۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب موقت نماز جمعه سامان: انسان باید نسبت به خدا، پیامبر و امام تبعیت داشته باشد

نوامبر 16, 2018 در 17:04 توسط

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان سامان گفت: انسان باید نسبت به خدا، پیامبر و امام تبعیت داشته باشد؛ چراکه برخی مسئولین در گفتار مطیع رهبرند ولی در عمل اطاعت از نائب بر حق امام زمان ندارند.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه شهرستان سامان، حجت‌الاسلام سید مرتضی احمدی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، به فرا رسیدن ایام شهادت امام حسن عسگری(ع) اشاره کرد و ضمن بیان ویژگی های بارز این امام همام، شهادت یازدهمین شعیان جهان را تسلیت گفت.

وی به جایگاه ذکر الهی در زندگی انسان پرداخت و بیان داشت: انسان باید سعی کند در طول زندگی خود هیچ گاه از یاد خدا دور نشود چرا که در این صورت طبق سوره مبارکه طه، زندگی همین دنیا هم برای انسان سخت می شود.

خطیب موقت تماز جمعه شهرستان سامان به تبیین فراز دیگری از حدیث نورانی امام حسن عسگری(ع) پرداخت و افزود: به سفارش این امام معصوم باید انسان بخشی از زندگی خود را صرف تلاوت قرآن کند و در این راستا ما نباید قرآن خواندن های خود را فقط به ایام مناسبتی محدود کنیم و باید از فرصت های کوچک در زندگی برای تلاوت قرآن استفاده کنیم.

حجت الاسلام احمدی به ارزش و برکت صلوات در زندگی اشاره کرد و بیان داشت: صلوات در زندگی برکات زیادی دارد که بر طبق شهادت روایات می توان به افزایش روزی و بخشش گناهان اشاره کرد.

امام جمعه موقت شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به فرا رسیدن هفته بسیج اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این هفته اظهار داشت: کسانی که ادعا دارند و می گویند ما از حزب خدا هستیم باید طبق روایت، چهار ویژگی داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی در ادامه به بیان این چهار ویژگی پرداخت و گفت: طبق روایت از امام حسن عسکری(ع)، افرادی که می‌خواهند در گروه خدا و به تعبیر خودمان حزب الهی باشند، در مرتبه اول باید شخص ایمان به خدا داشته باشد و در مرحله دوم باید به مقام نبوت ایمان داشته باشد و در مرحله سوم هم باید به مقام ائمه هدی(ع) ایمان داشته باشد.

خطیب موقت تماز جمعه شهرستان سامان در ادامه به اهمیت چهارمین ویژگی اشاره کرد و بیان داشت: انسان باید نسبت به خدا، پیامبر و امام تبعیت داشته باشد؛ چراکه برخی مسئولین در گفتار مطیع رهبرند ولی در عمل اطاعت از نائب بر حق امام زمان ندارند.

وی به علت خروج شیطان از درگاه ربوبی الهی اشاره کرد و بیان داشت: علت خروج او بالاتر دانستن خود از انسان و تبعیت نکردن از اوامر الهی بود و امروزه نیز برخی در کشور، چنین تفکری دارند و میخواهند القاء کنند که ما از مقام معظم رهبری بیشتر می‌فهمییم.

امام جمعه موقت شهرستان سامان در فراز دیگری از خطبه ‌ها، به سالروز ازدواج آسمانی حضرت خدیجه کبری(س) و رسول گرامی اسلام(ص) در ماه ربیع الاول اشاره کرد و در این راستا به ویژگی های بارز حضرت خدیجه کبری(س) اشاره کرد.

حجت الاسلام احمدی در پایان به سخت بودن دوران غیبت امام زمان(عج) پرداخت و خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به جولان دشمن در فضای مجازی این وظیفه برای ما سخت تر شده است.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *