۰

اجتماعی و فرهنگی / دانش آموزی / کل اخبار

طرح ایران مهارت در مدارس شهرستان سامان اجرا می‌شود

دسامبر 4, 2018 در 20:25 توسط

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان گفت: طرح آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت با عنوان «ایران مهارت» در سطح مدارس شهرستان سامان اجرا می‌شود.

سید تراب نوربخش شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر با بیان این مطلب اظهار داشت: این دوره آموزشی به مدت 60 ساعت و به 2 شکل پودمان 20 ساعته در سه دوره و یا 60 ساعت در یک پایه آموزشی اجرا می شود.

وی افزود: آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش مجری این طرح هستند و این طرح علاوه بر دروس تدریسی، جزو فوق برنامه های دانش آموزان نیز محسوب می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان بیان داشت: توسعه و تقویت فرهنگ مهارت آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان از اهداف این طرح است. 

نوربخش خاطرنشان کرد: طرح ایران مهارت ویژه دانش آموزان متوسطه دوره اول است که در این راستا می بایست هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحول در نظام آموزشی رسمی دوره متوسطه و تاکید رییس جمهوری در خصوص ارائه آموزش های مهارت محور به دانش آموزان طرح آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت ایران مهارت با همکاری وزارت آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ‌ای کشور اجرا می‌ شود.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *