۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: جوانان امروز ایران به مراتب از جوانان ابتدای انقلاب هوشیارتراند

ژوئن 2, 2018 در 00:41 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: دشمن بداند جوانان امروز ایران به مراتب از جوانان ابتدای انقلاب هوشیارتر است و فریب وعده های دورغین شما را نخواهد خورد.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، با گرامیداشت میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به حدیثی از این امام همام پرداخت و افزود: در روز قیامت هر کس که اخلاق نیکی با دیگران داشته باشد، می تواند به سلامت از پل صراط عبور کند؛ همان پل صراطی که اگر انسان نتواند از آن عبور کند، انسان در عذاب الهی خواهد افتاد، عذابی که نه تنها یکبار، بلکه بارها خداوند پوست تازه به بدن ها می رویاند و باز هم عذاب می دهد.

وی به جایگاه اخلاق در خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: فرد باید در زندگی خود با دیگر افراد خانواده همیشه اخلاق خوب داشته باشد و در مواقعی که انسان از کوره در می رود و عصبانی می شود خود را به صفت صبر عادت دهد تا بتواند در آن مواقع با افراد خانواده بد اخلاقی نکند.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، پیشاپیش فرا رسیدن ایام ضربت خوردن حضرت علی (ع) را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: امسال ایام ضربت خوردن و شهادت امیرالمومنان (ع) با ایام ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مقارن شده است.

عقیلی به آخرین جملات امام خمینی (ره) اشاره کرد و از منظر ایشان افزود: با دلی مطمئن و قلبی آرام از این جهان سفر خواهم کرد؛ این جملات نشان دهنده نهایت اعتماد امام (ره) به خداوند بود، کدام یک از ما می تواند در لحظه مرگ خود چنین جملاتی را بگوید؟

امام جمعه سامان  در فراز دیگری از خطبه دوم، به 15 خرداد ماه، سالروز قیام خونین 15 خرداد اشاره کرد و بیان داشت: همان حکومت طاغوتی که در روز 15 خرداد آن سال، هزاران نفر را به خاک و خون کشید، امروز هم سعی خود را در جهت منحرف کردن افکار نوجوانان و جوانان ما به کار می‌گیرد.

وی به یکی از سلاح های دشمن در جهت منحرف کردن اذهان عمومی اشاره کرد و با طرح این سوال اظهار داشت: دشمن القاء می کند که چرا می خواهید وجوهات خود را به مراجع بدهید؟ خودتان به فقیر برسانید، افزود: چرا که دشمن می داند همین وجوهات است که هر روز دامنه اسلام را در کشورهای سراسر دنیا گسترش می دهد. همین وجوهات است که حوزه های علمیه را در کشورهای قاره اروپا و آفریقا به پا می کند.

خطیب نماز جمعه سامان در پایان خطبه دوم به یکی دیگر از دسیسه های دشمن در جنگ امروز پرداخت و تصریح کرد: دشمن از خامی برخی جوانان ما سوء استفاده می کند و برخی شرایط زمان شاه ملعون را در نظر جوانان ما زینت دهند.

وی ادامه داد: جوانان ما باید بدانند که دشمن هیچ گاه شرایط خفت بار آن دوران را بازگو نمی کنند و مسائلی را مطرح می کنند که به ذهن شما زینت داشته باشد؛ درست است که در کشور ما در برخی جایگاه ها کمبود داریم، ولی این مساله قابل مقایسه با شرایط ذلت بار دوران شاهنشاهی نیست.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *