۰

کشاورزی / کل اخبار

۱۸ هزار تن محصول بادام در شهرستان سامان تولید شد

آگوست 16, 2020 در 14:00 توسط

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سامان با اشاره به اینکه این شهرستان از مهمترین مناطق تولید بادام در استان است، گفت: امسال افزون بر ۱۸ هزار تن محصول بادام در این شهر تولید و آماده برداشت است.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، یزدان احمدزاده اظهار داشت: این شهرستان با داشتن ۹ هزار هکتار وسعت باغ بادام یکی از قطب های تولید بادام استان و کشور محسوب می‌شود که رقم “مامایی” آن صادراتی است.

به گفته وی، ارقام بادام تولیدی این شهرستان مامایی، ربیع، سفید، شاهرودی و سنگی است که ۶۰ درصد بادام شهرستان را رقم مامایی تشکیل می‌دهد.

احمدزاده افزود: برداشت بادام از ابتدای مردادماه آغاز شد و تا نیمه دوم شهریور ماه ادامه دارد و برداشت بیشتر به روش سنتی است.

مدیر جهاد کشاورزی سامان  تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌های  برای برندسازی بادام استان، ایجاد شهرک صنعتی بادام است که  به طور یقین  احداث شهرک تخصصی بادام زمینه ساز درآمدزایی و اشتغال زایی در این شهرستان می‌باشد.

به گزارش ساکانِ برتر، شهرستان سامان با داشتن ۱۵هزار هکتار اراضی باغی و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی بیش حدود هفت هزار نفر بهره برداری بخش کشاورزی دارد و در ۲۲ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *