۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: هوشیاری مردم مانع از عقب گرد انقلاب اسلامی است

فوریه 23, 2018 در 15:07 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: هوشیاری مردم ایران نمی گذارد که انقلاب اسلامی عقب گرد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی به ادامه ی مباحث تحکیم مبانی خانواده به مساله خوش زبانی در خانواده پرداخت و در روایتی از امام سجاد علیه السلام افزود: محیط خانواده نباید محیط نظامی باشد و همه از مرد خانواده اطاعت کنند.

وی اظهار داشت: طبق روایت حضرت امام سجاد علیه السلام درست است که فرمانده خانه مرد است ، ولی نه به این معنا که هیچ کس حق حرف زدن نداشته باشد ، نه به این معنا که حق انتقاد نداشته باشند. در فرمایش این امام همام آمده است که خوش زبانی در خانه یعنی افراد خانواده، کلماتی را به کار ببرند که احترام افراد رعایت شود نه اینکه کلماتی را بر زبان آورند که حتی نسبت به حیوانات هم به کار نمی‌برند.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه به ثمرات خوش اخلاقی پرداهت و بیان داشت: به بیان حضرت امام سجاد علیه السلام، عُمر افرادی که در خانه با اهل بیت خودشان خوش اخلاق و خوش زبان هستند، به مراتب از دیگرانی که چنین نیستند ، بیشتر است و این مساله عمر بیشتر حتی در علم روان شناسی هم ثابت شده است.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به اثر دیگر خوش اخلاقی در خانواده اشاره کرد و افزود: خانه ای که درآن اخلاق افراد خانواده خوب باشد ، رزق آن خانواده بیشتر است و وسعت بیشتری دارد.

عقیلی در بخش دوم خطبه ها، به فرموده مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: یکی از آفات انقلاب اسلامی ایران، ارتجاع است و آن به معنای عقب گرد داشتن در حرکت، در جا زدن می باشد.

وی ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری این خطر بزرگی است برای انقلاب اسلامی ایران و اشرافی گری برای مردم قابل تحمل نیست، مردم بسیاری از مشکلات را تحمل خواهند کرد ولی با بی عدالتی و اشرافی گری برخی مسئولین نمی توانند کنار بیایند و لذا مدیرانی که برای تفریحات خود در مکان های خوش آب و هوا ویلا می خرند ، برای مردم قابل تحمل نیست.

خطیب نماز جمعه سامان به معنای دیگر ارتجاع از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: اگر به جای درمان کردن دردهای مردم ضعیف، به فکر طبقات مرفه باشیم این معنای دیگر ارتجاع است و همجنین نگاه به دست غرب برای درمان مسائل کشور معنای دیگر ارتجاع می باشد.

وی در پایان خطبه ها، به ارتجاع حکومت عثمان اشاره کرد و گفت: اشرافی گری در جامعه مسیر را به سمتی پیش می برد که حکومت به عقب برگردد.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *