا قرب خدا در پیش دارد بپیماید.

ملک پور در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیکی انسان به قرب خدا اشاره کرد و تصریح کرد: انسان برای اینکه بتواند راه بلند تا قرب خدا را طی کند باید یک ایستگاه هایی باشد تا بتواند انرژی بگیرید و تجدید قوا کند؛ زیرا این جمعه ها و نماز جمعه ها قوت دهنده این راه هاست و اگر این ایستگاه ها نباشد هدف خنثی و از یاد می رود.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود به زندگی دنیا و آخرت در بین جوامع بشری اشاره کرد و افزود: برای زندگی دنیا، اگر آخرتی نباشد و حرکت تا بی نهایت نباشد، نه ماه رمضان می خواهد، نه شب های قدر، نه نماز جمعه و نه انس با قرآن کریم.

وی در بخش دیگری به آیه 46 سوره مبارکه بقره در بین نماز گذاران پرداخت و افزود: وقتی انسان از دنیا می رود عملکرد ابتدایی آن با رویش و حرکت است و در نهایت عوالم دیگری از جمله عالم قبر، عالم برزخ و عالم قیامت در انتظار اوست؛ و انسان به لحاظ عظمتش حتی بهشت برای او منزلگاه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین ملک پور امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه های این هفته به مناسبت های هفته جاری پرداخت و به دهم ربیع الثانی، وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و پیشاپیش ضمن تسلیت این روز، به اهم پاداش زیارت حضرت در بین نماز گذاران پرداخت.

وی همچنین به سالروز 12 بهمن ماه، بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی پرداخت و ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر، انقلاب اسلامی را سرآمد دوران جدید تاریخ جهان عنوان کرد.

وی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را پایان دوران تحقیر شرق و دنیای اسلام در برابر استعمار و سلطه گری غرب عنوان کرد و آن را شروع بیداری و خودباوری در بین مسلمانان یادآور شد.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان به موج عظیم بیداری اسلامی در سراسر جهان اشاره کرد و اذعان داشت: پیدایش این موج عظیم در سراسر جهان به برکت انقلاب اسلامی ایران است و این انقلاب در شرایطی به وقوع پیوست که تفکرات حاکم بر دنیا، تصور شکل گیری انقلاب را پیش بینی نمی کرد؛ چرا که نظام سرمایه داری و جریان کمونیستی جایی برای نشر تفکرات اسلامی نگذاشته بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منافع این کشورها به خطر افتاد و همواره مورد تهاجم جریان های استکباری قرار گرفت.

وی انقلاب اسلامی ایران را برآمده از سیره و اندیشه ناب پیامبر رحمت (ص) دانست و در این راستا هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را در نشریه فرانسوی و به دنبال آن موج ناجوانمردانه اسلام هراسی در اروپا را بهانه ای برای بر هم زدن مبانی روح بخش انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد که ریشه در تفکرات توحیدی رسول گرامی اسلام (ص) دارد.

ملک پور به ویژگی های بارز و منحصر به فرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: وجود رهبری با تقوا، آگاه و دارای پشتوانه مردمی از فضایل پروردگار به ملت ایران است چرا که ایمان، روحیه انقلابی و جهادی، ولایت مداری، بصیرت و هوشمندی، روحیه اجتماعی و فرهنگی را خصائل این انقلاب است.

وی در پایان ضمن قدردانی از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، ریاست شورای سیاست گذاری و نماینده ولی فقیه در استان جهت انتصاب وی به سمت امام جمعه شهرستان سامان و نیز از زحمات 4 ساله حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی امام جمعه پیشین شهرستان سامان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *