۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: آمریکا به دنبال پاک کردن چهره اسلام از اذهان مردم است

آگوست 17, 2018 در 18:14 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: آمریکا این بار می‌خواهد چهره اسلام و مذهب را به کلی از اذهان مردم پاک کند تا مبادا پس از گذشت زمان، مردم متوجه اشتباه خود شوند و به مسیر صحیح باز گردند.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، به فرا رسیدن ایام شهادت امام باقر(ع) اشاره کرد و ضمن بیان ویژگی های بارز این امام همام، شهادت پنجم شعیان جهان را تسلیت گفت.

وی در ادامه اظهار داشت: از صفات بارز امام پنجم(ع) شکافنده علوم بودن ایشان است و باقر هم به معنای شکافنده علم است و در حدیثی از ایشان بیان داشت: هیچ بردباری‌ای مثل سکوت نیست.

عقیلی در تفسیر این حدیث خاطرنشان کرد: از مهمترین بردباری ها می‌توان به سکوت یاد کرد، یعنی کنترل زبان برای شخص در دست خودش باشد و سریع به فکر تلافی و انتقام نباشد.

خطیب نماز جمعه سامان به صفت حلم در قرآن اشاره کرد که یازده بار در قرآن از حلم الهی یاد شده است.

وی در فراز دیگری از خطبه اول، به حدیث دیگری از امام پنجم اشاره کرد و طبق حدیث، خوش اخلاقی در خانواده را مایه طول عمر عنوان کرد.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها با توجه به ایام حج، به مسالهحج تمتع و عمره اشاره کرد و بیان داشت: حج برای شخص در صورت استطاعت ، تنها یک بار واجب می شود و بهتر است با بهره گیری از احادیث ائمه اطهار(ع)، هزینه هایی که صرف حج عمره می‌شود را به مصارف نیازمندان شهر و افراد فقیر برسانیم تا به جای اینکه ما به دیدار خدا و خانه خداوند برویم، خود خدا به دیدار ما بیاید.
عقیلی به 26 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این انقلاب اسلامی برای چهل ساله شدن خود هزینه های بسیاری را پرداخته است.

وی همچنین به 28 مردادماه، و کودتای آن روز توسط آمریکا را انتقام های کشور آمریکا پس از ملی شدن صنعت نفت ایران توسط دکتر مصدق دانست.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری در هفته اخیر اشاره کرد و بیان داشت: سخنرانی های مقام معظم رهبری مثل همیشه جامع و راهگشای ملت ایران است.
وی در تبیین سخنان رهبری به این نکته که عمده مشکلات اقتصادی کنونی جامعه به تحریم ها ارتباطی ندارد، پرداخت و بیان داشت: اگر نظارت بر روی بازار و منفعت خواهی های شخصی وجود نداشته باشد، ما میتوانیم به سادگی با تحریم های دشمن مقابله کنیم.

امام جعه سامان در پایان خطبه دوم از نقشه های آمریکا برای زشت نشان دادن چهره روحانیت، اسلام و قرآن در اذهان عمومی یاد کرد و اظهار داشت: آمریکا این بار می‌خواهد چهره اسلام و مذهب را به کلی از اذهان مردم پاک کند تا مبادا پس از گذشت زمان، مردم متوجه اشتباه خود شوند و به مسیر صحیح باز گردند.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *