۰

کشاورزی / کل اخبار

تولید محصولات باغی چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

آگوست 17, 2018 در 08:35 توسط

معاون بهبود گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی تشدید خشکسالی و افت محسوس منابع آبی، محصولات باغی این استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 10 درصد کاهش داشته است.

به گزارش سامانِ‌بـرتـر و به نقل از ایرنا، حمیدرضا دانش از تولید 32 هزار تن محصول هلو طی سال جاری در این استان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته هلو تولیدی استان بیش از 36 هزار تن بوده است.
وی از کسب رتبه ششم تولید محصول هلو این استان طی چند سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 3 هزار هکتار از اراضی باغی این استان در شهرستان سامان به کشت هلو اختصاص دارد.

معاون بهبود امور گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: بیشتر میوه تولیدی این استان به اصفهان، تهران و خوزستان ارسال می شود.

وی همچنین از تولید بیش از 22 هزار تن بادام طی سال جاری در این استان خبر داد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 4 هزار تن کاهش نشان می دهد.

دانش، سطح زیرکشت باغات بادام استان را 14 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: حدود 2 هزار هکتار از این باغات بصورت نهال و نابارورند.

وی توضیح داد: چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید بادام کشور را دارد که امسال بطور میانگین حدود 2 تن در هکتار بادام در استان تولید شده است.

دانش، مهمترین ارقام محصول بادام تولیدی استان را از نوع؛ سفید، مامایی، ربیع و شاهرود ذکر و تصریح کرد: 80 درصد باغات بادام استان بصورت قطره‌‎ای و نوین آبیاری می شود.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *