۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: شهید چمران الگوی جامعی برای زندگی جوانان است

ژوئن 22, 2018 در 16:39 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: شهید چمران الگوی جامعی برای زندگی جوانان است

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، به جایگاه نفس اماره در زندگی انسان اشاره کرد و با توجه به تفسیر آیاتی از سوره مبارکه یوسف افزود: امتیاز انسان نسبت به دیگر موجودات این است که گناه در نظر انسان لذت دارد ولی انسان مومن با شناخت گناه و عواقب سوء آن، هیچ گاه طرف گناه نمی‌رود.

وی به لطف پروردگار نسبت به بنده های خود اشاره کرد و بیان داشت: اگر لطف و مهربانی خداوند در مورد بندگان نبود، نفس اماره انسان را به سمت گناه و معصیت می‌کشاند.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، حمله عربستان به یمن را یادآور شدو خاطرنشان کرد: عربستان به قدرت و مقاومت مردم یمن، هیچ گاه به اهداف خود دست نخواهد یافت.
عقیلی به مساله حضور مردم یمن در راهپیمایی روز قدس امسال پرداخت و این را نقطه پیروزی حرکت مردم یمن دانست چرا که با وجود چنین مشکلاتی مثل بیماری، جنگ و … همچنان در دفاع از کشور خودشان ایستاده اند.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه دوم به سالروز شهادت شهید چمران اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این شهید والامقام، در تبیین شخصیتی و به جامع بودن ویژگی‌های او، اشاره کرد و بیان داشت: شهید مصطفی چمران از افرادی بود که با توکل بر خدا به کارهایی دست میزد که کمتر کسی راضی به انجام آن ها می‌شد.

وی به الگو بودن شخصیت شهید چمران برای جوانان پرداخت، چرا که در همه جهات زندگی‌اش به معنویات حساس بود.

خطیب نماز جمعه سامان به مساله کمک به نیازمندان شهرستان سامان پرداخت و اظهار داشت: اگر فردی به فکر کمک به نیازمندان نباشد، روز قیامت به عذاب الهی گرفتار خواهد شد.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *