۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: عدم وجود نمازخانه در سامان باعث نارضایتی گردشگران شده است

ژانویه 2, 2015 در 19:00 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه، امروز در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

IMG_1190 (Copy)

به گزارش سامان بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی در ابتدای خطبه نماز جمعه، نمازگذاران را به تقوای الهی، ترک محرمات و وظایف دینی و شرعی دعوت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سامان در ابتدای سخنان خود به رفتار و کردار مسلمانان در جهت حفظ تقوا اشاره کرد و به تشریح عواملی که باعث سبب ترک واجبات می شود پرداخت و در این راستا عدم تفکر را یکی از مهمترین ویژگی های تخطی از این امر برشمرد.

امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته به ادامه ویژگی هر هفته از سوره مبارکه جمعه پرداخت و تصریح کرد: سوره مبارکه جمعه، به بيانى كاملا انگيزنده ، مسلمين را وادار مى كند كه نسبت به نماز جمعه اهتمام بـورزنـد، و آنـچـه در به پاداش تنش لازم است فراهم سازند.

وی در ادامه گفت: نماز جمعه از شعائر بـزرگ خـدا اسـت كـه تـعـظـيـم و اهـتـمام به امر آن ، هم دنياى مردم را اصلاح مى كند، و هم آخرتشان را، و خداى تعالى بيان اين مطلب را با تسبيح و ثناى بر خود آغاز كرد كه در مـيـان قـومـى، رسـولى از خـود آنـان مبعوث كرد تا آيات او را بر آنان بخواند، و با اعمال صالح و اخلاق پاك تزكيه شاءن كند، و كتاب و حكمتشان بياموزد.

خطیب نمار جمعه شهرستان سامان به هفته وحدت و فرا رسیدن میلاد نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به نمازگذاران، به فلسفه اخلاق و رسالت پیامبر اکرم (ص) پرداخت و بیان داشت: مکارم اخلاق در همه ابعاد تربیتی، اخلاقی، اقتصادی ،فرهنگی و سیاسی مورد توجه رسول اکرم(ص) بوده که توجه به اخلاق و تربیت اسلامی و نهادینه کردن آن در بین اقشار مردم بخصوص جوانان و نوجوان، احترام به والدین، توجه به همسایگان و برخورد با انحرافات اخلاقی و در بعد دینی در تمامی اصول زندگی بوده که پیامبر اسلام (ص) در طی 23 سال رسالت خود سعی در تبیین این اهداف برای اقشار مختلف جامعه داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از فلسفه های بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) اتمام حجت خدا با بندگان است، اضافه کرد: حضرت محمد (ص) در منطقه ای چشم به جهان گشود و به پیامبری مبعوث شد که مردم آن در جهل و نادانی قرار داشتند، به حقوق یکدیگر تجاوز می کردند و پیامبر با ترویج مکارم اخلاق توانست جامعه عرب در عصر جهالت را با نور ایمان آشنا کند.

میردامادی افزود: خداوند پیامبر (ص) را مبعوث کرد تا جهل و نادانی مردم را به علم و آگاهی تبدیل کند و مروج مکارم اخلاقی و دینی بین انسان ها باشد.

وی در ادامه، پیامبر اسلام(ص) را پیامبر هدایت و اصلاح معرفی کرد و گفت: پیامبر(ص) برای اصلاح و هدایت میان مردم برگزیده شد تا با هدایت و ابلاغ رسالت الهی خود مردم را از فساد، ظلم و جهل و نادانی که در آن قرار داشتند نجات دهد.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در استان خوزستان اشاره کرد و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را در رابطه با این اجلاس یادآور شد و گفت: «نماز فریضه بی‌همتای اسلامی و استوانه استوار دین و دینداری است» که رهبر فرزانه انقلاب تاکید فراوان بر آن داشته اند.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به سالروز 17 دی ماه 1314 وسالروز توطئه استعماری كشف حجاب توسط رضاخان پهلوی اشاره کرد و افزود: رضا خان با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد و در صدد اجرای تز اسلام زدایی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود که متاسفانه جلوه کشف حجاب را به وجود آورد.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود به پیام تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به گورباچف در سال 1367 پرداخت و تصریح کرد: نامه تاریخی امام حمینی (ره) در شرایطی خطاب به رهبر شوروی سابق نگاشته شده بود که تحلیلگران سیاسی نظاره گر تجید نظر طلبی و آغاز تحولات دنیای کمونیسم بوده ولی قادر به اظهار نظر در این باره نبودند.

وی در ادامه بیان داشت: رهبرکبیرانقلاب اسلامی نه تنها اظهار نظر صریح درباره تحولات جهان کمونیست کرد بلکه فرمود: از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد.

میردامادی در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری شیخ علی سلمان یکی از مبارزان در بحرین اشاره کرد و گفت: بازداشت شیخ علی سلمان امر ناپسندی است چراکه او در حقیقت زبان مردم است و مردم بحرین حرف‌های وی را قبول دارند و آنچه می‌گوید بیانگر حقایق موجود در بحرین است بنابراین حبس شیخ علی سلمان بی‌معناست.

امام جمعه شهرستان سامان در پایان سخنان خود به یکی از مشکلات شهرستان سامان اشاره کرد و گفت: شهرستان سامان به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان و کشور محسوب می شود که متاسفانه عدم وجود نمازخانه در این شهر باعث نارضایتی مسافران و گردشگران در این شهر شده است.

وی در همین زمینه توجه و کمک مسئولان زیر ربط را برای احداث نماز خانه در شهرستان سامان جهت رفاه حال مسافران و گردشگران خواستار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *