۰

کشاورزی / کل اخبار

آغاز برداشت هلو از باغات شهرستان سامان

آگوست 5, 2023 در 06:02 توسط

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان سامان از آغاز برداشت هلو در باغات این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت هلو از اواسط مردادماه آغاز و بسته به ارقام زودرس، میان‌رس و دیررس دارد و برداشت آن تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، حجت اله رئیسی اظهار داشت: شهرستان سامان با سطح زیر کشت ۲,۱۰۰, هکتار به‌عنوان قطب تولید هلو در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود و بیشترین ارقام کشت شده هلو در سطح شهرستان سامان ارقامی نظیر کاردی، زعفرانی، انجیری، جی اچ‌هیل و ردتاب می‌باشند.

وی افزود: میوه‌های هلو به‌صورت دست چین و توسط کارگران فصلی برداشت می‌شود و غالبا کارگران فصلی به‌صورت خانوادگی در باغات مشغول به فعالیت می‌باشند.

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان سامان افزود: پیش‌بینی می‌شود از باغات هلو در سامان حدود ۴۰ هزار تُن محصول برداشت شود که صرفه اقتصادی بالقوه‌ای برای مردم این شهرستان به ارمغان آورده است.

رئیسی شرایط اقلیمی مطلوب و نبود سرمازدگی بهاره را از عوامل افزایش تولید محصول هلو در این شهرستان عنوان نمود.

رئیسی اظهار داشت: با در نظر گرفتن فساد‌پذیری بالای محصول هلو و با توجه به حجم بالای برداشت شده محصول در یک زمان مشخص، ایجاد زیرساخت‌های مناسب صنایع فرآوری و تبدیلی هلو می‌تواند امتیاز قابل توجه‌ای برای کشاورزان شهرستان سامان باشد.

وی افزود: ضرورت ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در فصل برداشت محصول هلو در شهرستان سامان بیشتر محسوس است که با قرار گرفتن بخشی از شهرک تخصصی بادام و توسعه این صنایع می‌توان آن را به فرصتی برای ارزآوری و اشتغال تبدیل نمود.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *