۰

کشاورزی / کل اخبار

نیمی از مزارع شهرستان سامان با آب قنات آبیاری می‌شود

سپتامبر 20, 2020 در 19:00 توسط

رییس جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: نیمی از ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و بخشی از باغات این شهرستان توسط حدود ۱۸۰ رشته قنات آبیاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، یزدان احمدزاده میزان تولیدات باغی این شهرستان در سال زراعی جاری را ۶۵ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: میزان تولید میوه‌های خشکبار و تره‌بار در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با توجه که کاهش سرمازدگی به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش یافت.

وی بخش عمده تولید را شامل گردو، بادام و هلو اعلام کرد و گفت: امسال از ۹۰۰ هکتار باغ گردو حدود یک‌هزار و ۴۰۰ تن محصول و از یک هزار و ۲۰۰ هکتار باغ هلو حدود ۳۵ هزار تن محصول برداشت شد.

رییس جهادکشاورزی سامان سطح باغات بادام شهرستان را حدود ۹ هزار هکتار برآورد و تصریح کرد: از این میزان باغ بارور افزون بر ۱۳ هزار تن بادام با ارقام مختلف تولید شده است.

احمدزاده تاکید کرد: بخش عمده تولیدات زراعی شهرستان محصول جو و گندم تشکیل می‌دهد که ۷۰ درصد آن را زراعت دیم کشت می‌شود.

وی از تامین و آماده توزیع بذر اصلاح شده گندم و جو برای کشت پاییزی در مزارع شهرستان خبر داد و گفت: در تامین بذر گواهی شده و سازگار با اقلیم برای تحویل به بهره‌برداران متقاضی محدودیتی وجود ندارد.

به گفته احمدزاده، اجرای طرح آبیاری نوین در بیش از ۸۵ درصد از اراضی باغی و زراعی شهرستان در دولت تدبیر و امید انجام شده که در مصرف و مدیریت مصرف آب کشاورزی نسبت به سایر نقاط استان و کشور سرآمد است.

شهرستان سامان که در ساحل زاینده‌رود قرار دارد، با داشتن بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر بهره‌بردار در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب تولید بادام و هلو استان و کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *