۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: وحدت لازمه خنثی سازی توطئه دشمنان اسلام است

ژانویه 10, 2015 در 00:00 توسط

امام جمعه شهرستان سامان وحدت را لازمه خنثی سازی توطئه دشمنان اسلام دانست و تلاش همه مسلمانان برای تحقق این مهم را خواستار شد.

IMG_1190 (Copy)

به گزارش سامان بـرتـر ، حجت‌الاسلام سیداحمد میردامادی 19 دی‌ماه در خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، هفته وحدت را محور وحدت تمام مسلمانان جهان دانست و افزود: ایجاد و حفظ وحدت لازمه پاسداشت مسلمانان است و به تعبیری از نان شب برای هر مسلمان واجب‌تر است.

میردامادی با اشاره به سوره جمعه، شایستگی برای رسالت را یکی از ویژگی‌‎های پیامبر رحمت در سوره مبارکه جمعه عنوان کرد.

وی همچنین شخصیت پیامبر اکرم(ص) از منظر امیرالمومنان علی(ع) در نهج البلاغه را یادآور شد و گفت: خداوند از پیامبران پیش از پیامبرخاتم(ص) خود عهد گرفته است که به پیروان خود بشارت آمدنش را بدهند و صفات و مشخصاتش را بیان و تصدیقش کنند.

میردامادی به ضرورت حفظ وحدت اشاره کرد و گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌های وحدت آفرین انقلاب و تجدید وحدت و انسجام مسلمانان است.

امام جمعه سامان عمل به دستورات قرآن و پیروی از سیره پیامبر (ص) را موجب تحقق وحدت میان مسلمانان دانست و اظهار کرد: هفته وحدت همچنین فرصت مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر با منش و سبک زندگی پیامبر(ص) است.

وی تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه میان مسلماان را یادآور شد و گفت: دشمنان اسلام همواره با بهانه‌های مختلف درصدد غارت اموال مسلمانان بوده و برای دستیابی به این هدف ایجاد تفرقه میان مسلمانان را دنبال می‎کنند که می‌طلبد مسلمانان در حفظ وحدت برای خنثی شدن توطئه دشمنان کوشا باشند.

خطیب جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود به یوم الله 19 دی سال 1356 و 9 دی 1388 اشاره کرد و این دو روز را مظهر دین‌داری و ولایتمداری ملت ایران برشمرد و با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم قم، مقابله با تلاش بیگانگان برای تحریف واقعیت‌های انقلاب و به فراموشی سپرده شدن رویدادهایی مانند ۱۹ دی ۱۳۵۶ و 9 دی ۱۳۸۸ را از مهم‌ترین سخنان رهبر در رابطه با حفظ وحدت دانست.

میردامادی در پایان به مشکلات شهرستان سامان اشاره کرد و وضعیت مسکن مهـر این شهرستان را از مهم‌ترین دغدغه و مشکلات شهروندان سامانی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر واحدهای مسکن مهر به صاحبان آنها واگذار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *