۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: امنیت کشورمان را مدیون رشادت‌های سربازان گمنام هستیم

آوریل 27, 2018 در 16:04 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: امنیتی که در کشور ما حاکم است به لطف وجود سربازان گمنام است و ما مدیون رشادت‌های آنان هستیم.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، به رعایت نظم در زندگی شخصی و اجتماعی سفارش کرد.

وی اظهار داشت: اگر در زندگی فردی و خانوادگی، ما کارها را به فردا و فرداها موکول کنیم این یکی از نشانه های بی نظمی در زندگی است و اگر جوانی مطالعه برای او نیاز است و این نیاز را به هفته های دیگر انتقال دهد ، این یعنی بی نظمی در زندگی او خواهد بود.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه به مساله تفاوت در طرز فکر در بین خانواده ها اشاره کرد و بیان داشت: امروزه بین فرزندان و والدین اختلاف بسیاری در زمینه های مختلف اعتقادی و سیاسی و حتی مذهبی هم وجود دارد و این نباید باعث بر هم خوردن آرامش خانواده شود و والدین و فرزندان باید به این تفاوت احترام گذاشته و در نهایت مهربانی به اقناع اندیشه های یکدیگر بپردازند؛ در این راستا نیز فرزندان هم باید رعایت حقوق والدین را رعایت کنند.

عقیلی به دخالت فضاهای مجازی در شکل گیری فکر نوجوانان و جوانان پرداخت و تصریح کرد: ما نباید بگذاریم پایه های فکری نوجوانان و جوانان کشورمان را تفکر غربی شکل دهد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها، به جنگ نرم حاکم بر کشورمان اشاره کرد و افزود: جنگ نرم با جنگ نظامی تفاوت های بسیاری دارد، به عنوان مثال در جنگ نرم مدت بسیاری سپری خواهد شد و دشمن هزینه می کند و ممکن است بعد از صد یا دویست سال دشمن به نیت شوم خود برسد و این در حالی است که در جنگ سخت و نظامی ممکن است در طی چند روز خسارت های بسیاری به کشورها وارد شود.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به مساله ی انتظار و مهدویت پرداخت و افزود: انتظار به معنای گفتن با زبان و کارهایی از این قبیل نیست، انتظاری که در روایات ما بدان سفارش شده ایم انتظار با عمل است نه انتظار فقط با دعا و کلمات می باشد.

عقیلی در ادامه افزود بسیاری از ما برای گم شدن یک شی کوچک در زندگی خود ممکن است روزها غصه دار باشیم و یا نگرانی داشته باشیم ، ولی آیا به اندازه این و یا کمتر برای یوسف گم گشته حضرت زهرا(س) هم نگرانی داریم و غصه می خوریم؟

خطیب نماز جمعه سامان، به فرا رسیدن روز نیمه شعبان و نام گذاری این روز به روز سربازان گمنام اشاره کرد و بیان داشت: امنیتی که در کشور ما حاکم است به لطف وجود سربازان گمنام است؛ سربازان گمنامی که برای سرافرازی کشورمان ایران روز و شب و در سخت ترین موقعیت ها جهاد می کنند، اگر سربازان گمنام امام زمان(عج) نبودند وضعیت کشور ما الان این گونه نبود و شاید الان در چنگال داعش قرار گرفته بودیم.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *