۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: امروز کشور ایران در خاورمیانه دارای مقام رفیعی است

ژانویه 5, 2018 در 19:26 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: امروز کشور ایران در خاورمیانه از بسیاری نظرها دارای مقام رفیعی است.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر عقیلی، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، افزود: یک انسان با تقوی نباید حتی یک روز هم از متواضع بودن غافل شود، چراکه تواضع به معنای خواری در برابر مردم نیست و حتی کرنش در برابر سرمایه داران برای شخص گناه هم به حساب می آید.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن شهادت امیرکبیر اشاره کرد و اظهار داشت: میرزا تقی خان امیر کبیر دارای شخصیت علمی، سیاسی و دلسوزی برای جامعه بود که ایشان شاید مجموعا 2 الی 3 سال در مقام صدر اعظمی حکومت کرد.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه بیان داشت: علت شهادت امیر کبیر آن بود که وقتی صدارت را به دست گرفت، دارالفنون را احداث کرد تا به جای فرستادن دانشجو به خارج، استاد به کشور ما بیاید و دانش آموز را مورد تدریس قرار دهد و از جمله امتیاز بزرگ وی تن ندادن به کشورهای خارجی بود که در نهایت هم به طرز فجیعی وی را در حمام قین کاشان به شهادت رساندند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها خاطرنشان کرد: امروز کشور ایران در خاورمیانه از بسیاری نظرها دارای مقام رفیعی است.

عقیلی افزود: آمریکایی ها که می گفتند اگر قرار باشد داعش از بین برود حداقل 10 سال زمان خواهد برد، ولی قدرت ایران را نادیده گرفته بودند؛ این کشور ایران بود که توانست در عرض چند سال داعش را از کشورهای عربی جارو کند.

امام جمعه سامان در ادامه افزود: آمریکایی که از قدرت ایران شکست خورده است، باید با چنین حوادثی دل مردم را به رنج آورد، چون شیرینی شکست داعش در کام همه نشسته بود و آمریکا تاب تحمل چنین اتفاقی را نداشت و در این راستا کشور عربستان هم به آمریکا کمک کرد تا دوباره بخواهند با اغتشاش و آشوب کشور را بر هم بریزند.

وی تصریح کرد: افرادی که چنین اقدامی کردند دل سوز ایران نبودند، چرا که دل سوز ایران پرچم مقدس کشور را به آتش نمی کشد و کسی که ایران را دوست دارد غزه و لبنان را فدایی ایران می داند نه مانع برای رشد ایران.

خطیب نماز جمعه سامان با بیان اینکه غزه و لبنان برای ایران مثل حصاری برای ایران هستند، افزود: وضعیت غزه و لبنان برای کشور ایران، مثل یک محافظ است، اما چرا بعضی ها شعارهایی می‌دهند که واقعا از روی ناآگاهی است؟؛ جوانی که چنین شعاری می دهد یا نیروی آمریکاست یا واقعا نسبت به موقعیت ایران و موقعیت لبنان و غزه جاهل است.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *