۰

سیاسی / کل اخبار

نماینده مجلس: آب شرب حق همه مردم ایران است

دسامبر 20, 2018 در 15:38 توسط

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور در خصوص اتخاذ تصمیمات انتقال آب تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، اردشیر نوریان ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های راه شهرستان سامان با اشاره به استعفای نمایندگان استان همجوار اظهار داشت: دو هفته‌ای است که موضوع استعفاء نمایندگان مطرح شده و به نظر می‌رسد خیلی از اتفاقاتی که رخ داد تنها برای گرفتن امتیازاتی در حوزه زاینده رود و اعتباراتی برای پروژه‌های که وظیفه آن‌ها انتقال آب سرشاخه‌های کارون به سمت زاینده رود و انتقال آن به فلات مرکزی است.

وی افزود: صرف نظر از اینکه وضعیت آب استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری چیست و صرف نظر از اینکه آیا واقعا مشکلاتی که مطرح می‌کنند مربوط به آب شرب است که من اعتقاد دارم نیست و صرف نظر از ادعای همکاران ما در مجلس در مورد حق آبه زاینده رود که چقدر صحت و دقیق است، جدا از همه اینها من اعتقاد دارم روش پیگیری موضوع روش ناصحیحی است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما روش‌های قانونی و کارشناسی برای رفع این مشکل داریم بنابراین فشار آوردن به مسئولین کشور برای تصمیمات غیرکارشناسی را غیرقابل قبول می‌دانیم که امیدواریم مسئولان کشوری زیر بار چنین عرف و خطایی نابخشودنی نروند همانطور که تاکنون نرفته‌اند.

نوریان خاطرنشان کرد: ضمن اینکه نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری به ویژه بنده که در حوزه مرکزی، شهرستان بن و سامان هستم که دو شهرستان اصلی درگیر در این موضوع هستند به جد و به صورت تمام وقت و با هماهنگی و همکاری نمایندگان استان خوزستان، لرستان، کهگیلویه‌ و بویر احمد و نمایندگان استان همفکری کاملی داریم چون موضوعات مشترک منطقه‌ای زاگرس ما وجود دارد و همه جانبه از انجام اقدامات غیرکارشناسی جلوگیری خواهیم کرد.

وی گفت: همکارانمان در مجلس که استعفا کردند همانگونه که دیروز، 8 نفرشان در مجلس حاضر و در مباحث شرکت کردند بقیه عزیزان هم به مجلس ورود کنند چرا که مسیر قانونی و استدلال‌های منطقی روشن است و ما به هیچ عنوان اعتقاد نداریم که در چهارمحال و بختیاری کشاورزی کنیم ولی استان‌های دیگر آب شرب نداشته باشند و هیچ عقل سلیمی این را نمی‌پذیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آب شرب حق همه مردم ایران است و در این مورد هیچ مانعی وجود ندارد اما مشکل این است که دوستان ما به بهانه تأمین آب شرب حق توسعه و پیشرفت و بهره‌برداری و حق حیات اجتماعی و اقتصادی را از استان‌های دیگر مثل چهارمحال و بختیاری می‌گیرند و این نابخشودنی و غیرقابل قبول است.

نوریان ادامه داد: بنده تا پایان دوره مسئولیتم در این مسئله مقاومت خواهم کرد و روز گذشته هم در صحن مجلس شورای اسلامی یک تنه مقابل این موضوع ایستادم و البته چون حرف درست و کارشناسی زدم، 25 نماینده دیگر نیز حمایت کردند و رئیس مجلس هم پذیرفت از تریبون رسمی مجلس اعلام کرد این نوع رفتار نابخشودنی است و امتیازخواهی و ویژه خوری در کشور برای همه ممنوع است به ویژه برای استان اصفهان که ادعاهای آنچنانی دارند و این صحبت جزو مذاکرات رسمی مجلس ثبت شد.

وی گفت: خطاب به آقای رئیس جمهور یک نامه بسیار مستحکم به لحاظ استدلال نیز تنظیم شده و رونوشت آن به سران سه قوه و شورای عالی داده خواهد شد و نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه‌وبویر احمد نامه را امضا کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این نامه به رئیس جمهور تذکر داده شده است که اتخاذ هرگونه تصمیمی که موجب شود اصل انصاف و عدالت زیر سوال برود و هر تصمیمی که خلاف سیاست‌های کلی کشور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، باشد و هر تصمیمی که خلاف اصول آمایش باشد باید جلوگیری شود و این نامه روز شنبه در دبیرخانه مجلس ثبت خواهد شد.

نوریان با بیان اینکه امیدواریم مسئولان کشور در این زمینه تصمیمات درست، کارشناسی و منصفانه بگیرند، ادامه داد: ضمنا در این نامه تأکید شده است که اصل انتقال آب بین حوزه‌ای براساس برنامه ششم ممنوع شناخته شده و ما باید جلوی این کار را بگیریم.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *