۰

سیاسی / کل اخبار

طرح‌های ۳۳ گانه کشاورزی باید رفع شوند/ اجازه ندهیم اراضی استان به نام اصفهان‌ سند زده شود

آگوست 29, 2019 در 19:54 توسط

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس،شورای اسلامی‌ گفت: در سفر وزیر نیرو چند خواسته داریم که یکی‌ از آن‌ها رفع توقیف طرح‌های‌ ۳۳‌گانه‌ کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، اردشیر نوریان در آیین افتتاح طرح‌های شهرستان سامان همزمان با هفته دولت اظهار داشت: این شهرستان هم به لحاظ آب و هوایی‌ و هم به لحاظ مسئولان خوبی که دارد شهر خوشبختی‌ است ‌و نخبگان‌ و فرهیختگان‌ این شهرستان باید برای پیش‌برد‌ توسعه‌ حداکثر استفاده‌ را ببرند‌.

وی با اشاره به سفر وزیر نیرو‌ به استان افزود: مسائل آب از حیطه‌ فنی خارج شده است یعنی موضوعی که می‌شود در چهارچوب فنی‌ به آن پرداخته شود، در سنوات‌ گذشته طوری عمل شده که امروز به اینجا رسیده‌ایم‌ و ابعاد فنی کار ضعیف شده است‌.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بیان‌ کرد: طرح‌های ۳۳گانه‌ کشاورزی، تونل سوم‌ کوهرنگ‌ و سد‌ ونک‌ و بهشت‌آباد و‌ انتقال آب بین‌حوزه‌ای از جمله مسائلی هستند که باید در سفر وزیر نیرو‌ مورد توجه قرار گیرند‌.

نوریان‌ ادامه داد: در گذشته به‌ جای مباحث فنی‌ و هیدرولیک‌ آب و موضوعات مهندسی به سراغ مباحث اجتماعی، سیاسی‌ و مدنی می‌رویم. چرا اینگونه‌ شد؟

وی گفت: یکی از نکات‌قابل‌ تامل برانگیز‌ این است که تمام کسانی‌ که روزی مدعی، متولی و مسئول بودند و باید مدیریت می‌کردند‌ که ما امروز به این مسائل نرسیم‌ امروز همه آن‌ها به یک نحوی پرچم‌دار مبارزه با انتقال آب شده‌اند که خیلی‌ها به پشت‌ خزیده‌اند و امضایشان‌ پشت‌ صورتجلسات‌ غیر دقیق، غیرکارشناسی و غیر منصفانه‌ وجود دارد و الان آب به آسیاب اختلافات می‌ریزند و این موضوع نمدی‌ شده‌ که همه‌ می‌خواهند از آن کلاهی برای خود درست‌ کنند‌ و می‌خواهند یک‌ رفتار مردم‌ پسند‌ داشته‌ باشند و‌ یک جایی هم خداحافظی کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این وسط، آن‌هایی که ذی‌نفع‌ و ذی‌حق هستند مردم، کشاورزان، حق‌آبه‌داران‌ هستند که کلامشان‌ به رسمیت‌ شناخته‌ نمی‌شود یعنی‌ در جلساتی‌ که مقامات هستند فرصت‌ اعلام‌ نظر به آن‌ها داده‌ نمی‌شود‌.

نوریان ادامه داد: وزیر‌ نیرو‌ بعد از اتفاقاتی که قرار بود در استان‌ رخ‌ دهد و مردم‌ به خواهش ما توجه کردند و ما را مورد لطف قرار داده و وساطت‌ ما را قبول کردند به استان در سه‌شنبه‌ هفته آینده سفر می‌کند‌.

وی با بیان اینکه در سفر وزیر نیرو‌ ما چند خواسته از ایشان داریم‌ که بحق درست است، گفت: نخست آنکه باید تلاش کنیم وزارت‌ نیرو موظف شود‌ حق‌آبه‌ مردم‌ استان‌ را به رسمیت‌ بشناسد، در کمال تاسف در تمام برنامه‌هایی‌ که قبلا‌ در جدول مصارف آب حوزه زاینده‌‌رود‌ موجود است و مصارف‌ها با هم تطبیق‌ ندارد‌ و حق‌آبه‌ مردم استان در این جدول دیده‌ نشده است؛ ما روی حقمان‌ که حق و شرعی‌ است‌ دست‌ می‌گذاریم.

وی تصریح کرد: دومین موضوع طرح‌های ۳۳‌ گانه‌ کشاورزی هستند که به جد‌ از وزیر نیرو، رئیس جمهور و مسئولان کشور در جلسات رسمی، به خصوص از مجلس خواسته‌ایم‌ و در سفر وزیر نیرو‌ هم با قدرت و صلابت‌ در جمع مدیران مطرح‌ می‌کنیم که این ۳۳ طرح تعیین‌ تکلیف که نه، باید رفع‌ توقیف‌ شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بیان‌ کرد: اجازه‌ ندهید وزارت‌ نیرو‌ با کلمات بازی‌ کند، یعنی ۳۳ طرحی‌ که دولت‌ مجوز‌ آن را داده‌ و پول‌ و حق‌آبه‌ را گرفته و مردم‌ فرش زیر‌ پایشان‌ را خرج‌ کرده‌اند باید‌ الان‌ انجام‌ شود؛ البته ما تابع منطق هستیم‌ و مردم‌ هم منطق را بپذیرند‌، اگر شرایط مثل امسال باشد باید‌ فول‌ ظرفیت‌ امکانات‌ دهند اما اگر شرایط خدایی‌ ناخواسته مثل ۵ سال گذشته باشد براساس کاهش‌ دبی‌ و آورده حوزه به همان میزان تخصیص‌‌ها کاهش یابد‌.

نوریان‌ موضوع سوم‌ را تونل‌ کوهرنگ ۳ عنوان کرد و افزود: وزارت نیرو‌ ۲۵ ساله‌ منطقه‌ را فیریز‌ کرده‌ و‌ خسارت‌ عشایر را نمی‌دهد و از طرفی ویلا‌سازی انجام داده‌اند، پس باید تمام خسارت‌ها پرداخت و ویلا‌ها را در اختیار استان قرار دهند یا اگر نمی‌توانند‌ ویلا‌ها را باید تخریب کنند‌.

وی موضوع چهارم‌ را سد بهشت‌آباد اعلام‌ کرد و گفت: برای احداث تونل باید تاییدیه‌ زیست‌ محیطی داشته‌ باشند اما ندارند، اگر محیط زیست اجازه دهد تونل زده شود این یعنی‌ خانه‌ خرابی‌ مردم، یعنی مهاجرت‌ گروهی، یعنی سیگار فروشی مردم استان برای اصفهان و یعنی بدبختی مردم. اما تا هستیم اجازه نمی‌دهیم‌ این اتفاق رخ دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروگاه کارون ۴ در استان ما است، اما همه منافع مالی به مرکز می‌رود و چندر‌غازی به آب منطقه‌ای استان می‌دهند‌ که یا باید مدیریت‌ کامل نیروگاه‌ را به استان دهند یا منافع آن به استان داده شود‌.

نوریان گفت: ۱۴۰۰ هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری در حاشیه‌ تونل‌ سوم‌ کوهرنگ نباید به آب منطقه‌ای اصفهان داده شود که اگر انجام شود این یعنی بی‌توجهی به حقوق مردم‌، باید جلوگیری کنیم از انتقال اسناد و اراضی استان به نام اصفهان. در دولت جمهوری اسلامی که اصفهان و چهارمحال و بختیاری نباید فرقی داشته باشد‌.

وی افزود: در نامه‌ای که به رئیس جمهور نوشته‌ایم واژه “بی‌کفایت” را برای وزیر نیرو به کار برد‌ه‌ام و از این موضوع ناراحت شده‌اند اما مرکز استان چهارمحال و بختیاری در شب عید با این همه بارش سیل‌آسا‌ آب اشامیدنیش‌ قطع‌ می‌شود پس برای این وزیر چه کلمه‌‌ی دیگری می‌شود به کار برد‌.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در هفته دولت ضمن تقدیر از همه دولتمردان باید برگردیم‌ ببینیم شهیدان رجایی و باهنر چرا در تاریخ جاودانه‌ ماندند‌ و چرا به عنوان الگو‌ شدند.‌

نوریان با اشاره به آمار رسمی برای هزینه خانوار خاطرنشان کرد: آمار رسمی نشان می‌دهد چهارمحال و بختیاری در صدر‌ خانوارهای پرمصرف‌ است‌ و آمارها‌ی رسمی حکایت‌ می‌کنند‌ که چهارمحال و بختیاری در قعر‌ جدول درآمد خانوار است، این دو عدد یک پیام به ما می‌دهند‌.

نوریان افزود: این آمارها وضعیت کسب و کار استان، رونق تولید و میزان درآمد سرانه‌ خانوار در استان را مشخص می‌کند، ضمن اینکه خدا قوت می‌گوییم و تاکید داریم‌ قانون‌ مالیات‌ مستقیم و غیرمستقیم ارزش افزوده باید اجرا شود‌ در عین حال این توقع‌ وجود دارد که استان با چنین‌ اقتصاد ناکارآمد و ضعیف‌ و در آستانه ورشکستگی‌ است و همه برای آن تلاش می‌کنیم اما در اخذ مالیات از مردم، کسبه، تجار و واحدهای تولیدی باید نهایت مساعدت‌ و همراهی را داشته باشید و اینطور نباشد که به تهران اعلام کنید و آمار دهید این همه مالیات دریافت کرده‌ایم‌ این هنر نیست، کار شما زمانی تشویق دارد که تعادل بین‌ درآمد و هزینه و طاقت‌ مردم‌ در مالیات مورد توجه قرار گیرد‌.

وی با اشاره به مسائل و اختلافات مرزی بین دو شهرستان سامان و بن بیان کرد: تقاضا داریم موضوعاتی که در مورد مسائل حاکمیتی‌ و تقسیمات‌ کشوری است در کف خیابان، مسجد و مغازه مطرح نشود‌ چرا‌ که به غیر از ایجاد دو دستگی‌ در بین‌ مردم هیچ تاثیری‌ ندارد و اجازه دهیم‌ دستگاه‌های حاکمیتی‌ و مبادی‌ رسمی و قانونی این مسئله را مُر‌ قانون‌ رسیدگی کنند‌.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *