۰

کشاورزی / کل اخبار

10 پرونده تخلف برداشت خاک از اراضی ملی شهرستان سامان تشکیل شد

ژانویه 9, 2019 در 23:31 توسط

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سامان گفت: امسال 10 پرونده برداشت غیرمجاز خاک از اراضی ملی در این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، بهروز مرادی با تاکید بر اینکه برداشت خاک از اراضی ملی غیرقانونی و خلاف است، افزود: با متخلفان برداشت غیرقانونی خاک بر اساس قانون برخورد می شود.

وی، به خاکبرداری های انجام شده توسط متخلفان به صورت شبانه و غیرقانونی از اراضی ملی شهرستان اشاره کرد و گفت: این امر بر اساس قانون، خلاف است.

مرادی اظهار داشت: براساس ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری جنگل و مراتع کشور و به استناد ماده 690 قانون مجازات اسلامی، با هرگونه برداشت خاک از اراضی ملی برخورد و پیگیری قانونی مراجع قضایی دادسرای شهرستان انجام می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سامان، با اشاره به تشکیل 10 پرونده خاکبرداری از اراضی ملی شهرستان سامان، افزود: برخی از افراد که در مناطق سنگلاخی دارای زمین هستند، برای جبران کمبود خاک، از اراضی ملی خاک برداشت می‌کند که این خلاف قانون است.

مرادی افزود: متولی صدور مجوز برای بهره برداری از خاک اراضی ملی با کارگروهی با عنوان ‘ موضوع ماده 13 قانون اصلاح معادن’ است که دستگاه های متولی سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی، نظارت بیشتر بر برداشت های غیرمجاز و غیر قانونی خاک را یک ضرورت دانست و گفت: با نظارت بیشتر باید از برداشت های غیرمجاز جلوگیری کرد.

به گفته وی، 35 هزار هکتار از مساحت 40 هزار هکتاری شهرستان سامان اراضی ملی و مابقی مستثنیات است.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *