۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: سلاح دشمنی آمریکا با کشورهای اسلامی پول و سرمایه است

مارس 30, 2018 در 15:54 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: سلاح دشمنی آمریکا با کشورهای اسلامی پول و سرمایه است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، به فرا رسیدن میلاد حضرت امیرالمومنان علی(ع) پرداخت و افزود: اهل سنت در مورد ولادت امیر المومنین کتب بسیار گران بهایی نوشته اند و چنان که نوشته اند حضرت علی علیه السلام ولادتی داشتند که تا آن زمان وجود نداشت و دیگر هم با آن شرایط تکرار نخواهد شد.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال بیان کرده اند که خداوند متعال از فاطمه بنت اسد دعوت می کند که برای به دنیا آوردن فرزندش وارد کعبه شود، از دیگر شرایط خاص و ویژه ولادت جضرت علی علیه السلام می توان به استعانت فاطمه بنت اسد از خداوند برای آسان شدن درد زایمان و صدای مهیبی که به گوش رسید و همه افرادی که آن جا حضور داشتند به سمت آن صدا متوجه شدند و فاطمه بنت اسد بر اثر شکافی که در دیوار کعبه ایجاد شد وارد خانه کعبه شد.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه تصریح کرد: نام حضرت علی علیه السلام هم تعیین شده از جانب حضرت حق تعالی بوده است.

عقیلی در ادامه خطبه ها، به اهمیت نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: طبق گفته یکی از شارحین نهج البلاغه هر بار که نهج البلاغه را مطالعه کردم برداشت تازه ای از آن داشتم.

امام جمعه سامان در بخش دوم خطبه ها، به ارزش و فضیلت ماه رجب پرداخت و علت نام گذاری این ماه هم به این دلیل عنوان کرد که بخشش و غفران الهی در این ماه بر سر بندگان خود فرو می ریزد.

وی در ادامه به تفسیر دعای مخصوص ماه رجب پرداخت و بیان داشت: خداوند متعال در مقابل اندک کاری که ما برای او انجام می دهیم به ما بیشترین ثواب را می دهد ، حتی اگر کسی برای خداوند کاری هم انجام نداده باشد خداوند از باب کرم و بخشش خود برای او رحمت خود را فرو می ریزد.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و در مورد آزادی بیان افزود: بعضی ها از روی بی انصافی می گویند که نمی شود در کشور حرف زد؛ شرایطی که در کشور موجود است، فضا را برای نقدهای منصفانه کاملا فراهم کرده است؛ کجای ایران دیده اید که نشود حرف زد؟

عقیلی در انتهای خطبه ی دوم به دشمنی آمریکا با کشورهای اسلامی و به ویژه ایران اشاره کردند و بیان داشتند که آمریکا اگر خود در صحنه وجود ندارد ولی خود برای تخریب کشورهای اسلامی نقشه می کشد و پیاده کردن نقشه را بر عهده کشورهای عربی و اروپایی می گذارد. تا جایی که جوان خامی همچون بن سلمان هفته قبل با پرداخت هزینه‌ای گزاف از سازمان ملل بخواهد که نام او را از لیست کشورهای تروریست خارج کند.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *