۰

کشاورزی / کل اخبار

سرما ۱۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال خسارت به باغات شهرستان سامان وارد کرد

آوریل 10, 2022 در 01:56 توسط

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سرمای هوا ۱۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال خسارت به باغات شهرستان سامان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، خسرو کیانی روز شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سامان تاکید کرد: این میزان خسارت در انتهای اسفندماه پارسال و ابتدای فروردین‌ماه امسال به بیش از ۱۰ هزار و ۱۱۰ هکتار باغات سامان وارد شد.

وی افزود: در این نشست قرار شد از امروز گروه‌های ارزیابی بیمه به منطقه اعزام و مساله خسارت‌های سرمازدگی باغات شهرستان سامان را به‌صورت ویژه بررسی کنند.

کیانی تصریح کرد: اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری برای امهال تسهیلات و استفاده از ظرفیت بند خ ماده ۳۳ قانون توسعه به‌منظور کمک به خسارت‌دیدگان ناشی از سرمازدگی باغات پی‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» یادآور شد: در این راستا بایستی راهکارهای علمی و عملیاتی برای پیشگیری از سرمازدگی باغات شناسایی و ارایه شود.

کیانی یکی از وظایف مدیریت بحران را توانمندسازی دستگاه‌های امدادی و عملیاتی برای ورود به حوادث احتمالی دانست و اظهار داشت: به‌همین منظور امسال یک گروه امدادی جاده‌ای در اختیار شهرستان سامان قرار گرفت.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *