۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: مسئولین به فکر تثبیت مبانی برجام در کشور باشند

آوریل 6, 2018 در 16:15 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: مسئولین به فکر تثبیت مبانی برجام در کشور باشند.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، به بیان فضایل و کرامات حضرت امیرالمومنین علی(ع) پرداخت و افزود: عقل‌های بشر از شناخت وجود امام معصوم ناتوان هستند، همچون جرج جرداق و دانشمند مسیحی که از شناخت مقام علی(ع) بازمانده است و می‌گوید که هربار که نهج البلاغه را خواندم نکته‌ای جدید یافتم.

وی به ضعف شیعیان در شناخت نهج‌البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی دانشمندان اهل سنت از شیعیان بیشتر نهج‌البلاغه را خوانده و شناخته‌اند و این برای امت اسلام جای تاسف دارد که اهل سنت در شناخت امام از شیعیان پیشی بگیرند.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه به مظلومیت امام علی(ع) پرداخت و بیان داشت: مقام علمی حضرت علی(ع) در میان مردم ناشاخته بود و مردم از ظزفیت علمی امام معصوم استفاده نکردند.

عقیلی خاطرنشان کرد: مظلومیت فقط در روضه ها نیست، همین که امامی به راه های آسمان آگاه‌تر است تا راه‌های زمینی، در بین مردم ناشناخته بماند ، خود نیز یکی از مراتب مظلومیت است.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به فضیلت ماه مبارک رجب پرداخت و افزود: این ماه ماهی است که رحمت الهی بر سر بندگان گنهکار فرو می‌ریزد؛ ماه غفران الهی است و ماهی است که انسان سفارش شده است تا می‌تواند در این ماه استغفار کند.

عقیلی در ادامه به مساله ” نگاه پاک ” اشاره کرد و افزود: چشم پاک بودن یکی از مواردی است که باعث می‌شود شخص بتواند بهترین استفاده را از ماه‌های معنوی ببرد.

خطیب نماز جمعه سامان مساله برجام را یادآور شد و تصریح کرد: چه ضمانتی وجود دارد که دولت‌های بعدی به برجام پایبند باشند؟ مسئولین باید تمهیداتی بیندیشند که نگذارند برجام در دوره‌های بلند مدت دچار تغییر و تحول شود.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *