۰

دانش آموزی / کل اخبار

دانش آموزان سامانی مشق ایمنی در زلزله کردند

نوامبر 28, 2018 در 18:15 توسط

بیستمین برنامه نمادین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار ‘مدرسه ایمن جامعه تاب آور’ روز چهارشنبه در مدارس شهرستان سامان برگزار شد و دانش آموزان ایمنی در برابر زلزله را مشق کردند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، دانش آموزان در این مانور راهکارهای واکنش سریع و ایمن در برابر خطرات احتمالی ناشی از زلزله را تمرین و آموزش دیدند.

در این مانور که با همکاری جمعیت هلال احمر ، اورژانس و نیروی انتظامی، آموزش و پرورش شهرستان سامان، شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان، آتش نشانی برگزار شد، دستگاههای اجرایی وظایف خود در قبال رخداد زلزله را مرور کردند. 

در این مانور، رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان در جمع دانش آموزان هنرستان دخترانه الزهرا (س) شهر سامان گفت: اجرای مانورهای آموزشی در مدارس به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با پدیده های طبیعی است و با آموزش به دانش آموزان به عنوان پیام رسانان فرهنگی، خانواده ها و سایر اقشار جامعه با راه های مقابله با زلزله آشنا می شوند.

سید تراب نوربخش اظهار داشت: افزایش سطح آگاهی دانش آموزان ، آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع و ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی از موارد موثر در کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله است.

بر اساس این گزارش، مانور زلزله و ایمنی مدارس با شعار مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور ، با به صدا درآمدن آژیر خطر آغاز و عملیات پناه گیری و خروج صحیح دانش آموزان از کلاس های درس، خودامدادی و امدادرسانی به مصدومان فرضی و اطفای نمادین آتش سوزی مهمترین تمرین های این مانور بود.

به گزارش سامانِ بـرتـر، استان چهارمحال و بختیاری بیش از دو هزار و 400 مدرسه با نزدیک به 190هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام/80476/

جهت مشاهده تصاویر بیشتر در کانال تلگرامی سامانِ بـرتـر، اینجـــا را کلیک کنید.

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *