۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار / گفتگو

عملیاتی شدن سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در شهرستان سامان

می 5, 2019 در 16:40 توسط

سرپرست تامین اجتماعی شهرستان سامان از عملیاتی شدن پایلوت سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در این شهرستان، تحت عنوان طرح ملی دکتر نوربخش در راستای تسهیل و روانسازی امور مخاطبین و شفافیت در ارائه خدمات خبر داد.

شهریار رحیم‌خانی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر، پس از پنج سال تلاش در حوزه توسعه خدمات غیرحضوری، در حال حاضر سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در جهت دسترسی سهل و آسان مخاطبین به خدمات سازمان تأمین اجتماعی فراهم شده و این سامانه با آدرس eservices.tamin.ir در دسترس افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در شهرستان سامان است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با احصا و رفع ایرادات احتمالی، به کل کشور تعمیم داده می‌شود، استفاده از فناوری‌های نوین جهت خدمت رسانی را لازمه پویایی سازمان‌ها دانست و افزود: با توجه به تغییر فرهنگ عمومی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی، فرآیندهای سنتی پاسخگوی نیاز مشتریان نبوده و سازمان تأمین اجتماعی با درک صحیح این موضوع در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی گام موثری برمی‌دارد.

سرپرست تامین اجتماعی شهرستان سامان با اعلام اینکه شعبه تأمین اجتماعی این شهرستان آمادگی ارائه مشاوره در جهت استفاده از خدمات غیرحضوری به مراجعین را دارند، فرهنگ‌سازی و اقبال عمومی در جهت استفاده از خدمات غیرحضوری و الکترونیکی را یکی از الزامات جامعه امروزی دانست و اظهار کرد: شفاف‌سازی قوانین و مقررات، فرآیندهای کاری و عدالت در توزیع خدمات از جمله دستاوردهای توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیک است.

رحیم خانی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی خدمات 22 گانه‌ای را به بیمه شدگان ارائه می‌دهد، افزود: این خدمات شامل خدمات کوتاه مدت و بلند مدت را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی شعبه شهرستان سامان در حال حاضر ماهیانه یک میلیارد و 700 میلیون تومان در قالب تعهدات بلند مدت به بیش از یک هزار و 700 نفر مستمری‌بگیر که شامل بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده را شامل می‌شود را پرداخت می‌نماید.

سرپرست تامین اجتماعی شهرستان سامان بیان داشت: این شعبه در سال گذشته، 7 هزار و 309 نفر بیمه شده اصلی که شامل بیمه اجباری، اختیاری، مشاغل آزاد، خانه داری، قالیبافان، رانندگان و کارگران ساختمانی، را با جمعیتی بالغ بر 21 هزار نفر در این شهرستان تحت حمایت خدمات خود قرار داده است که علاوه بر آمار مطرح شده، بیمه شدگان تبعی نیز 10 هزار 167 نفر در این شهرستان را شامل می‌شود.

رحیم‌خانی افزود: سازمان تامین اجتماعی شعبه شهرستان سامان بیشترین تعداد افراد بیمه شده مشمول کمک دولت را که از معافیت حق بیمه سهم دولت استفاده می‌نمایند، در سطح استان چهارمحال و بختیاری دارد که این قبیل بیمه شدگان بعضاً تا 2.3 حق بیمه و یا 66 الی 70 درصد از معافیت حق بیمه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد این بیمه شدگان شامل کارگزان ساختمانی، قالیبافان، باغات کشاورزی، رانندگان، خادمین مساجد، نویسندگان، پدیدآورندگان کتاب و هنرمندان می‌باشند.

سرپرست تامین اجتماعی شهرستان سامان خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد جذب بیمه شدگان در سال گذشته، بیمه شدگان خاص بوده‌اند که شامل بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد، بیمه شدگان اختیاری و خانه داری بوده است.

رحیم خانی بیان داشت: خدمات دفترچه درمانی، مشاهده و ثبت اعتراض نسبت به سوابق پرداخت حق بیمه، ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، اخذ برگ پرداخت حق بیمه بیمه شدگان خاص، درخواست تعهدات کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن و … از جمله خدماتی است که در این سامانه پیش بینی شده و در حال گسترش است.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی شعبه شهرستان سامان با ارائه خدمات غیر حضوری، تهیه میز خدمت، ارائه خدمات با سامانه #142* و اخذ درخواست افراد در تمامی زمینه‌ها اقدام و آماده ارائه پاسخ لازم به متقاضیان می‌باشد.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *