۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: استاندار توجه ویژه به شهرستان سامان داشته باشد

دسامبر 26, 2014 در 17:30 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه، امروز در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

IMG_1190 (Copy)

به گزارش سامان بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی در ابتدای خطبه نماز جمعه، نمازگذاران را به تقوای الهی، ترک محرمات و وظایف دینی و شرعی دعوت کرد.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه این هفته نماز جمعه، به دحو الارض و گسترش و پیدایش زمین از مکه مکرمه اشاره کرد و به تشریح معنا و مفهوم آن پرداخت.

امام جمعه شهرستان سامان به وظایف پیامبر نور و رحمت (ص) از لحاظ سیره عملی، تزکیه و تعلیم سیره رسول خدا (ص) اشاره کرد و آن را والاترین الگوی کمالات انسانی و مصداق آیه شريفه «و لکم فی رسول الله اسوه حسنه» پرداخت و آن را عالی‌ترین نمونه تربیت و اخلاق اسلامی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طواف مردم مکه قبل از ورود پیامبر به مکه مکرمه اشاره کرد و به بداعتهایی که در آن زمان در اسلام گسترش پیدا کرده بود اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام  به ویژه  مکتب  آسمانی اهل بیت  همواره در طول تاریخ  با بدعت و بدعت  گذاری مواجه بوده است تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) حیات تازه  یافت و فرهنگ  مسیحیی غرب را به چالش  کشاند و تهاجم  دشمنان  علیه  آموزه‌ها و فرهنگ اسلام  ناب محمدی در این راستا تشدید شد.

میردامادی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) اشاره کرد و به تشریح وظایف مسلمین در زمان غیبت امام عصر (عج) پرداخت.

خطیب جمعه شهرستان سامان به فرا رسیدن میلاد پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت اشاره کرد و ضمن تبریک این ایام، به علت نامگذاری این هفته اشاره کرد و اذعان داشت: فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالگرد ولادت بیامبر اکرم (ص) بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد صلی الله علیه و آله بنا بر روایات موجود در شیعه است که از سوی امام خمینی (ره)، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) اشاره کرد و ضمن تبریک این روز، به ولادت اعجاز آمیز این حضرت از سوی خدا اشاره کرد.

وی همچنین در ادامه به سالروز هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه اشاره کرد و در اهمیت این هجرت تصریح کرد: با هجرت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم از مکّه به مدینه، فصل تازه ای از تاریخ اسلام آغاز شد به نحوی که قبل از هجرت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ، مسلمانان فاقد قدرت اجتماعی و سیاسی بودند، امّا پس از هجرت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ، بلافاصله دولت اسلامی تشکیل شد و با سرعت فراوانی در تمام بخش ها پیش رفت کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هجرت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و دیگر مسلمانان به مدینه، موجب شد که اسلام از خطرِ نابودی در محیط خفقان آور مکّه نجات یابد.

میردامادی در پایان سخنان خود، ضمن خیر مقدم به جناب آقای سلیمانی استاندار چهار محال و بختیاری و سایر مسئولان استانی که در این سفر وی را همراهی می کردند، بر لزوم توجه ویژه به شهرستان سامان به عنوان نگین و قطب گردشگری کشور و استان، خواست به زیر ساخت های این شهرستان و تجهیز سایر امکانات اساسی از جمله عدم افتتاح کمربندی سامان ، ساماندهی پل تاریخی زمانخان و عدم افتتاح مرکز درمان بستر در شهرستان سامان بپردازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *