۰

کشاورزی / کل اخبار

حل مشکل مالکیت اراضی کشاورزی شهرستان سامان مهمترین دستور کار جهادکشاورزی

ژوئن 3, 2024 در 04:54 توسط

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شهرستان سامان از جمله شهرستان‌های کشاورزی این استان به شمار می‌رود، گفت: یکی از مسائل و مشکلات این شهرستان بحث مالکیت و اختلاف‌های زمین‌های ملی و مستثنیات است که در این ارتباط از ۴۰ پلاک زمین کشاورزی طی یک سال گذشته ۳۳ پلاک ثبتی و در کمیسیون رفع تداخلات تجمیع، تعیین تکلیف و بر روی سامانه بارگذاری شده است و با توجه به رفع بخش زیادی از مشکلات حقوقی آماده انتقال سند است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، حسین برزگر در خصوص اجرای طرح‌های کشاورزی سامان افزود: امکان سنجی و صدور مجوز برای مجتمع دام سنگین سامان انجام شده و در حال بررسی و امکان سنجی شرایط برای صدور مجوز دام سبک هستیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی خطوط انرژی برای توسعه گلخانه‌ها شهرستان سامان اظهار داشت: بخش زیادی از باغ‌های این شهرستان به نوسازی و بخشی نیز به حذف و جایگزینی نیاز دارند.

برزگر ادامه داد: در بخش حذف و جایگزینی با هدف پیش‌رس کردن محصولات باغی، استفاده بهینه از منابع آب و ایجاد ارزش افزوده پیشنهاد ما به باغداران ایجاد باغات زیر پوشش گلخانه است.

وی بررسی تسهیلات خشکسالی، سیل، بند الف تبصره ۱۸، خط اعتباری مکانیزاسیون را از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی در سامان عنوان کرد.

برزگر یادآور شد: از ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال معادل ۸۷ درصد این اعتبارات تخصیص و طرح‌های عمرانی کشاورزی در حال اجرا است.

وی در خصوص شهرک بادام گفت: پس از اهلیت‌سنجی ۴۴ موافقت‌ اصولی و ۱۵ فقره جواز تاسیس از سوی جهاد کشاورزی صادر شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم و انجام تکالیف قانونی از سوی دولت گفت: انتظار می‌رود مردم و سرمایه‌گذاران از این فرصت استفاده و تلاش بیشتری برای به سرانجام رساندن این زیرساخت انجام دهند.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *